stuurstang muurvast
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
stuurstang muurvast
Iemand tips/tricks om de stuurstang los te krijghen van het stuurhuis
boutje heb ik los en verwijderd maar als ik aan het stuur trek komt de stang ong halve cm mee en dan klonk vast
al gepoogd met hamer en een gepaste bout onderaan op de stuurstang te slaan maar je komt er zo verrekt moeilijk bij
hij blijft vast zitten
gr
boutje heb ik los en verwijderd maar als ik aan het stuur trek komt de stang ong halve cm mee en dan klonk vast
al gepoogd met hamer en een gepaste bout onderaan op de stuurstang te slaan maar je komt er zo verrekt moeilijk bij
hij blijft vast zitten
gr
Tja, dat was ook een groot probleem bij mij.
Ik heb van alles geprobeerd, totdat iemand voorstelde om de onderkant van de stuurstang iets verder open te maken d.m.v. hamer en beitel.
Dit heb ik gedaan zover dat ik het verantwoord vond. Daarna heb ik een stuk hout onder het stuur gehouden, zover mogelijk tegen de as aan en met een hamer de zaak los geklopt , natuurlijk niet op één plaats , maar minsten op twee punten kloppen .
Kruipolie erbij doet ook wonderen.
Ik heb van alles geprobeerd, totdat iemand voorstelde om de onderkant van de stuurstang iets verder open te maken d.m.v. hamer en beitel.
Dit heb ik gedaan zover dat ik het verantwoord vond. Daarna heb ik een stuk hout onder het stuur gehouden, zover mogelijk tegen de as aan en met een hamer de zaak los geklopt , natuurlijk niet op één plaats , maar minsten op twee punten kloppen .
Kruipolie erbij doet ook wonderen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ja, beetje kruipolie in de stuurstang. Die is hol en dan loopt het lekker door naar beneden.
ik heb een kouwbeitel tussen de vooras en de rand van de stuurbuis getikt, zodat de stuurbuis omhoog schoof. Maar toen was wel de motor er al af.
Gr Rob
ik heb een kouwbeitel tussen de vooras en de rand van de stuurbuis getikt, zodat de stuurbuis omhoog schoof. Maar toen was wel de motor er al af.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Heb dit even voor je opgezocht. Hiermee is het destijds bij mij gelukt!! Dankzij AK350!Succes!
Geplaatst: Wo 16 Sep, 2009 22:53 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Je kunt ook een metalen plaatje maken, neem hier het gatenpatroon van de stuurbevestiging op over.
Zoek een staaf die net in de stuurstang past, en zaag deze zo af dat hij er net een paar centimeter boven uitsteekt.
Zet 3 lange voldraadbouten door het plaatje en de stuurbevestiging. Als je de bouten aandraait trek je vanzelf de stuurbuis omhoog.
Succes
_________________
ak350 1966 / Mehari 1972
Geplaatst: Wo 16 Sep, 2009 22:53 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Je kunt ook een metalen plaatje maken, neem hier het gatenpatroon van de stuurbevestiging op over.
Zoek een staaf die net in de stuurstang past, en zaag deze zo af dat hij er net een paar centimeter boven uitsteekt.
Zet 3 lange voldraadbouten door het plaatje en de stuurbevestiging. Als je de bouten aandraait trek je vanzelf de stuurbuis omhoog.
Succes
_________________
ak350 1966 / Mehari 1972
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.
Ik hen er een speciale trekker voor gemaakt. Sruurwiel eraf, heel lang en dik draadeind of massieve staaf in de stuurpijp steken. Draadeind/ staaf moet langer zijn dan de stuurpijp, trekker met 3 klauwen onder het bev. plaatje van het stuurwiel en opspannen. Zo druk de de pijp naar je toe. Niks moeilijk aan en iedereen kan het. Geen geklooi zoals hier boven staat.
Ja, ja, maar bij mij ging dat zelfs niet, de ene eend is de andere niet !schroef schreef:Ik hen er een speciale trekker voor gemaakt. Sruurwiel eraf, heel lang en dik draadeind of massieve staaf in de stuurpijp steken. Draadeind/ staaf moet langer zijn dan de stuurpijp, trekker met 3 klauwen onder het bev. plaatje van het stuurwiel en opspannen. Zo druk de de pijp naar je toe. Niks moeilijk aan en iedereen kan het. Geen geklooi zoals hier boven staat.
Fijn dat dat zo gemakkelijk gingelfried schreef:was idd fluitje van een cent
dus plastic kapje van stuur
3 boutjes losdraaien
stuur eraf
draadeind in de holle buis en met poelitrekker stuurstang naar boven trekken
plaatje maken hoeft niet , je hebt grip op het plaatje waar het stuur op vast zit
bij mijn 84 2cv6 in ieder geval wel
grtjs