Vrijstelling belasting verdwijnt!!

Alles over het heerlijke eendrijden.
supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 7 nov, 2012 20:49

het milieu argument van rutte/samson is wat merkwaardig als je bedenkt dat je op veel snelwegen nu 130 in plaats van 120 mag. ik denk dat dat meer verontreiniging met zich meebrengt dan de auto's ouder dan 25 jaar.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » wo 7 nov, 2012 21:01

............
Laatst gewijzigd door Roel l'Hiver op do 8 nov, 2012 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » wo 7 nov, 2012 21:14

Ach ik kan de eend en de dyane nog altijd op naam van de zaak zetten...

130 rijden doe ik eigelijk niet, of de win dmoet wel heel hard in de juiste richting waaien...
De kruiwagen heeft een landbouwdriehoek en meer dan de 1e en 2e versnelling gebruik ik ook niet. De motor maakt zeker in de winter als het donker is wel wat meer toeren ( blokje hout onder het gaspendaal anders houd de dyanamo het niet bij vanwege de bouwlamp 150 watt 220volt)

Ik heb een hectare bomen en struiken staan, krijg ik nu extra co2 rechten?
met eendige groeten,

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » wo 7 nov, 2012 22:17

David schreef:, en ga er maar vanuit dat wij met onze 2cv's echt geen belasting hoeven te gaan betalen.
Ik denk dat je er eerder vanuit kunt gaan dat er een wet komt met het karakter van "grote stappen, snel thuis".
Allerlei mitsen en maren met bijbehorende uitzonderingsregels zal voor zulk klein bier echt niet bedacht gaan worden hoor. Dat past trouwens ook niet meer in deze tijdsgeest.

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » wo 7 nov, 2012 22:48

[quote="David]

?[/quote]



Zullen we daar die BMW maar om verwedden, want ik wil er niet eens naast gezien worden :twisted:

Bah :twisted:[/quote]
Hear hear ,daar ben ik het helemaal mee eens :wink:

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 7 nov, 2012 22:53

@ Ronald,

Redelijkheid en billijkheid overheersen altijd in wetgeving, is nooit anders geweest en zal ook nu niet veranderen en dus...........

Wij gaan echt niet ineens belasting betalen voor 2CV's van 25 jaar oud...

Wedden :lol:

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 8 nov, 2012 07:19

een paar jaar geleden kon je als particulier in een auto met grijs kenteken rijden en daar ook het grijs kenteken tarief voor betalen. dat is ook van de ene op de andere dag veranderd, dus kon je direct (heel veel) meer wegenbelasting gaan betalen en al die grijs kentekenauto's (veel verbouwde stationwagens) waren ineens geen drol meer waard.

dus de truc is al eens eerder uitgehaald.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

OranjeEend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: za 31 mar, 2012 21:59
Contacteer:

Bericht door OranjeEend » do 8 nov, 2012 08:17

Roel l'Hiver schreef:Als je je auto naar de sloop doet omdat je er belasting voor moet gaan betalen, dan was de belastingvrijstelling de reden om die auto te rijden en niet de passie.

Juist deze categorie rijders maakt gebruik van de maas in de wet waardoor ie op de schop gaat.
Auw! Da's wel erg kort door de bocht...

Net als Hilke ben ik ook echt een liefhebber. Ik ben dan geen student maar ik een tob-salaris ipv een top salaris. De belastingvrijstelling zorgt er mede voor dat ik toch een bijna 40 jaar oude en mooie 2cv op de weg kan houden. Hij zal echt niet direct naar de sloop gaan maar ik zal er wel minder voor te besteden hebben om hem te onderhouden (zeker sinds de ver-yupperisering van de prijzen).
Bedankt dat je me dan geen liefhebber vind.

Laten we alsjeblieft niet gaan zitten wijzen naar elkaar. Het milieu argument is duidelijk onzin en nog even dan gaan mensen roepen dat het de schuld van kitcar rijders is die oldtimer 2cv's kopen om er vervolgens een splinternieuwe wagen van te maken maar wel het belastingvoordeel meepikken (want waar is het erfgoed dan?) . Dat zou ook echt een non-argument zijn, want als je zo'n ding kan betalen zit je niet om die belasting krap...

De enige reden is dat de regering weer een nieuwe manier probeert te vinden geld binnen te graaien...
We kunnen beter bij elkaar staan en er voor waken dat we tegen elkaar uitgespeeld worden. Niet wijzen maar de petitie tekenen :wink:

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » do 8 nov, 2012 10:27

David schreef:@ Ronald,
Wedden :lol:
:lol: :lol: :lol:
Van mij mag jij die weddenschap winnen!! En zo'n BMW kun je makkelijk verloten, toch?
Maar ook ik ben dat gedoe van een paar jaar geleden met die grijze kentekens nog niet vergeten, vandaar mijn pessimisme.

