Tankdop slechte kwaliteit

Alles in, over, rond en op de koets.
Guro

Tankdop slechte kwaliteit

Bericht door Guro » vr 4 jan, 2013 22:02

Ik had van de garagehouder een nieuwe chromen tankdop gekregen omdat bij aanschaf van de auto de oude er niet goed af ging.
Inmiddels al veel problemen met de nieuwe dop gehad, en vandaag opnieuw. De sleutel ging er na het tanken niet uit, dit was telkens wel op te lossen met siliconenspray maar vandaag bleef hij er echt muurvast in zitten en het slaapt nogal onrustig met vrije toegang tot mijn benzinetank.
Vanmiddag maar even terug naar de garage gereden en hij vertelde me dat hij er de laatste tijd veel terug krijgt van de deze serie. Ik was blijkbaar al de derde in een korte tijd, en dat lijkt me nogal veel omdat ze nou ook weer niet zoveel verkocht worden denk ik.
Ter plaatse een nieuwe dop er op gezet, gewoon een ouderwetse zwarte :)

Maar even een waarschuwing dus:

Afbeelding

Deze zijn op dit moment blijkbaar in een slechte serie, dus zoek je een nieuwe tankdop, ga dan voor de ouderwetse zwarte om gezeur te voorkomen.

Vriendelijke groeten van Guro.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schroef » za 5 jan, 2013 06:46

ehhhh, ouderwetse zwarte?
Af fabriek zit er een glimmende dop op van RVS MET een gaatje erin en geen slot. De zwarte dop van Valeo, met slot is een accessoire. De tankdoppen van De Groothandel, die eruit zien als een originele fabrieksdop, zijn ook niet goed. Het rubber scheurt overmatig snel, roesten erg en soms is het gaatje vergeten te boren dat tot gevolg heeft dat de tank implodeert en de vlotter stuk gaat. Er bestaan ook nog plastic doppen, zonder slot, maar deze hebben geen afsluitrubber en daardoor ongeschikt voor APK bij een oplettende keurmeester.

Guro

Bericht door Guro » za 5 jan, 2013 07:01

'Saaie' zwarte, 'accessoire' zwarte, 'zwarte', ook goed schroef. Wil de mensen alleen maar voor een miskoop behoeden. Het leven is al duur genoeg. :wink:

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schroef » za 5 jan, 2013 07:59

origineelkopen, geen ellende

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 5 jan, 2013 09:56

Ik heb deze:
Afbeelding

Dat is toch ook een originele?

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schroef » za 5 jan, 2013 10:06

die heb je ooit inderdaad als origineel accessoire gehad en worden tegenwoordig goed nagemaakt. Wel regelmatig even smeren. Wel een hele mooie trouwens. Mooier als de saaie zwarte van Valeo of PJ (Paul Journé)

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 5 jan, 2013 16:11

Ik heb de versie zoals op de foto, maar dan een oude serie. Sleutel heeft een andere vorm. Nog nooit geen problemen mee gehad.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Jan804
Beginner
Beginner

Bericht door Jan804 » za 5 jan, 2013 19:38

Het door Schroef genoemde gaatje in de dop is inderdaad belangrijk. Mijn tankdop had dat niet. Bij het openen na een lange rit siste het als een blikje fris. Misschien droeg dit vacuüm ook nog wel bij aan de vroegtijdige dood van de benzinepomp. Heel klein gaatje geboord en sindsdien geen problemen meer gehad.

Lurch
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Lurch » za 5 jan, 2013 20:21

Ik had een orginele dop en heb deze met sleutel er nu zo'n 2 jaar geleden erop gezet. De reden van de afsluitbare dop is om te voorkomen dat er rotzooi, zoals een suikerklontje, in gegooid wordt door een onverlaat! Je weet het niet meer tegenwoordig.
Ook ik heb wat problemen gehad met een vast zittende sleutel. Tot nu toe zorgt de siliconenspray voor de oplossing. Ik hoop dat het zo blijft......

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » zo 6 jan, 2013 02:37

Lurch schreef:Ik had een orginele dop en heb deze met sleutel er nu zo'n 2 jaar geleden erop gezet. De reden van de afsluitbare dop is om te voorkomen dat er rotzooi, zoals een suikerklontje, in gegooid wordt door een onverlaat! Je weet het niet meer tegenwoordig.
Ook ik heb wat problemen gehad met een vast zittende sleutel. Tot nu toe zorgt de siliconenspray voor de oplossing. Ik hoop dat het zo blijft......
Quote: de reden van de afsluitbare dop is om te voorkomen dat er rotzooi,zoals een suikerklontje,in gegooid wordt door een onverlaat!...................................................................................................of ze donderen gelijk een heel pak in je tank zoals bij mij paar jaar terug.
(waarom?) ik ben er nooit achtergekomen.
nijd/vernielzucht? god mag t weten.
Heb de chrome dop met sleuteltje( daarvoor overigens ook met sleuteltje(addaptiering) met grof geweld kapot gedraaid :!:

P.Senior
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door P.Senior » zo 6 jan, 2013 06:44

Ik heb een zwarte Valeo dop. (afsluitbaar). Als je denkt dat die onverlaten tegenhoud. Ik kreeg een demonstratie, waarbij de dop binnen 10 seconden geopend werd!!!!!!
Punky besmette Senior met het citroenvirus

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » zo 6 jan, 2013 09:44

P.Senior schreef:Ik heb een zwarte Valeo dop. (afsluitbaar). Als je denkt dat die onverlaten tegenhoud. Ik kreeg een demonstratie, waarbij de dop binnen 10 seconden geopend werd!!!!!!
@P.senior : nope die houdt geen onverlaten tegen.

Lurch
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Lurch » zo 6 jan, 2013 10:18

Alles kan open als je het wilt! Het is alleen wat extra moeite in de hoop dat ze doorlopen..... Mijn 2cv heeft ook een buitensluiter, dus iemand met een beetje kennis is ook zo binnen :roll: we blijven maar geloven in het goede van de (meeste) mens :wink:

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » zo 6 jan, 2013 11:49

Jah mee eens inderdaad :wink:

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » zo 6 jan, 2013 16:02

Ja en met een buitesluiter snijden ze nog je dak open om erin te komen.... onverlaten hebben meestal geen hoog IQ :evil:

Wat nieuwe onderdelen betreft ik loop de laatste tijd wel erg vaak aan tegen povere kwaliteit. Soms is het ronduit rotzooi. Er wordt alleen nog op de (lage)prijs gelet de rest is blijkbaar bijzaak voor vele handelaren.... :(
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie