Frotteurs
- toon beekers
- Gebruiker
- Contacteer:
Frotteurs
Hallo heren en dames,
Ik heb recent een mehari 1973 gekocht om opnieuw op te bouwen, ik wil de frotteurs voor vervangen door schokbrekers kan ik de frotteur verwijderen en vervangen door de bevestiginsplaat van de schokbrekers van een later type.
Met vriendelijke groet Toon
Ik heb recent een mehari 1973 gekocht om opnieuw op te bouwen, ik wil de frotteurs voor vervangen door schokbrekers kan ik de frotteur verwijderen en vervangen door de bevestiginsplaat van de schokbrekers van een later type.
Méhari 1973 vert tibesti, mooi groen.
2cv6 special 1981 Chic.
2cv6 special 1981 Chic.
- hertog jan
- Gebruiker
Dit kan niet zomaar, mits je een nieuw chassis gebruikt dan kan het wel. Orginele chassis heeft nl geen bevestiging voor schokbreker.
Mijn advies is, gewoon lekker het oude veersysteem gebruiken!
Dit veert nl veel comfortabeler dan schokbrekers!!!
Vr. gr. Patrick
Mijn advies is, gewoon lekker het oude veersysteem gebruiken!
Dit veert nl veel comfortabeler dan schokbrekers!!!
Vr. gr. Patrick
dyane 1969 (verzonken koets), ami8 break 1975, dyane 1973 (verkocht), dyane 1975, 2cv 1978 (verkocht), 2cv 1986, acadiana pickup 1986 (verkocht)
- toon beekers
- Gebruiker
- Contacteer:
Frotteurs
Sorry, misschien te weinig info, ben inderdaad aan het opbouwen op verzinkt chassis met bevestiging voor schokbrekers voor en achter.
De frotteurs zijn volgens mij versleten en nu kan ik er goed bij.
De frotteurs zijn volgens mij versleten en nu kan ik er goed bij.
2cv6 special 1981 Chic.
2cv6 special 1981 Chic.
Setjes voor het ombouwen bestaan nog steeds.
Mijn frans is enigzins roestig, maar op de site van de wel bekende club uit zuid Frankrijk staat een set "ADAPTATEUR AMORTISSEUR AVANT COMPLET".
Deze set maakt het mogelijk om schokbrekers te monteren, bij voertuigen voorzien van het frictie systeem.
Zelf heb ik eerder al eens de frotteurs gerepareerd/vervangen, dus mijn mehari blijft voorzien van frotteurs.
Mijn frans is enigzins roestig, maar op de site van de wel bekende club uit zuid Frankrijk staat een set "ADAPTATEUR AMORTISSEUR AVANT COMPLET".
Deze set maakt het mogelijk om schokbrekers te monteren, bij voertuigen voorzien van het frictie systeem.
Zelf heb ik eerder al eens de frotteurs gerepareerd/vervangen, dus mijn mehari blijft voorzien van frotteurs.
Mehari 1971 (project status)
- hertog jan
- Gebruiker
Waarschijnlijk zijn ze gewoon te slap afgesteld.
Even op nieuw af laten stellen bij 2cv garage of zelf demonteren en op spanning brengen. Nieuwe schokbrekers aanschaffen kost je veel meer en het veert echt voor geen meter in vergelijking met frotteurs!!!
Even op nieuw af laten stellen bij 2cv garage of zelf demonteren en op spanning brengen. Nieuwe schokbrekers aanschaffen kost je veel meer en het veert echt voor geen meter in vergelijking met frotteurs!!!
dyane 1969 (verzonken koets), ami8 break 1975, dyane 1973 (verkocht), dyane 1975, 2cv 1978 (verkocht), 2cv 1986, acadiana pickup 1986 (verkocht)
- toon beekers
- Gebruiker
- Contacteer:
Frotteurs
Dank voor het aanbod zal hier zeker gebruik van maken
2cv6 special 1981 Chic.
2cv6 special 1981 Chic.