Mijn naan is michel en kom uit zeeuws-vlaanderen. Mijn hobby is al heel lang citroën. Na 9,5 jaar dagelijks bx rijd ik nu c3. Daarnaast heb ik sinds 2006 mijn 2cv. Dit is mijn 2e, mijn 1e kocht ik in 2005 maar verkocht ik weer toen ik deze kocht omdat die te veel werk had en deze niet.

In de zomer 2006 stond ze op 56.000 echte kms. Er zat apk op dus het was instappen en genieten. En zo ging dat jaren goed. Ieder jaar bijna vlekkeloos door de apk, gewoon het normale onderhoud en wat vervangen moest worden werd gedaan. Zo zijn we in 2010 met de 2cv op vakantie geweest wat een leuk avontuur was en de 60.000km werd een feit!

Na de zomer van 2011 hebben we besloten de 2cv maar eens grondig op te knappen. Er was wat werk en de lak was lelijk geworden. Dus begonnen met het strippen, demonteren van de motor want de koppeling was ook op. Er waren 2 kleine plekjes aan de achterste binnenschermen ter grotevan een 2 euromunt die dichtgelast zijn. Onder de linker motorsteun linksvoor was het chassis wat aangetast. Hier heb ik het stuk eruit geslepen en een nieuw stuk gemaakt een ingelat;

De motor met nieuwe koppeing, ook gelijk een grote beurt etc.

Na het schuren kwam de orginele kleur weer in beeld. De spuiter heeft zo goed mogelijk de auto zeer strak gekregen.

Naarmate het project vorderde werd de drang naar perfectie steeds groter dus we bestelden nieuw;
-alle 4 de vleugels
-kofferdeksel (zeer goed, nieuw was niet leverbaar dat moment)
-nieuw dak
-alle deurrubbers en raamrubbers
-4 velgen, de michelin's waren nog nieut oud
-stoelbekleding 'charleston' en binnenbekleding
-uitlaat nieuw
-allerlei kleine accenten
-remblokjes
-kachelbuizen
-enz enz
Na het spuiten begon het leuke: opbouwen

Eindresultaat mag er wezen vind ik zelf. We hebben ze in augustus 2012 als trouwauto gebruikt en kregen vele leuke reactes!

Met bloemen

Inmiddels staat ze weer in winterslaap. Deze zomer is er nog 200 km op de teller bijgekomen, inmiddels op 61500km.