Vrijstelling belasting verdwijnt!!

Alles over het heerlijke eendrijden.
JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door JanR » di 6 nov, 2012 20:22

Voor brandstof betalen we inderdaad al de hoofdprijs, en nu is het al zo de veelrijder betaalt veel, de zuipbak betaalt veel.
Een echt eerlijk systeem bestaat niet, maar om de echte hobbyisten te ontzien, kun je wel een systeem bedenken, waar het hebben van meer dan 1 klassieker of een klassieker naast een moderne auto, de klassiekers of extra klssiekers worden vrijgesteld.
Je kunt feitelijk toch maar in 1 auto tegelijk rijden, dus een extra belasting van het wegennet is het niet.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Ed147 » di 6 nov, 2012 20:28

Zou mooi zijn.
Wij hebben nl 1 moderne auto en 4 klassiekers.......
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » di 6 nov, 2012 21:03

Volgens mij word het tijd voor de volgende actie : een proces tegen de staat want er bestaan ook schone oltimers. Ik vind het een beetje raar dat je in Zweden je eend wel kan laten ombouwen / keuren naar bio brandstof maar Den-Haag wil er niet aan terwijl het technisch niet zo heel moeilijk is. Ook zijn er katalysatoren voor de eend beschikbaar en voor de dieselaars onder ons zijn er ook retro fit roetfilters.

Mocht het allemaal toch echt doorgaan die plannen dan kunnen we kiezen : gewoon het volle pond betalen, de bestel uitvoeringen ombouwen naar kampeerauto ( er schijnt ergens een aca op kampeerauto kenteken rond te rijden) die betalen een kwartaal tarief. Omkeuren naar landbouw voertuig kan ook maar dan mag je niet meer de snelweg op ( je hoeft dan niet meer naar de apk...)

Wat ik in de hele discussie ook een beetje mis is het feit dat de verzekeringen vaak ook een 2e auto eissen en dat bij de verzekering van een klassieker ook vaak een lagere kilometers limiet heeft.

Het makkelijkste voor de overheid is het Duitse systeem in te voeren : geen roet filter / katalysator betekent daar een hoge heffing betalen. Vandaar dat die stinkende mercedessen heirheen kwamen...
met eendige groeten,

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » di 6 nov, 2012 21:54

Doen we dus al, 2/3 van de prijs is al belasting.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Ed147 » di 6 nov, 2012 21:58

En die hoge heffing in Duitsland is nog steeds een lachertje als jet het met Nederland vergelijkt.

Maar ja, kijk als je je auto op het erg schone lpg laat rijden.
Dan moet je ook meer gaan betalen, omdat het minder uitstoot heeft.... :shock:
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

Duijst
Beginner
Beginner

Oldtimerbelasting? Erfgoedtax?

Bericht door Duijst » di 6 nov, 2012 22:39

Een van m'n eerste auto's was een rode Bestel-Eend. Daarna een hele tijd afgedwaald, en nu heb ik een rode vijftiger-jaren Mercedes Bestel-Ponton. Bijna net zo leuk :D

Geen eend, nee. Maar waarom ik hier schrijf, is omdat ik ook jullie wil wijzen op deze posters, die gratis te downloaden zijn op MB-Ponton.n:

Afbeelding

We moeten iets doen, nietwaar, en niet alleen maar mopperen, toch?

Groet,
Henk-Sjoerd.

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » di 6 nov, 2012 23:14

Afbeelding
dan deze ook maar.

Duijst
Beginner
Beginner

Bericht door Duijst » di 6 nov, 2012 23:18

Hahaha!

Of: De illusionist die de geschiedenis aanpast. Zie de verkiezingsposters: die kloppen nu precies.

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » di 6 nov, 2012 23:33

......
Laatst gewijzigd door Roel l'Hiver op do 8 nov, 2012 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

Duijst
Beginner
Beginner

Bericht door Duijst » di 6 nov, 2012 23:52

Precies. En mijn Mercedes ook niet. Dat is de boodschap die naar Den Haag moet. Zij kunnen dat dan wel willen, maar wij niet!

