Verzekering en buitensluiter dakje

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Verzekering en buitensluiter dakje

Bericht door Hilke » di 20 nov, 2012 12:04

Hoi hoi!
Nu zit ik met een vraag. Mijn eendje heeft een buitensluiter. En ik doe haar altijd netjes op slot.
Maar wat nou als ze mijn dakje gewoon open doen, en via daar in de auto klimmen.
Dan is er geen sprake van inbraak sporen. Ben je dan wel verzekerd~?
Moet ik dus een slot op mijn buitensluiter verzinnen?

Hoe zit dat eigenlijk?

groetjes!

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door blanc/rouge2cv » di 20 nov, 2012 12:28

Ik heb mijn eend nooit opslot maar wel met een extra stuurslot , zo,n groot geel ding , als zij langertijd stilstaat trek ik er de bobinekabel van af[[ heb op deze manier ook al eens een opel kadett 2straten verder terug gevonden kregen ze niet gestart omdat de bobinekabel binnen op tafel lag , die gasten hebben zich de kolere staan duwen hahahah]], voor de rest laat ik geen waardevolle spullen in de eend liggen .
De sloopkosten zijn vaak hoger dan de spullen die ze uit de auto meenemen .
Een eend op slot zetten ???
Wat je ook nog kan doen is een slot fabriceren om je handremstang , handrem er op slot erdoorheen en de eend krijgen ze niet meer weg [ wel nodig een goeie handrem]]
En daarbij als je een diefje van tegenwoordig heb die zou niet eens weten hoe een buitensluiter werkt .
En mocht er onverhoopt toch ingebroken worden via je buitensluiter , dan moet je gewoon even een raampje ombuigen en zeggen dat ze via het raampje naar binnen zijn gekomen .

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door JanR » di 20 nov, 2012 12:53

Ik zet de mijne ook niet op slot, maar laat ook geen waardevolle spullen achter in de auto. En liever dat ze er zo in kruipen, dan dat ze er via het dak ingaan. Zou er niet vrolijk van worden als ze er via de motorkap inkruipen.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » di 20 nov, 2012 14:24

Niets van waarde laten liggen, als ze al niet zien dat het een buitensluiter is, dan is men niet te beroerd om gewoon je dak kapot te snijden, gebeurt ook vaak bij "gewone" cabrio's.

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 20 nov, 2012 15:20

Ze zullen eerder je dak opensnijden dan netjes op te rollen, gaat nl een stuk sneller ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Plaats reactie