kachelpot

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

kachelpot

Bericht door siemen » ma 5 nov, 2012 18:55

Ik heb al even zitten zoeken maar kan zo snel niks vinden op het forum.

In mijn 2cv word het niet warm!
Ik weet dat het schuim op de kachelkleppen compleet vergaan is, ik zou het graag willen herstellen alleen ik weet niet wat voor matriaal ik daarvoor moet gaan gebruiken.

Zijn er ook mensen die hun kachelpotten bekleden??
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » ma 5 nov, 2012 19:40

Siemen je hebt een pm voor de mouse(schuim) voor de kachelpot. Maar zonder schuim moeten de kachelpotten toch enige warmte geven als de kleppen goed staan? Heb je gecontroleerd of ze naar de buitenkant toe afdichten. Of zit er een rat in je kachelslangen . Je rijdt tenminste ratlook.

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 5 nov, 2012 20:07

Siemen heb je de rubber dopjes bij de bougiegaten in de koelbeplating? Scheelt ook een hoop.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 5 nov, 2012 20:15

Of zit er een rat in je kachelslangen . Je rijdt tenminste ratlook.
Whahahahahahaha

Die link die je mij stuurde, is dat wat goed spul??

@engbokho: Dat is een verdomde goede tip! ga het meteen plaatsen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 5 nov, 2012 20:51

Siemen kijk eens in je kachelslangen....

Soms is de "binnenbekleding' daarvan losgekomen van de buitenkant en zit de boel hopeloos verstopt!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 5 nov, 2012 20:52

Oh ja,

Zorg dat de veertjes op de kachelpooten aanwezig zijn, dat sluit extra af in beide standen.

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » ma 5 nov, 2012 21:00

[/quote]
Die link die je mij stuurde, is dat wat goed spul??
[/quote]
Het komt van mcc vandaan dus het zou moeten voldoen.
De webshop houder is natuurlijk commercieel, maar ook liefhebber en verkoopt niet graag rotzooi. Bovendien weet ik waar zijn huis woont. Gewoon ff vragen aan hem of het wat is.

Je kunt ook de kachelkleppen vastlassen en dat tot eind april zo laten zitten?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 5 nov, 2012 21:20

Zijn de asjes van de kleppen niet te ver uitgesleten, waardoor ze wat naar beneden zakken en niet geheel afsluiten. Komt ook nog wel eens voor. Voor iemand die kan lassen makkelijk te verhelpen trouwens.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 6 nov, 2012 11:48

Dat kun je ook zonder lassen oplossen. Een pakketje sluitringen en/of moertjes op het hefboompje schuiven, tiewrap om het zooitje te borgen en de klep zit weer hoog.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 6 nov, 2012 23:35

de kleppen zitten goed dicht.
Ik had al de veertjes erop zitten.
De kachel slangen zijn goed! deze heb ik overgens zelf gemaakt met een alumium afzuig buis en die weer bekleed met schuim en daar over weer de orginele papierenhoes van de orginele kachelslang!

Het word ook tijd dat ik een winterhoes ga monteren natuurlijk.
De gouden tip was eigenlijks wel van engbokho!
Wat een verschil! de kachel blies altijd al redelijk veel lucht naar binnen maar nu helemaal! een aanrader dus (stom dat ik er zelf nooit op ben gekomen eigenlijks!)
OOk heb ik nu motorkap bekleding gemonteerd!
Wat rest zijn de kachelkleppen opnieuw te bekleden!

Ik heb overgens ergens gelezen dat iemand scotch brite (schuurmat) tegen aan plakte of moet ik gaan voor gewoon er weer van dat schuim er tegen aan te plakken?
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » wo 7 nov, 2012 08:59

Het snoetje zal zal je waarschijnlijk minder lucht door de kachelpotten , dus minder warmte in de koets opleveren.
Voor het schuim weet ik niet hoe hittebestendig het moet zijn. Hou eens een aansteker bij de scotch-brite.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 7 nov, 2012 09:33

ik heb op de albert cuyp bij het "abc schuimpaleis" zacht schuimrubber gekocht van een halve cm dik. dit werkt prima.

wbt die bougiegaten; je kan ook bougiekabels voor een moderne eend kopen die hebben daar een verdikking met hetzelfde resultaat. (maar misschien alleen bij een 602 cc motorblok. ik weet niet over wat voor blok jij het nu hebt.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1217
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » vr 9 nov, 2012 17:04

Ik kwam uit Francorchamps terug in mijn acadiane met muts en sjaal en handschoenen aan/op :wink: , en toen ik dit topic las dacht ik; ik moet toch ook maar eens kritisch naar mijn verwarming kijken.

Ik heb race bougiekabels 8) van 123 ignition, met een verdikking voor in de koeltunnel, maar daar pasten dus nog wel de originele rubber doppen uit de koeltunnel onder :roll: ; dus gedaan, . De buitenkabels van de kachelbediening heb ik vervangen en het "spul" wat om de binnenkabels zit heb ik verwijderd en de kleppen gelijk opnieuw afgesteld.
En als laatste de veertje's gemonteerd die op de kachelpotten horen.

Zojuist een rit gemaakt met de acadiane en wat een verschil :shock: :D
Veel meer lucht en die is nog eens veel warmer ook, nou niet dat ik er heel veel plezier aan zal beleven, :? want de aca staat nu heerlijk te slapen tot het voorjaar, maar toch.....
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 10 nov, 2012 09:15

Om de verwarming te verbeteren,moet je er voor zorgen dat de hoeveelheid lucht die binnenkomt er aan de achterkant ook uit kan.
Bij de personenwagen kan je de rubber doppen uit de kofferbak halen
Bij de bestel de achterdeur op een kiertje

Plaats reactie