Groet,
Henk-Sjoerd.

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » wo 7 nov, 2012 07:31

............
Laatst gewijzigd door Roel l'Hiver op do 8 nov, 2012 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hilke » wo 7 nov, 2012 18:26

Niet helemaal, Ik rijd eend vanwege een miljoen redenen.

Ik KAN eend rijden vanwegen o.a belasting vrijstelling
soms rijd ik een week niet omdat ik het niet kan betalen.
Maar dan kost ze ook niks.(10e per maand aan verzekering)

als studentje is het soms best krap :lol: en elke cent help.

JUMMER
Beginner
Beginner

Bericht door JUMMER » wo 7 nov, 2012 18:53

Beste Roel,

De boodschap: dat de auto naar de sloop kan is een beetje overdreven. (zwart/wit) Overdrijven maakt de boodschap duidelijk!

Zo ook die goochelaar, kijk maar eens goed ....dat is namelijk geen echte illusionist! Da's Mark Rutte.... maar die doet alsof hij kan toveren!

Ondanks dat:

Misschien is het je ontgaan ...economisch gaat het niet zo goed. Er zijn mensen die hun baan verliezen, huren gaan omhoog, eigenlijk word alles duurder!
Dat is de reden dat het momenteel bij Lidl en Action zo druk is. (niet letterlijk nemen hoor dat"momenteel"!)
Sommige mensen roepen stoer dat het veel lekkerder is bij Lidl, maar stoppen de boodschappen liever in hun AH-tas. Het gaat uiteindelijk om de poen. Zo ook met belastingvrij rijden...... wie wil er niet een spiksplinternieuwe DS3 op de stoep (of andere auto) De eerste die die BMW bij de postcodeloterij weigert moet ik nog tegenkomen.

Waar doe jij je boodschappen?

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » wo 7 nov, 2012 19:55

JUMMER schreef:Beste Roel,

De boodschap: dat de auto naar de sloop kan is een beetje overdreven. (zwart/wit) Overdrijven maakt de boodschap duidelijk!

Zo ook die goochelaar, kijk maar eens goed ....dat is namelijk geen echte illusionist! Da's Mark Rutte.... maar die doet alsof hij kan toveren!

Ondanks dat:

Misschien is het je ontgaan ...economisch gaat het niet zo goed. Er zijn mensen die hun baan verliezen, huren gaan omhoog, eigenlijk word alles duurder!
Dat is de reden dat het momenteel bij Lidl en Action zo druk is. (niet letterlijk nemen hoor dat"momenteel"!)
Sommige mensen roepen stoer dat het veel lekkerder is bij Lidl, maar stoppen de boodschappen liever in hun AH-tas. Het gaat uiteindelijk om de poen. Zo ook met belastingvrij rijden...... wie wil er niet een spiksplinternieuwe DS3 op de stoep (of andere auto) De eerste die die BMW bij de postcodeloterij weigert moet ik nog tegenkomen.

Waar doe jij je boodschappen?
Ik vind dit topic niet meer passen bij het forum, het gaat nergens meer over :!:

We hadden het over de aankondiging in het regeerakkoord mbt de oldtimerregeling.
Er is nog niets officieel, alle wetgeving moet nog gemaakt worden en hier verschijnen allerlei domme uitingen en posters die mijns inziens nergens op slaan.

De wetgeving is bedoelt voor het misbruik wat er van gemaakt wordt en die mag van mij inderdaad aangepakt worden, en ga er maar vanuit dat wij met onze 2cv's echt geen belasting hoeven te gaan betalen.

Zullen we daar die BMW maar om verwedden, want ik wil er niet eens naast gezien worden :twisted:

Bah :twisted:

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » wo 7 nov, 2012 20:10

...........

Plaats reactie