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » do 8 nov, 2012 17:21

OranjeEend schreef: Bedankt dat je me dan geen liefhebber vind.
Waar heb ik geschreven dat ik je geen liefhebber vind??

Ik heb inmiddels zoveel negatieve reacties gekregen dat ik mijn tekst heb aangepast.... Ik heb er geen zin in om te telkens te moeten verantwoorden.

Ik heb me met deze discussie niet bemoeit en ik heb er ook geen mening over. Toedeloe!
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » do 8 nov, 2012 18:56

OranjeEend schreef:
Roel l'Hiver schreef:Als je je auto naar de sloop doet omdat je er belasting voor moet gaan betalen, dan was de belastingvrijstelling de reden om die auto te rijden en niet de passie.

Juist deze categorie rijders maakt gebruik van de maas in de wet waardoor ie op de schop gaat.
Auw! Da's wel erg kort door de bocht...

Net als Hilke ben ik ook echt een liefhebber. Ik ben dan geen student maar ik een tob-salaris ipv een top salaris. De belastingvrijstelling zorgt er mede voor dat ik toch een bijna 40 jaar oude en mooie 2cv op de weg kan houden. Hij zal echt niet direct naar de sloop gaan maar ik zal er wel minder voor te besteden hebben om hem te onderhouden (zeker sinds de ver-yupperisering van de prijzen).
Bedankt dat je me dan geen liefhebber vind.

Laten we alsjeblieft niet gaan zitten wijzen naar elkaar. Het milieu argument is duidelijk onzin en nog even dan gaan mensen roepen dat het de schuld van kitcar rijders is die oldtimer 2cv's kopen om er vervolgens een splinternieuwe wagen van te maken maar wel het belastingvoordeel meepikken (want waar is het erfgoed dan?) . Dat zou ook echt een non-argument zijn, want als je zo'n ding kan betalen zit je niet om die belasting krap...

De enige reden is dat de regering weer een nieuwe manier probeert te vinden geld binnen te graaien...
We kunnen beter bij elkaar staan en er voor waken dat we tegen elkaar uitgespeeld worden. Niet wijzen maar de petitie tekenen :wink:
Idd ,Het lijkt wel alsof mensen elkaar persoonlijk gaan aanvallen,Niet de bedoeling lijkt me.

OranjeEend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: za 31 mar, 2012 21:59
Contacteer:

Bericht door OranjeEend » do 8 nov, 2012 19:08

Roel l'Hiver schreef:
OranjeEend schreef: Bedankt dat je me dan geen liefhebber vind.
Waar heb ik geschreven dat ik je geen liefhebber vind??

Ik heb inmiddels zoveel negatieve reacties gekregen dat ik mijn tekst heb aangepast.... Ik heb er geen zin in om te telkens te moeten verantwoorden.

Ik heb me met deze discussie niet bemoeit en ik heb er ook geen mening over. Toedeloe!
Zo is het uit te leggen voor iemand die zijn eendje (of andere klassieker) er wellicht wél uit moet gaan doen als deze plannen doorgaan. Ik vind het dan te kort door de bocht te stellen dat voor die personen alleen de belastingvrijstelling de reden was om de auto te rijden en niet de passie voor de auto zelf. Juist de vrijstelling maakt het voor sommige mogelijk de hobby nu nog wel uit te voeren.

Roel, mocht je het niet zo bedoeld hebben dan mijn excusses als mijn tegenopmerking wellicht wat te scherp was. Ook ik wil niemand in het harnas jagen. Ik ben gewoon echt bang dat er eenden zullen gaan verdwijnen. :cry:

Het was ook zeker niet de bedoeling dat iemand zijn commentaren weg haalt: jouw mening is evenveel waard als die van mij of iemand anders... Alleen er kan op gereageerd worden op wat er gepost wordt, dat is nu eenmaal de kern van een forum toch? :wink:
Laatst gewijzigd door OranjeEend op do 8 nov, 2012 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

OranjeEend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: za 31 mar, 2012 21:59
Contacteer:

Bericht door OranjeEend » do 8 nov, 2012 19:11

Ohja, en voor degene die de petitie nog niet getekend hebben: vandaag is het de laatste dag dat het nog mogelijk is!

Dus als je nog niet hebt getekend, ga naar: http://www.knac.nl/petitie/

;)

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » do 8 nov, 2012 19:59

OranjeEend, je excuses zijn niet nodig. Ik kreeg reacties die niets te maken hadden met het onderwerp van de discussie maar meer met mijn persoonlijke situatie en daar heb ik geen zin in.

De petitie heb ik een paar dagen geleden al getekend :)
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » do 8 nov, 2012 20:08

Heel vervelend dat iemands mening blijkbaar reakties oproept, die dan gericht worden op de persoons persoonlijke situatie.

En zoals eerder is gezegt het is nog maar een voorstel.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Plaats reactie