chassis behandelen zonder scheiden van de koets

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Oiseau blanc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

chassis behandelen zonder scheiden van de koets

Bericht door Oiseau blanc » ma 14 jan, 2013 16:32

Ik ben nu al een tijdje actief op dit forum, en zit met een vraag over het behandelen van het chassis . Ik wil de onderkant van mijn besteleend grondig gaan behandelen met de diverse RX producten.
Onderkant koets en chassis zijn nu nog volledig vrij van enige anti-roest middelen(komt zo uit Frankrijk, met alleen een beetje vliegroest en GEEN enkel slecht plekje :D )

Ik wil echter niet de koets van het chassis halen. Bij de hier op dit forum welbekende afbeelding van Jeroen Cats met plaatsen 'waar te boren voor het behandelen van de binnenzijde', zie ik bijvoorbeeld enkele punten waar ik zonder de koets van het chassis te halen niet bij kan. Op het forum lees ik alleen over projecten waarbij koets en chassis volledig gescheiden worden. Is dit de enige manier om een dergelijke operatie grondig uit te voeren?

Graag hoor ik zoveel mogelijk tips & tricks! Alvast bedankt!
La Liberte en 2CV!

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » ma 14 jan, 2013 17:00

Ik heb mijn acadiane ook behandeld met RX en ook daar heb ik de koets niet van los gehad; heb geen tectyleerschema gebruikt, alleen mijn gezond verstand ( :roll: :wink: ) Ik heb gaatje's bijgeboord in de onderste balk onder de achterbumper omdat daar geen gaten in zitten, ook heb ik gaatje's geboord in de aanslagen van de achterste draagarmen, ook omdat ik daar anders niet in kwam.

Maar het is vooral een kwestie van de auto goed bekijken, uitvinden welke ruimte hol is en vervolgens hoe je er in kunt komen.
En werk je met spuitbussen of met een compressor?
Ik had als geheugensteun een foto van een opengewerkt chassis er bij om zo de inwendige ruimtes van het chassis te behandelen; heb in het chassis volgens mij geen gaten bijgeboord, maar dat weet ik niet zeker...... :?

Heb ook wel eens een Eend behandeld met RX; de dorpels zijn van onder open, in de a en b stijl moet je een gaatje boren. De voetenbak is ook erg belangrijk, maar ik weet niet of er bij een originele auto ook gaatje's in zitten.
Ik verwijder zelfs de ramen zodat ik daaronder nog kan RX' en :oops:

Succes!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Oiseau blanc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Oiseau blanc » di 15 jan, 2013 12:37

Dank voor het snelle antwoord! :D

Ik koop de producten in blik, maar ga werken met een drukspuit(5 liter, plantenspuit). Ik heb gelezen dat die methode best aardig werkt, zodat je geen vermogen aan die spuitbussen hoeft uit te geven( nou ja, het scheelt in ieder geval aardig wat!). dat geld dan natuurlijk voor RX 5 en RX 7, die zijn allebei waterig. de RX 10 verdun ik eerst met RX5, om daarna nog eens af te werken met een laag pure RX10.

de voorzijde en zijschermen gaan er af, auto op bokken zetten zodat we (bijna) overal goed bij kunnen. Ik ga er van uit dat wanneer ik de auto op deze manier behandel en in de gaten houdt, ik er zonder grote (roest) problemen dagelijks mee op pad kan.

Vorderingen volgen!
La Liberte en 2CV!

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door RobM » di 15 jan, 2013 14:32

Hoi Niels,

Bij 'tips voor onderhoud' in dit forum heb ik een beschrijving gemaakt van een lagedrukspuit die wel de compressor gebruikt. Maakt gebruik van 2 meter lange remleiding van een vrachtwagen. Ding is zelf te maken voor ongeveer een tientje.
Ik denk dat RX7 wat te dik is voor een plantenspuit.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Plaats reactie