AK400 1975

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » vr 3 aug, 2012 15:46

Ik wil een trekhaak plaatsen maar de bevestigingspunten bij mijn chassis zitten wat anders dan bij een 2cv.

Hier op de site wordt een prachtige uitleg gegeven, maar dat is voor een chassis met montagepunten van de bumpersteun om te gebruiken. Bij mij kan dat niet. Zie foto.
En ja, op de foto is de bevestiging niet met de juiste bouten. Wordt 8 x 25.

Hoe los ik dat op? Of zijn de huidige bevestigingspumten aan de buitenrand van m'n chassis voldoende. Als ik die allemaal gebruik/boor heb ik er 4 aan ieder zijde, 8 totaal.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door hvdh op vr 3 aug, 2012 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 3 aug, 2012 15:56

Wil je het echt stevig dan zul je denk ik op zoek moeten naar een zogenaamde 3 poot trekhaak ipv deze versie. Die heeft wat groter steunvlak.

Al zou dit ook moeten kunnen met 8 goede bouten en dan dus 8.8 kwaliteit en geen Gamma 4.8.

Afbeelding
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 3 aug, 2012 19:15

Ik heb dezelfde als Hans, die doet het al 29 jaar prima, maar inderdaad goede bouten en schijven gebruiken. Ik heb er al een onwillige Landrover mee gesleept, een Capri en een grote autoambulance met 20 man erop tijdens een carnavaloptocht ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 3 aug, 2012 22:37

Die trekhaak heb ik ook op 1 auto net zo vastgezet.
Wel inderdaad die betere kwaliteit bouten gebruiken.

Ik sleep er een caravan mee van 400kg.....

En hij is er nog nooit af gevallen.

Persoonlijk zou ik in dit geval eerst de bumper/carrosseriemonteren om te bepalen hoe ver de trekhaak naar voren toe kan.
de originele plaats is niet de mooiste.

Overigens zou ik er wel ringen tussen doen, verdeelt de kracht ook nog wat.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 4 aug, 2012 10:16

En, gebruik ook zelfborgende moeren of moeren met goede veerringen... Zou zonde zijn als je trekhaak eraf trilt tijdens het rijden.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » za 4 aug, 2012 13:56

Thijs schreef:Persoonlijk zou ik in dit geval eerst de bumper/carrosseriemonteren om te bepalen hoe ver de trekhaak naar voren toe kan. De originele plaats is niet de mooiste
Bumper heeft mijn AK niet dus dat is geen probleem, maar zijn de standaard bevestigingspunten dan niet meteen de juiste positie/afstand naar voren? Als ik hem inderdaad meer naar voren moet zetten heb ik een probleem doordat dan (nog) een bevestigingspunt vervalt. Heb jij dan andere punten gebruikt/gemaakt?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 4 aug, 2012 23:18

Ja,bij mijn auto moest ik 25cm van de achterzijde van het chassis afzagen.
Dus heb ik gewoon nieuwe gaten geboord. Alleen aan de buitenzijde dus.

Uiteraard wel alle gaten aan de buitenzijde benut.

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » do 11 okt, 2012 14:53

ik heb net heel uw topic eens door gekeken en k moe zegge da uw chassis en motor prachtig zijn...

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » vr 12 okt, 2012 13:23

duck-tuc schreef:ik heb net heel uw topic eens door gekeken en k moe zegge da uw chassis en motor prachtig zijn...
Dank je wel voor je compliment.

Zelf ben ik ook tevreden met het resultaat tot nu toe. Het is soms gewoon proberen en experimenteren waarbij vooral dit forum helpt; fantastisch!
Deze zomer heb ik er helaas niet zoveel tijd aan kunnen besteden en ben nu bezig m'n motor weer op gang te krijgen. Denk dat de benzinepomp 'ingeslapen' is door het lange stilstaan. Wie heeft een oplossing?

Daarna kan ik aan de slag met de carrosserie en het uitdeuken van de gebruikssporen. Dat wordt ook weer een zoektocht, maar ik geniet van het sleuteln.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » vr 12 okt, 2012 17:45

hvdh schreef: maar ik geniet van het sleutelen.
Ja, dat doe ik ook met mijn projekt ... :)

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » zo 14 okt, 2012 23:26

hvdh schreef:
duck-tuc schreef:ik heb net heel uw topic eens door gekeken en k moe zegge da uw chassis en motor prachtig zijn...
Dank je wel voor je compliment.

Zelf ben ik ook tevreden met het resultaat tot nu toe. Het is soms gewoon proberen en experimenteren waarbij vooral dit forum helpt; fantastisch!
Deze zomer heb ik er helaas niet zoveel tijd aan kunnen besteden en ben nu bezig m'n motor weer op gang te krijgen. Denk dat de benzinepomp 'ingeslapen' is door het lange stilstaan. Wie heeft een oplossing?

Daarna kan ik aan de slag met de carrosserie en het uitdeuken van de gebruikssporen. Dat wordt ook weer een zoektocht, maar ik geniet van het sleuteln.
ik heb bij mij vorig jaar het benzinepompje ook stuk gehad,
je kan dat uit elkaar halen en een nieuw membraam in steken,
ik heb dat ook gedaan, kost haast niks zo een membraamke, ik meen iets van een 6 euro...

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 30 okt, 2012 23:43

hoe gaat het met Hans en de AK ?
diverse Citroens, wat anders.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » wo 31 okt, 2012 15:04

AZL57 schreef:hoe gaat het met Hans en de AK ?
Ha Fer, de motor wil nog steeds niet starten.
De benzinepomp doet het (volgens mij). Bij flink zuigen aan de slang hield ik een mond vol benzine over, maar aanslaan, ho maar.
Dus je hulp is welkom.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 31 okt, 2012 15:30

De pomp werkt als tijdens het starten benzine komt uit het slangetje wat normaal aan de carburateur zit.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » wo 31 okt, 2012 18:16

André Post schreef:De pomp werkt als tijdens het starten benzine komt uit het slangetje wat normaal aan de carburateur zit.

Dus voor niks m'n mond vol benzine?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Plaats reactie