Na een jaar of 10 2cv6 te hebben gereden, verplaats ik me tegenwoordig in een 2cv AZ.
Als je denkt dat een 2cv6 langzaam is..............probeer mijn AZ is .
Anyways, ik vandaag braaf de olie verversen en opzoek naar het oliefilter...........
Ik voelde me nogal dom toen ik niks kon vinden en op internet tot de conclusie kwam dat er helemaal geen filter op een AZ zit.
Het is een 21 pk 425 cc blok.
Ik gebruik nu gerecyclede olie 10 W 40 Valvoline nextgen.
Kan ik deze moderne olie gewoon 10.000km gebruiken, of moet ik deze motorolie vaker verversen......
Vaak olie veversen? 425 cc
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Vaak olie veversen? 425 cc
2cv az 1968
Nee hoor, de 425 is vanaf 1967 opgevoerd naar 21 pk voor zowel de Azu als de eerste Dyane's. Hebben ander spruitstuk en carburateur en de dynamo "bovenop".
Dus er bestaat wel degelijk een 21 pk 425.
Maar van origine hoort er in de gewone 2cv az tot het einde een 425 18 pktje.
Dus er bestaat wel degelijk een 21 pk 425.
Maar van origine hoort er in de gewone 2cv az tot het einde een 425 18 pktje.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Thanks voor de reacties!
Dat wordt dan elke 2 a 3 maanden olie verversen.........
Wat Engbokho zegt klopt helemaal. Dit motortje is uit een azu gekomen en er door de vorige eigenaar ingezet als vervanger van een versleten 602cc blok.
Er hebben sinds 1968 waarschijnlijk een aantal verschillende blokken in de eend gelegen.
Deze 21 pk heeft idd een ander spruitstuk en dat maakt de carb zeldzaam en was dus een probleem.
Verder zit idd de dynamo bovenop en is 12 volt.
Dat wordt dan elke 2 a 3 maanden olie verversen.........
Wat Engbokho zegt klopt helemaal. Dit motortje is uit een azu gekomen en er door de vorige eigenaar ingezet als vervanger van een versleten 602cc blok.
Er hebben sinds 1968 waarschijnlijk een aantal verschillende blokken in de eend gelegen.
Deze 21 pk heeft idd een ander spruitstuk en dat maakt de carb zeldzaam en was dus een probleem.
Verder zit idd de dynamo bovenop en is 12 volt.
2cv az 1968