Eindelijk een AK400!
-
- Regelmatige poster
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
Een half weekje na de aankoop van m'n AK, gaat het al serieus kriebelen. Ik kan niet wachten tot ik hem zelf onder handen kan nemen. Er zit nog geen enkele vorm van tectyl of bitac op het chassis of onderkant koets! Omdat ik de AK toch dagelijks wil gaan rijden, heeft het behandelen van chassis en koets prioriteit nr 1. iemand nog tips/trick voor een dergelijke operatie?
Hieronder nog wat details van de 'beige albatros'.

Hieronder nog wat details van de 'beige albatros'.

La Liberte en 2CV!
-
- De Forumbelg
Mooi ding! 't Is heel belangrijk om de holle delen goed te behandelen en naden waar water en vuil onder kan. Kijk eens naar de producten van Dinitrol, die zijn sowieso top. Ik vind de holleruimtewax van Teroson ook heel goed. Tectyl is eigenlijk van mindere kwaliteit.
En dan de onderkant vind ik nogal moeilijk. Ik hang er niet graag zo'n dikke laag op omdat je er dan na een paar jaar nog weinig zicht op krijgt en alles gewoon vuil is. Ik doe meestal een dun laagje zwarte coating en dan ook wax erover. Dat laatste moet je wel zéker elk jaar herhalen en meer als je er veel mee in de regen rijdt.
Maar het belangrijkste is dus alle naden behandelen met bv. zo'n wax. Denk daarbij ook aan je motorkapscharnier, naden aan de laadbak achteraan etc.
Doe het grondig want dit is wel een serieus roestgevoelig ding om elke dag mee rond te rijden
En dan de onderkant vind ik nogal moeilijk. Ik hang er niet graag zo'n dikke laag op omdat je er dan na een paar jaar nog weinig zicht op krijgt en alles gewoon vuil is. Ik doe meestal een dun laagje zwarte coating en dan ook wax erover. Dat laatste moet je wel zéker elk jaar herhalen en meer als je er veel mee in de regen rijdt.
Maar het belangrijkste is dus alle naden behandelen met bv. zo'n wax. Denk daarbij ook aan je motorkapscharnier, naden aan de laadbak achteraan etc.
Doe het grondig want dit is wel een serieus roestgevoelig ding om elke dag mee rond te rijden

Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Wat een pracht exemplaar, of ze zo uit de fabriek komt rollen
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/