even voorstellen: rode 2cv club `88

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
Onno Haalmeijer
Eenmalige poster

even voorstellen: rode 2cv club `88

Bericht door Onno Haalmeijer » wo 23 jan, 2013 21:04

Hallo mede eend liefhebbers,

Ik ben Onno, sinds juni 2012 eigenaar van een rode 2cv club. De wagen is oorspronkelijk geleverd in Duitsland in `94 in Nederland ingevoerd. Het chassis is reeds vervangen (gegalvaniseerd) en de lak is volledig dof en verkleurd. Het dakje is nagenoeg nieuw. De bedoeling was om de wagen te poetsen zodat de kleur terug kwam, het gat in de voetenbak te repareren en volledig te genieten van de nieuwe aanwinst. Na inspectie bleek dat de hele voetenbak en rechter bodemplaat vervangen moeten worden. Ik heb besloten om de auto volledig te gaan restaureren. Gelukkig heb ik hulp van mijn maatje Bert. Eind december zijn we begonnen om de eend te strippen. In de zomer heb ik een 2 koloms brug aangeschaft (een oudje) zodat de ontleding in mum van tijd geschied is. Om de verschillende onderdelen helemaal op te knappen heb ik bij datona een straalkast en een ontvetterbak aangeschaft. De body laat ik geheel stralen om zeker te zijn dat er geen roest verborgen blijft. De deuren , kleppen en spatborden (alleen rechts moet vervangen worden) zijn nog in goede staat. Voor het laswerk heb ik een vakman gevonden. Het spuitwerk laat ik over aan een professional. Ik zal regelmatig verslag doen van de vorderingen.

[/img]
Groeten Onno

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hilke » wo 23 jan, 2013 22:35

Leuk! welkom op het forum,
We worden allemaal heel blij van foto's!
plak ze maar overal :lol:

Plaats reactie