Onbelast aan de haal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winfried
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 apr, 2011 15:38
Locatie: Kortenhoef

Onbelast aan de haal

Bericht door Winfried » ma 25 apr, 2011 15:53

Vandaag voor het eerst met de nieuwe aanwinst (rode 2CV6 uit '87) op stap geweest. Heerlijk tripje gemaakt, echter na verloop van tijd leek het of ik, wanneer ik ontkoppelde om op te schakelen, mijn voet nog op het gas had want het toerental schoot omhoog. Net of de gasklep blijft hangen. Zou dat door de warmte komen of is er iets anders aan de hand.
Hoor het graag!
Groet,
Winfried.

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » ma 25 apr, 2011 16:30

Ik denk dat je gasveer het aan het begeven is.
Even een stoelrubber gebruiken voordat je 'm helemaal kwijt bent.
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Gebruikersavatar
Winfried
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 apr, 2011 15:38
Locatie: Kortenhoef

Bericht door Winfried » ma 25 apr, 2011 16:46

Neuh.. gasveer is nog prima, trekt de klep meteen dicht, nieuwe gaskabel ook nog, al heeft dat er niets mee te maken..
Hij start ook zeer beroerd als 'ie warm is, maar dat schijnt normaal te zijn..

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » ma 25 apr, 2011 17:12

Zeer slecht starten is natuurlijk niet normaal. Een goed afgestelde eend waar een goede bobine in zit start ook goed bij een warme motor.

Heb je geprobeerd om de gasklep verder dicht te duwen? Misschien lijkt het of ie goed dicht is, maar kan ie nog wat verder.
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
noodles
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 2 aug, 2010 18:06
Locatie: Venlo

Bericht door noodles » ma 25 apr, 2011 17:14

Heb ik met de Dyane ook gehad, bleek dat het rubbertje in het schutbord (waar de gaskabel doorheen gaat) erg droog en stroef was geworden. Heb toen het rubber even ingevet en het probleem was weg... Dat beroerde starten als 'ie warm is had mijn Dyane ook maar na het inbouwen van een 123-ignition is ook dat probleem verholpen :)
Dyane 6 Confort 1980

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 25 apr, 2011 21:21

Ook asjes van je carb inspuiten met spuitvet, kan wonderen doen. Kwaad kan het zeker niet.

Welkom trouwens. ;)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Winfried
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 apr, 2011 15:38
Locatie: Kortenhoef

Bericht door Winfried » wo 27 apr, 2011 14:41

Ik heb ook gedacht aan valse lucht, bleek dat ik 3 van de 4 moertjes waarmee de carburateur op het spruitstuk staat nog behoorlijk wat na kon trekken ( de 4e kon ik niet bij.. :-)). Voor het starten maakt het een wereld van verschil!
Echter waaneer de motor warm wordt zakt het toerental maar zeer langzaam terug naar stationair, en dat is lastig wanneer je gewend bent ook op de motor te remmen. Suggesties kan ik dus nog steeds gebruiken.. Enne.. bedankt voor het welkom..
Winfried.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 27 apr, 2011 15:58

Kijk eens naar het pedalenstel,misschien dat het als je de koppeling intrapt,het het gaspedaal meetrekt. Even die bout weer aandraaien.

Gebruikersavatar
Winfried
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 apr, 2011 15:38
Locatie: Kortenhoef

Bericht door Winfried » wo 27 apr, 2011 19:56

Pedalenstelsel zit op z'n plek, werkt zoals het hoort..
En de gasklepas van mijn carburateur is geheel spelingvrij en loopt soepel..

Gebruikersavatar
Winfried
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 apr, 2011 15:38
Locatie: Kortenhoef

Bericht door Winfried » di 3 mei, 2011 21:53

Probleem opgelost.
De vorige eigenaar had een nieuwe gaskabel gemonteerd, deze zat echter niet vast aan/in het schutbord. Na enig vogelen is mij dat gelukt.. *schouderklopje*
Hij start echter nog steeds beroerd als 'ie warm is. Ga maar eens beginnen met nieuwe bougies..

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 4 mei, 2011 08:30

en een andere/nieuwe bobine (dat is waarschijnlijk de oorzaak, is een bekende kwaal!

greetzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Winfried
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 apr, 2011 15:38
Locatie: Kortenhoef

Bericht door Winfried » vr 13 mei, 2011 09:18

Ben begonnen met het eenvoudigste; nieuwe bougies en kleppen gesteld.
Alle problemen opgelost en hij start zelfs wárm als een fluitje.
Nou de piepende rem..
C5 III 2008
C3 2004
2CV6 1987

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » vr 13 mei, 2011 14:00

Dat van de rem kan de remblokken zijn. Er is nogal verschil in kwaliteit remblokken. Bij de dyane piepen de remmen ook ligt maar bij de burton weer niet. Ik kan geen problemen vinden dan dat ze alleen piepen.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
Winfried
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 apr, 2011 15:38
Locatie: Kortenhoef

Bericht door Winfried » do 20 dec, 2012 22:20

Het vervolg...
Probleem bleek na een snelwegrit nog steeds niet opgelost. Kwam onderweg langs Kraggenburg, daar zit een eendengarage en die had de oplossing. Gasklepveer losmaken uit de koelkap en in het gaatje haken van de koplampstang. Af en toe een druppie olie. Klaar... Probleem werd (!) veroorzaakt door slijtage. Dank aan deze garage(en ja, dit is reclame :-))

Edit TomD: en daarom is de reclame verwijderd!
C5 III 2008
C3 2004
2CV6 1987

Plaats reactie