krijg remmen niet ontlucht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
krijg remmen niet ontlucht
ik heb een nieuwe hoofdremcilinder gestoken omdat de oude lekte langs de zuiger waar de rempedaalpin op drukt.
na de remleidingen gemonteerd te hebben, tankje geplaatst en gevuld met LHM heb ik hem proberen te ontluchten. dit lukt echter neit. ik krijg geen druk op het pedaal en ook geen vloeistof uit de nippel. als ik de leidingen loshaal op de hoofdremcilinder komt er met het pompen van het rempeldaal niets uit. na wat overleg met een buurman kwam het er automatisch uit. weer gemonteerd maar geen resutaat. hierna heb ik een oude remleiding afgezaagd en dit in de ontluchtingsnippel van de schijfrem gestoken en aangezogen. hier kwam redelijk snel remvloeistof uit. met de ontluchtings nippel en pompen met de rem weer geen resultaat. vervolgens de remleiding op de eerste remklauw aangezogen en hier ook hetzelfde effect.
HELP maw, ik heb geen idee meer waar het aan kan liggen en ik gebruik mijn auto dagelijks voor woon werk verkeer
na de remleidingen gemonteerd te hebben, tankje geplaatst en gevuld met LHM heb ik hem proberen te ontluchten. dit lukt echter neit. ik krijg geen druk op het pedaal en ook geen vloeistof uit de nippel. als ik de leidingen loshaal op de hoofdremcilinder komt er met het pompen van het rempeldaal niets uit. na wat overleg met een buurman kwam het er automatisch uit. weer gemonteerd maar geen resutaat. hierna heb ik een oude remleiding afgezaagd en dit in de ontluchtingsnippel van de schijfrem gestoken en aangezogen. hier kwam redelijk snel remvloeistof uit. met de ontluchtings nippel en pompen met de rem weer geen resultaat. vervolgens de remleiding op de eerste remklauw aangezogen en hier ook hetzelfde effect.
HELP maw, ik heb geen idee meer waar het aan kan liggen en ik gebruik mijn auto dagelijks voor woon werk verkeer
J B
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
hmmm, zou dat kunnen verschillen per hrc dan? want ik heb niet gekeken of het er dan uitkwam. in eerste instantie neit iig want dat hebben we gedaan. later terwijl de aansluitingen er niet op zaten kwam er wel LHM uit. gewoon door zwaartekracht denk ik
de leindingen zijn 4 jaar geleden vernieuwd en die zijn nog perfet. de hoofremcilinder is nu na 4 jaar weer een keer vernieuwd
de buurman deed niets toen het eruit kwam. die stond toen naast mij
buurman heeft geholpen met montage HRC en het ontluchten van het systeem (nippel en rempedaal)
de leindingen zijn 4 jaar geleden vernieuwd en die zijn nog perfet. de hoofremcilinder is nu na 4 jaar weer een keer vernieuwd
de buurman deed niets toen het eruit kwam. die stond toen naast mij
buurman heeft geholpen met montage HRC en het ontluchten van het systeem (nippel en rempedaal)
J B
- Gerard2cv
- Super eendkenner
De stelgegevens voor de dubbele hoofdremcilinder zijn:
Pedaalhoogte:143mm±4mm (in te stellen door de aanslag bovenaan te verbuigen)
Vrije slag pedaal:1-5mm (door de drukstift te verstellen)
Voor je de leidingen vastzet eerst zorgen dat de HRC ontlucht is.
Het ontluchten altijd eerst de langste leiding en voor als laatste.
Veel succes ermee.
Pedaalhoogte:143mm±4mm (in te stellen door de aanslag bovenaan te verbuigen)
Vrije slag pedaal:1-5mm (door de drukstift te verstellen)
Voor je de leidingen vastzet eerst zorgen dat de HRC ontlucht is.
Het ontluchten altijd eerst de langste leiding en voor als laatste.
Veel succes ermee.
-
- Regelmatige poster
Je kunt niet zomaar een nippel opendraaien en dan pompen. Je hebt ofwel een helper nodig die even de nippel opendraait als je het pedaal hebt "opgepompt", Of een vacuumpompje om op de nippels te zetten, of en professioneel ontluchtapparaat, of een slangetje met een simpel kogelklepje om op de nippel te zetten zodat remolie en lucht niet heen-en-terug gaan. Als kogelklepje kun je een simpel ventiel van een dikkebandenfiets gebruiken.
stangetje van je rempedaal
Moge,
Het probleem kwam me zo bekend voor.....
Het is mogelijk dat het stangetje dat van je pedaal de zuiger indrukt, op een nieuwe HRC net niet ver genoeg terug komt waardoor er geen nieuwe remvloeistof in je cilinder komt. Waarschijnlijk was het aandruk punt op de oude remcilinder wat ingesleten waardoor het daarbij wel goed ging. Als je HRC niet ingegebouwd is, lijkt tie het wel goed te doen.
Het stangetje aan je rem pedaal is volgens mij verstelbaar
Het probleem kwam me zo bekend voor.....
Het is mogelijk dat het stangetje dat van je pedaal de zuiger indrukt, op een nieuwe HRC net niet ver genoeg terug komt waardoor er geen nieuwe remvloeistof in je cilinder komt. Waarschijnlijk was het aandruk punt op de oude remcilinder wat ingesleten waardoor het daarbij wel goed ging. Als je HRC niet ingegebouwd is, lijkt tie het wel goed te doen.
Het stangetje aan je rem pedaal is volgens mij verstelbaar
acadiane 'Roosje' 1982
Lomax 223
D6 1968
AZ 1958
Dyane racer; Dutch Dyane Racing Team piloot
Lomax 223
D6 1968
AZ 1958
Dyane racer; Dutch Dyane Racing Team piloot
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik heb een helper voor het ontluchten maar ik heb het probleem gevonden
ik wilde met het stangetje tussen het pedaal en de hrc stellen en kom ik er achter dat het stangetje boven de hrc cilinder zit en dus helemaal de zuiger niet bedient
foutje, dat krijg je als je in de late uren bezig bent in de hoop de volgende dag te kunnen rijden.
zit nu te wachten op een buurman zodat ik de hrc weer met de bouten kan vastzetten
:S soms maak je domme fouten waar je gewoon niet op controleerd
ik wilde met het stangetje tussen het pedaal en de hrc stellen en kom ik er achter dat het stangetje boven de hrc cilinder zit en dus helemaal de zuiger niet bedient
foutje, dat krijg je als je in de late uren bezig bent in de hoop de volgende dag te kunnen rijden.
zit nu te wachten op een buurman zodat ik de hrc weer met de bouten kan vastzetten
:S soms maak je domme fouten waar je gewoon niet op controleerd
J B
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
de buurman was er snel en heb het geheel in een half uurtje in elkaar gekregen en ontlucht. trap ik lekker ff flink op de rem tijdens het ontluchten (want gister deed ik dat ook). was niet geheel nodig want de remvloeisof spoot bij de buurman in zijn gezicht
en ja, ik durf het ook te delen als ik fouten maak.iedereen maakt ze en de volgende keer kan iemand anders zich eerder dan ik bedenken om dat toch te controleren hoe overbodig het ook lijkt
en ja, ik durf het ook te delen als ik fouten maak.iedereen maakt ze en de volgende keer kan iemand anders zich eerder dan ik bedenken om dat toch te controleren hoe overbodig het ook lijkt
J B