stuurhuiskogels

Alles over de wielophanging
Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » vr 9 nov, 2012 11:31

achtpeter schreef:Versleten blokjes kun je eventueel een kwart slag draaien. Dan zijn ze weer als nieuw. Werkt maar één keer, natuurlijk.
Grappig dat je dat opmerkt. Ik had namelijk hetzelfde gedacht maar nam mij voor nieuwe te kopen. Door jouw opmerking koop ik geen nieuwe maar ga ik ze kantelen!
Vrgrt.
Hassie.

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Stuurhuiskogels.

Bericht door Hassie » vr 9 nov, 2012 11:35

Beste mensen,

Allen zeer bedankt voor jullie info!
Ik ga het rubber demperblok vervangen en de geleide blokjes kantelen!
Vrgrt.
Hassie.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 9 nov, 2012 13:37

Plaats even wat foto's.

Leuk voor iedereen die hetzelfde wil doen :lol:

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

stuurhuiskogels

Bericht door Hassie » zo 18 nov, 2012 17:28

Ondertussen ben ik bezig met het lossen van de spoorstangen van de stuurhuiskogels. Hiervoor gebruik ik een poelietrekker. Door te weinig ruimte wil ik de versnellingsbak oplichten. Volgens Olving kan dat, dwz hij geeft aan bij "stuurhuis verwijderen" dat er onder de versnellingsbak een blokje van 4cm geplaatst kan worden.
Nu zegt mijn boeren verstand dat als je aan één kant versnellingsbak met motor optilt er aan de voorkant frictie onstaat op de motorbevestiging aan de voorkant. Is deze frictie te verwaarlozen?
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Dank bij voorbaat!
Vrgrt.
Hassie.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » zo 18 nov, 2012 19:28

De voorste motorsteunen zijn rubberblokken die kunnen wel wat hebben.
Om de vooras uit te bouwen hoefd de bak ook niet zo ver om hoog.
Ik heb het een paar weken terug nog gedaan gewoon een krik onder bak en dan een paar cm omhoog.

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » zo 18 nov, 2012 19:58

OK Erikjan, dank voor je info. Inderdaad is het maar een kleine hoek waaronder bak met motor komen te staan na opkrikken van een centimeter of vier.
Ik vervolg m'n activiteiten! (Als het weer het toelaat!!!)
Vrgrt.
Hassie.

2cv4
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 14 aug, 2006 10:46
Locatie: ijmuiden

Bericht door 2cv4 » zo 18 nov, 2012 20:13

Ik snij altijd eerst het rubber demperplaatje weg dan is er makkelijk een poelietrekker op te zetten.Maar de spoorstangen willen ook wel eens erg vast zitten.
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

stuurhuiskogels

Bericht door Hassie » za 1 dec, 2012 20:21

Ondertussen heb ik één spoorstang los. Na veel "geklooi" met poelietrekkertjes kocht ik een originele 2cv-spoorstangtrekker. Echter bij de tweede spoorstang lukt het zelf niet om de spoorstang los te trekken omdat de trekker zichzelf lost doordat hij blijft steken op de spoorstang.
Nu geeft Olving (1982-1985)op blz 75, onderaan, behalve de trekker hiervoor ook nog een hulpstuk aan met de code 1965-T.
Weet iemand wat de benaming hiervan is en heeft iemand wellicht hier een afbeelding van???
Ik hoor het graag waarvoor bij voorbaat dank!
Vrgrt.
Hassie.

Plaats reactie