AK400 1975
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Ik wil een trekhaak plaatsen maar de bevestigingspunten bij mijn chassis zitten wat anders dan bij een 2cv.
Hier op de site wordt een prachtige uitleg gegeven, maar dat is voor een chassis met montagepunten van de bumpersteun om te gebruiken. Bij mij kan dat niet. Zie foto.
En ja, op de foto is de bevestiging niet met de juiste bouten. Wordt 8 x 25.
Hoe los ik dat op? Of zijn de huidige bevestigingspumten aan de buitenrand van m'n chassis voldoende. Als ik die allemaal gebruik/boor heb ik er 4 aan ieder zijde, 8 totaal.
Hier op de site wordt een prachtige uitleg gegeven, maar dat is voor een chassis met montagepunten van de bumpersteun om te gebruiken. Bij mij kan dat niet. Zie foto.
En ja, op de foto is de bevestiging niet met de juiste bouten. Wordt 8 x 25.
Hoe los ik dat op? Of zijn de huidige bevestigingspumten aan de buitenrand van m'n chassis voldoende. Als ik die allemaal gebruik/boor heb ik er 4 aan ieder zijde, 8 totaal.
Laatst gewijzigd door hvdh op vr 3 aug, 2012 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Die trekhaak heb ik ook op 1 auto net zo vastgezet.
Wel inderdaad die betere kwaliteit bouten gebruiken.
Ik sleep er een caravan mee van 400kg.....
En hij is er nog nooit af gevallen.
Persoonlijk zou ik in dit geval eerst de bumper/carrosseriemonteren om te bepalen hoe ver de trekhaak naar voren toe kan.
de originele plaats is niet de mooiste.
Overigens zou ik er wel ringen tussen doen, verdeelt de kracht ook nog wat.
Wel inderdaad die betere kwaliteit bouten gebruiken.
Ik sleep er een caravan mee van 400kg.....
En hij is er nog nooit af gevallen.
Persoonlijk zou ik in dit geval eerst de bumper/carrosseriemonteren om te bepalen hoe ver de trekhaak naar voren toe kan.
de originele plaats is niet de mooiste.
Overigens zou ik er wel ringen tussen doen, verdeelt de kracht ook nog wat.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Bumper heeft mijn AK niet dus dat is geen probleem, maar zijn de standaard bevestigingspunten dan niet meteen de juiste positie/afstand naar voren? Als ik hem inderdaad meer naar voren moet zetten heb ik een probleem doordat dan (nog) een bevestigingspunt vervalt. Heb jij dan andere punten gebruikt/gemaakt?Thijs schreef:Persoonlijk zou ik in dit geval eerst de bumper/carrosseriemonteren om te bepalen hoe ver de trekhaak naar voren toe kan. De originele plaats is niet de mooiste
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Dank je wel voor je compliment.duck-tuc schreef:ik heb net heel uw topic eens door gekeken en k moe zegge da uw chassis en motor prachtig zijn...
Zelf ben ik ook tevreden met het resultaat tot nu toe. Het is soms gewoon proberen en experimenteren waarbij vooral dit forum helpt; fantastisch!
Deze zomer heb ik er helaas niet zoveel tijd aan kunnen besteden en ben nu bezig m'n motor weer op gang te krijgen. Denk dat de benzinepomp 'ingeslapen' is door het lange stilstaan. Wie heeft een oplossing?
Daarna kan ik aan de slag met de carrosserie en het uitdeuken van de gebruikssporen. Dat wordt ook weer een zoektocht, maar ik geniet van het sleuteln.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
- Locatie: Lommel (B)
ik heb bij mij vorig jaar het benzinepompje ook stuk gehad,hvdh schreef:Dank je wel voor je compliment.duck-tuc schreef:ik heb net heel uw topic eens door gekeken en k moe zegge da uw chassis en motor prachtig zijn...
Zelf ben ik ook tevreden met het resultaat tot nu toe. Het is soms gewoon proberen en experimenteren waarbij vooral dit forum helpt; fantastisch!
Deze zomer heb ik er helaas niet zoveel tijd aan kunnen besteden en ben nu bezig m'n motor weer op gang te krijgen. Denk dat de benzinepomp 'ingeslapen' is door het lange stilstaan. Wie heeft een oplossing?
Daarna kan ik aan de slag met de carrosserie en het uitdeuken van de gebruikssporen. Dat wordt ook weer een zoektocht, maar ik geniet van het sleuteln.
je kan dat uit elkaar halen en een nieuw membraam in steken,
ik heb dat ook gedaan, kost haast niks zo een membraamke, ik meen iets van een 6 euro...
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Ha Fer, de motor wil nog steeds niet starten.AZL57 schreef:hoe gaat het met Hans en de AK ?
De benzinepomp doet het (volgens mij). Bij flink zuigen aan de slang hield ik een mond vol benzine over, maar aanslaan, ho maar.
Dus je hulp is welkom.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
André Post schreef:De pomp werkt als tijdens het starten benzine komt uit het slangetje wat normaal aan de carburateur zit.
Dus voor niks m'n mond vol benzine?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal