Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
-
djapo
- Beginner

Bericht
door djapo » wo 23 jan, 2013 19:09
Het chassis ligt inmiddels geheel open. Geen overbodige luxe om hier wat aan te bakken. We maken twee balken voor nieuw, brengen verstevigingen aan op het huidige balken en zullen extra verstevigingen maken aan de buitenste platen.
De wegen zijn hier niet zo strak en gaan regelmatig off road, dus iets steviger chassis kan zeker geen kwaad.

Roestig balkje voorzijde

Muizennest binnen in chassis

Afrikaanse bakkerij

Ophanging veerpot gescheurd
-
hobbes
- Veelvuldig poster

Bericht
door hobbes » wo 23 jan, 2013 20:42
Ik weet niet waar Djapo ergens in Kenia woont maar ik weet wel dat er een aantal Nederlanders daar wonen die regelmatig heen en weer vliegen of met 3 bekende grote vliegmaatschappijen pallets met bloemen naar Aalsmeer sturen.
Natuurlijk weet ik ook niet wat zijn budget is maar volgens mij moet er toch wel wat te regelen zijn dat we deze bijzondere verre eendrijder een handje kunnen helpen?
Volgens mij zijn er ook nog wel eendrijders die wat overbodige spullen in de schuur hebben liggen waar we deze verre vogel mee kunnen helpen...
Ik weet ook niet hoe technisch deze eendrijder is maar met wat eenvoudige tekeningen over bv de bedrading moet ie een heel eind kunnen komen.
Lang geleden was er op eendmeel ook een eendrijder in Scandinavie die een motorblok moest hebben, dat blok is toen ook met het vliegtuig die kant opgegaan...
Is er op het forum toevallig niet iemand die bij een grote airline werkt en bij de baas eens een balletje op kan gooien?
Ook weer eens lang geleden waren er eens 3 eenden die van Alaska naar Vuurland zijn gereden. De vlucht van Nederland die kant op werd gesponsord door Martinair.
Uit eigen ervaring weet ik dat het versturen van prive spullen vanuit het buitenland naar het thuisland met de boot in een gemengde container ook niet de wereld kost.
2 jaar geleden nog een eend helpen verschepen naar Amerika.
met eendige groeten,
-
tinouck
- Veelvuldig poster

Bericht
door tinouck » wo 23 jan, 2013 23:42
Benieuwd hoe het verder gaat dit topic.

-
djapo
- Beginner

Bericht
door djapo » do 24 jan, 2013 18:05
Vandaag en gisteren alle rotte plekken verwijderd en alles kaal gemaakt. Ik was op zoek naar een soort primer, ik vond een of andere goedje wat de dikte heeft van teer. Als ik de korte gebruiksaanwijzing lees, denk ik dat het niet zo prettig voor de omgeving is, waarschijnlijk te giftig zodat het in Europa niet verkocht wordt. Nu maar hopen dat het z'n werk goed doet.

Chassis geheel open

In de primer
-
Bull Frog Bleu
- Veelvuldig poster

Bericht
door Bull Frog Bleu » do 24 jan, 2013 18:19
Geen half werk. Vergeet niet nog twee kokerbalkjes erin te lassen voor je hem weer dichtlast.
Leuk project om te volgen en zo te zien zijn er al vele creatievelingen je voor geweest. Zo houdt je de 2cv in kenia op de weg...of in het zand
Succes met de verdere werkzaamheden
Citroén rolls better than a Rolls!
-
Duintje
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Duintje » do 24 jan, 2013 19:15
djapo schreef:Als ik de korte gebruiksaanwijzing lees, denk ik dat het niet zo prettig voor de omgeving is, waarschijnlijk te giftig zodat het in Europa niet verkocht wordt. Nu maar hopen dat het z'n werk goed doet.
Hoe slechter voor het milieu, des te beter tegen roest....
Geweldig topic trouwens, moet gelijk aan het boek van gert duson denken, over hun reis dwars door afrika, met alle bijbehorende reparaties onderweg
-
brammie
- Veelvuldig poster

Bericht
door brammie » do 24 jan, 2013 21:38
ik eigenlijk ook en ik bedenk me meteen hoe die mannetjes daar allemaal aan het lassen waren
zoder kap enzo

