schijfremmen achter 2cv

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
diesel
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: do 22 nov, 2012 13:45

schijfremmen achter 2cv

Bericht door diesel » za 24 nov, 2012 19:06

op school zijn we bezig met een burton electric met een 2cv ondersel. omdat de draagarmen achter gereviseerd moeten worden dachten we eraan om achter ook schijfremmen te plaatsen.

op de link hieronder heb ik een paar mooie draagarmen gezien. maar die worden verkocht in argentinie. heeft iemand enig idee of deze ook in nl verkrijgbaar zijn.
http://savoiacars.com/autopartes_chasis_in.html

of weten jullie misschien een andere mogelijkheid.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 24 nov, 2012 19:21

In de racerij worden achter ook vaak schijfremmen gemonteerd, dus er moeten voldoende opties zijn.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 24 nov, 2012 21:56

en waarom willen jullie schijfremmen achter? is dat omdat achterin het accupakket komt en daardoor meer gewicht achterin komt? of gewoon vanwege de technische uitdaging?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » za 24 nov, 2012 22:54

tis toch niet zo moeilijk
neem een remschijf
draai de trommel af tot de schijf erovereen past
frees/boor gaten in de schrijf die overeen komen met die van wielbouten in de afgedraaide trommel(of zoek een 6 gats schijf met de zelfde steek)
maak een bevestiging voor een remklauw
zoek een remcilinder die overeen komt met de druk die je nodig hebt
een remklauw van een ferrari is dus wat over de top
zet de zooi in elkaar en voila!! schijfremmen op de achterwielen

voordeel als je het zo doet
makkelijk en snel
nadeel veel ruimte tussen as en schijf
en je wiel komt een cm naar buiten omdat er een schijf tussen zit
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

diesel
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: do 22 nov, 2012 13:45

Bericht door diesel » ma 26 nov, 2012 09:28

sorry voor de late reactie.

we willen graag schijfremmen voor de technische uitdaging. we willen niet zelf een setje schijfremmen maken. omdat het heel erg gevoelig ligt bij de rdw en school vind het ook te gevaarlijk

vandaar dat mijn vraag is of jullie een adres weten waar ik deze kan bestellen.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 26 nov, 2012 11:46

brammie schreef: zoek een remcilinder die overeen komt met de druk die je nodig hebt
en dat is dus juist het moeilijkste, zeker gezien het lage gewicht van de auto, probeer dat maar eens zo te regelen dat de achterwielen niet continu blokkeren!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 26 nov, 2012 14:46

Daar bestaat een remdrukverdeler voor zoals in de acadiane of mehari 4x4....
Die zorgt voor lastafhankelijke bekrachtiging van de achterremmen. Dat heb je wel nodig bij een schijfremconfiguratie achter en met dat apparaat kun je ook enigzins instellen hoeveel remkracht er achter ontstaat.
Voor de 2cv zelf is er geen bolt on oplossing, maar als je een acadiane achteras monteert kun je daarop de GS achternaven monteren. moet je ook daarvan de remklauwen gebruiken. T enige wat "lastig" is is om de klauwmontageplaat te positioneren en vast te lassn.
Ami 8 break

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » ma 26 nov, 2012 19:30

gewoon de klauwen van een c1 ofzo
er zijn ook remdrukverdelers op de markt die zelf instelbaar zijn

ff de eend op een rem bank zetten, remmen, en instellen, klaar

maar dat de rdw ,moeilijk doet over schijfremmen ergens op monteren geloof ik niet
heb je dat zwart op wit?
een schijfrem conversie op de achteras heeft in de 4x4 wereld nog nooit een probleem opgeleverd
als de verdeling maar goed is en het degelijk gebouwd

p.s. wat is de technische uitdaging als je het niet zelf ontwerpt en maakt???
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 26 nov, 2012 20:56

Klauwen van een c1 betekend ook dat je alles naar dot4 moet ombouwen. Meestal wordt de klaue van achterwiel van de gs gebruikt.

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » ma 26 nov, 2012 22:52

ik noem ook maar een voorbeeld
gs is een goede oplossing denk ik :wink:
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Dabdriver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 12 jul, 2010 13:32
Locatie: Alkmaar

Re: schijfremmen achter 2cv

Bericht door Dabdriver » vr 30 nov, 2012 13:23

diesel schreef:op school zijn we bezig met een burton electric met een 2cv ondersel. omdat de draagarmen achter gereviseerd moeten worden dachten we eraan om achter ook schijfremmen te plaatsen. .
Zijn jullie dezelfde als The Burtoncruizers op Facebook ?

diesel
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: do 22 nov, 2012 13:45

Bericht door diesel » ma 3 dec, 2012 09:18

ja dat klopt. er zijn nog zes andere teams misschien is het wel leuk om te blijven volgen.
Zijn jullie dezelfde als The Burtoncruizers op Facebook ?
voor informatie over de teams kijk op:
http://www.industry.siemens.nl/topics/n ... fault.aspx

Plaats reactie