Nieuwe "oude" eend.

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » do 1 nov, 2012 22:23

Bull Frog Bleu schreef:Mooie lampen Ed, en met die donker grijze kleur steken ze goed af bij de lichtere koets.
Had ooit van die binnenwerkjes liggen voor een lampje en buislampje maar dan moet ik een keer in de garage duiken. Intussen heb jij allang een mooi kek binnenwerkgemaakt voor moderne ledjes ;)
De andere kant is weer een andere kleur grijs!
Ik spuit ze dus in de kleur van de auto.
Mocht je de binnenwerkjes vinden, ik hou me aanbevolen!
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » vr 2 nov, 2012 16:27

Vanmorgen tussen het schuren door in de kabine een beetje bezig geweest.
Plaats van het contactslot bepaald.
Stuurstang gespoten.
Afbeelding
Ik weet het, het stuurslot werkt zo niet meer. :wink:
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 2 nov, 2012 19:39

ik heb evt wel een foto van het binnenwerk van een lampje als je wilt?

Kun je wat gerichter zoeken?

En, waarom monteer je geen trekstarter? dan kun je je contactslot heel klein houden en in het oorsponkelijke deel van het dash maken (de zijkant, naast de pook?)
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » vr 2 nov, 2012 19:59

Graag!
Dan kan ik het wel namaken denk ik.
Of inderdaad gerichter gaan zoeken. (makkelijker!)

Ik had net een nieuw contactslot in de Dyane gezet.........
En een trekstarter op een nieuwe startmotor, gaat dat?
Ik ben elektrisch nl niet zo goed.
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 2 nov, 2012 20:15

of startknopje erop maken in combinatie met inderdaad zo'n oud type conactslotje rechts van dash. De draden van de kabelboom kan je dan gewoon gebruiken.
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » vr 2 nov, 2012 20:20

Ik hou het voorlopig even bij dit contactslot.
Geloof me, elektra en ik gaan nou niet bepaald goed samen! :wink:
Ik zie het al als een hele grote uitdaging om straks alles weer werkend te krijgen. :lol:
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 2 nov, 2012 20:45

nee joh, trekstarter is een startmotor, oud, met een relais wat niet electrisch werkt, maar dmv een touwtje!

Dan heb je een sleutel, of een andere schakelaar nodig (sleutel is niet meer dan een veilgheid dan) en daar zet je het contact mee aan (en weer uit) en met de trekker breng je de start motor in werking. Omdat het contact dan aan staat, start de auto. Anders zal de starter loos rond gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » za 3 nov, 2012 13:26

Bedankt!
Ziet er toch nog wel ingewikkeld uit.
Dus Auke, als je ze hebt, graag!! :wink:

Vanmorgen even de motorkap er op gelegd om te kijken hoe alles uit gaat komen.
Afbeelding
Niet dus! :?
Ook de oude koplampsteun kan ik niet gebruiken.
Die loopt over de koeltunnel heen, wat dus niet gaat.
Moet dus de modernere stang gaan gebruiken, die pas ik wel aan.
Heb ondertussen wel het juiste luchtfilter, alleen de aansluiting vanaf de koeltunnel aanpassen, die wil ik nl wel blijven gebruiken.
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » zo 4 nov, 2012 10:01

Ik kwam laatst ook een nieuwe oude 2cv tegen en die had de Dyane koeltunnel en oude luchtfilterhuis met een flexibele slang verbonden. En K&N heeft daar ook iets voor.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 4 nov, 2012 21:29

Moet toch eerlijk toegeven daar ik een gewone kap mooier vind dan de ribbelkap.
Een ik denk ook handiger dan een oude kap, maar toch een mooi project!
2cv Vert Bambou '79

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 4 nov, 2012 21:32

Pieter, ik ben er ook nog niet helemaal uit, wat nu mooier is. Op eend uit die tijd, is zoals het hoort, en iedereen weet dat ik toch niet echt een purist ben, lol

Een moderne lijkt gewoon wat strakker, minder rommelig denk ik?

Verder, toch wel gaaf zon projctje, het kriebelt hier alweer goed!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » zo 4 nov, 2012 21:37

Ik heb beide liggen, dus ook ik moet nog even kijken!
De ribbelkap staat al jaren op mijn lijstje, maar ik moet er behoorlijk wat uren instoppen om 'm netjes te krijgen.
Dus misschien eerst de "gewone" kap, en later de ribbel.
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » zo 4 nov, 2012 23:35

Ed147 schreef:Ik heb beide liggen, dus ook ik moet nog even kijken!
De ribbelkap staat al jaren op mijn lijstje, maar ik moet er behoorlijk wat uren instoppen om 'm netjes te krijgen.
Dus misschien eerst de "gewone" kap, en later de ribbel.
Ik vind die ribbelkap dan wel weer wat hebben. Simpelweg omdat je minder ziet in het dagelijks verkeer. En dat er dan een 602 cc onder de kap ligt vind ik dan wel weer handig. Ik was purist, maar heb het maar los gelaten. Ik pleur in mijn 2cv zdz uiteindelijk Visastoelen. Hoofdsteunen vind ik dan wel weer een veilig gevoel.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » di 6 nov, 2012 16:51

Ben weer een stapje verder!! :D
heb een extra stukje gemaakt voor de ruitenwisserschakelaar.
Die zit nu dus rechtsonder het dashboard.
En de hendel om de warme lucht boven of onder te krijgen hangt naast de choke.
Afbeelding

En jawel, de rechterkant is ook netjes!
Nog een paar kleine plekjes bijwerken, en een paar flinke verfdruipers wegschuren natuurlijk...........
Afbeelding

Ook meteen maar een foto gemaakt met de andere motorkap.
Afbeelding

Als alles meezit, staat hij voor het weekend in de kleur!
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » di 6 nov, 2012 17:28

Mooi! Alleen hoe verwerk je het raamprofiel achter aan de binnenkant? Origineel zit daar een verstevigings'balkje'. Die zie je ook als je er bekleding overheen doet
Afbeelding

Plaats reactie