Nieuw Project van Michel & Michel
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
en veeeeeeeeeeeeeeeeeeel geduld
Maar is plezierig voor terug op te bouwen dan krijg je geen vuil handen meer
Maar is plezierig voor terug op te bouwen dan krijg je geen vuil handen meer
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be
- summersnoek
- Regelmatige poster
Terpentine schijnt niet het zelfde als white spirit te zijn. Wat in Belgie wordt verkocht schijnt anders te zijn dan in Nederland. Op internet kom ik het onderstaande tegen.
White spirit heeft een gehydrogeneerde nafta met laag kook punt van 30-40%
en terpentine heeft een gehydrogeneerde nafta met laag kook punt van 5-10%.
Ik merk bij het schoonmaken van het chassis wasbenzine ook aardig ontvet. Dit wordt ook gebruikt voor om het spuitpistool schoon te maken na RX 5 gebruik. En omdat ik het toch bij de hand had heb ik daar een stukje chassis mee gereinigd. Ging best goed.
Weet iemand wat nu precies white spirit is in NL termen? Ikke weet het niet. Dat het een hoger kookpunt heeft dan terpentine vind ik nog niet zo boeiend.
White spirit heeft een gehydrogeneerde nafta met laag kook punt van 30-40%
en terpentine heeft een gehydrogeneerde nafta met laag kook punt van 5-10%.
Ik merk bij het schoonmaken van het chassis wasbenzine ook aardig ontvet. Dit wordt ook gebruikt voor om het spuitpistool schoon te maken na RX 5 gebruik. En omdat ik het toch bij de hand had heb ik daar een stukje chassis mee gereinigd. Ging best goed.
Weet iemand wat nu precies white spirit is in NL termen? Ikke weet het niet. Dat het een hoger kookpunt heeft dan terpentine vind ik nog niet zo boeiend.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken
1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer
- summersnoek
- Regelmatige poster
Hier staat wel meer interessante info op over allerlei spannende middeltjes.
http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... erpentine/
http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... erpentine/
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken
Terpentine is een soortnaam en White Spirit een merknaam. Maar allebei dus terpentine.
De producent van White Spirit zal een iets andere methode van productie hebben waardoor het prettiger ruikt. Ruikt meer naar kerosine terwijl andere terpentine meer naar benzine ruikt. Omdat er ook aromatische stoffen aan toegevoegd worden ruikt het anders. Doordat er dus een klein verschil in stoffen aanwezig is (meer kerosine-achtig) en aromatische stoffen zal het kookpunt dus wat anders liggen.
Volgens mij mag je het als hetzelfde beschouwen w.b. werking.
Het zijn alle twee aardolieprodukten.
De producent van White Spirit zal een iets andere methode van productie hebben waardoor het prettiger ruikt. Ruikt meer naar kerosine terwijl andere terpentine meer naar benzine ruikt. Omdat er ook aromatische stoffen aan toegevoegd worden ruikt het anders. Doordat er dus een klein verschil in stoffen aanwezig is (meer kerosine-achtig) en aromatische stoffen zal het kookpunt dus wat anders liggen.
Volgens mij mag je het als hetzelfde beschouwen w.b. werking.
Het zijn alle twee aardolieprodukten.
-
- Regelmatige poster
Deze morgen al het plaatwerk dat we nog nodig hebben zijn we gaan ophalen,volgende week begint het laswerk.Nieuwe kofferbak,vloerplaat en dorpel rechts en ook nieuwe voetenbak wordt geplaatst.Ook hebben we al enkele delen voor de motorrevisie meegebracht,nieuwe pakkingsset en ook een nieuwe vulpijp (engels type) er komt ook een electronische ontsteking op.

Ceci n'est pas une voiture....c'est une art du vivre !!!
-
- Regelmatige poster
Omdat we op zondag de buren niet willen belasten met het vervelende geluid van de slijpmolen zijn we aan de opkuis van de motor begonnen.
Hier wat plaatjes :

Volgende weelk wordt de blok zelf opgepoetst en al het plaatwerk wordt terug zwart gespoten.
Hier wat plaatjes :

Volgende weelk wordt de blok zelf opgepoetst en al het plaatwerk wordt terug zwart gespoten.
-
- Veelvuldig poster
maar is het de investering niet waard? je kan sneller werken, materiaal wordt bijzonder goed op elkaar geklemd voordat de las plaatsvindt, geen nabewerking nodig vergeleken met een proplas die al gauw net iets te dik is en het oogt precies zo als af fabriek? en geen lasbril nodig, nauwelijks hitte toevoegen dus geen vervorming van het plaatwerk.
ik heb met bewondering staan kijken bij het lassen van de koets van mijn azu (onder andere nieuwe vloerplaten, voetenbak, schutbord) en het ziet er zo strak en goed uit.
maar ja, het zal wel wat kosten ook, zo'n apparaat.
ik heb met bewondering staan kijken bij het lassen van de koets van mijn azu (onder andere nieuwe vloerplaten, voetenbak, schutbord) en het ziet er zo strak en goed uit.
maar ja, het zal wel wat kosten ook, zo'n apparaat.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
Vandaag de voetenbak afgelast en de rechtervloerplaat en dorpel eruit gehaald.

Verder nog onderdelen goed proper gemaakt en anti roest bahandeling gegeven en het spruitstuk gespoten met hitte bestendige lak.

De andere onderdeln worden in Hammerite gezet.

Verder nog onderdelen goed proper gemaakt en anti roest bahandeling gegeven en het spruitstuk gespoten met hitte bestendige lak.

De andere onderdeln worden in Hammerite gezet.