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
djapo
- Beginner

Bericht
door djapo » do 31 jan, 2013 18:55
Redelijk opgeschoten afgelopen week, ik had wat last van de hoge amperage die door de kabels heen liep. Op de meeste plekken was ik niet aan het lassen maar vielen er flinke wakken in het blik. We hebben drie varianten kabels gemaakt, dun, middel en dik. Dat geeft enige regulatie aan de hoeveel ampere die door de draden heen lopen en is het minder uitdagend om ook het dunne plaatmateriaal te bakken.
De onderzijde van de body is ook niet meer wat het was, daar zullen we ook de nodige aandacht aan moeten besteden. Foto's volgen als het internet weer meewerkt, tja het blijft Afrika.........

-
deusjevo
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door deusjevo » vr 1 feb, 2013 00:32
djapo schreef: Ik was op zoek naar een soort primer, ik vond een of andere goedje wat de dikte heeft van teer. Als ik de korte gebruiksaanwijzing lees, denk ik dat het niet zo prettig voor de omgeving is, waarschijnlijk te giftig zodat het in Europa niet verkocht wordt. Nu maar hopen dat het z'n werk goed doet.

In de primer
Lijkt mij ouderwetse loodmenie, inderdaad niet meer toegestaan hier.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
brammie
- Veelvuldig poster

Bericht
door brammie » vr 1 feb, 2013 22:43
ziet er inderdaad wel zo uit
godenspul was dat
de menie van nu is gewoon verf met een meniekleurtje

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
djapo
- Beginner

Bericht
door djapo » ma 4 feb, 2013 10:12
Vandaag de rechtse veerpot losgehaald, deze zat er scheef op. Bij het loshalen ook even de schokbreker gedemonteerd. Wat mij verbaasde is dat de schokbreker zo los kwam en in dezelfde stand bleef staan. Mijn ervaring is dat de schokbreker automatisch naar z'n uiterste stand drukt, ook als je deze indrukt veert ie zelf weer terug.
Weet iemand of dit klopt of hoort dat met een 2cv?
Het gaat om de schokbrekers voor en zijn van rekord.
Dank alvast.
-
Rossero
- Veelvuldig poster

Bericht
door Rossero » ma 4 feb, 2013 11:05
Nee, er zit geen veer in de schokbreker, hij kan dus in iedere stand blijven staan. Niets aan het handje dus!
-
djapo
- Beginner

Bericht
door djapo » di 5 feb, 2013 08:15
Ok dank, dat is duidelijk.
Achter zitten lips schokbrekers maar die blijken verkeerd om te zijn gemonteerd, wellicht is het mede daardoor ook waarom de veerpot ophanging is afgescheurd.
-
djapo
- Beginner

Bericht
door djapo » di 5 feb, 2013 08:29
De onderzijde van de body is ook niet geweldig, ik twijfel echter of dat lasbaar is, gezien het dunne blik.
Gezien de roestig staat van het chassis en de slechte staat van de wegen, hebben we extra verstevigingen aangebracht.
Bijgaand foto's onderzijde body en resultaten van onze laskunsten.

Verstevigingen voorzijde

Plaatje voor vastgebakken

Middenbalken

Inzetplaat voorzijde

Spatbord ophanging voorzijde

Onderplaat aan body

Achterzijde

Bandenbak

Best roestig allemaal
-
rusty
- Veelvuldig poster

Bericht
door rusty » di 5 feb, 2013 09:01
bij die inzetplaat aan de voorzijde zou ik nog extra verstevigingen aanbrengen als ik jou was, je motor steunt aan de voorzijde op je chassis en op die slechte wegen daar (of hier in nl op drempels) heb je grote kans dat je chassis daar gaat knikken!
verder als je de boel nu toch uit elkaar hebt zou ik verstevigingsplaten aan de zijkant in je chassis maken, net achter het montagepunt van je vooras!
kijk ook eens op:
http://cats-citroen.com
en dan bij 2cv --> 2x2PO
daar staat veel info over hoe en waar te verstevigen!
greetzzzzzzzz,
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400