handremblokjes blijven piepen
handremblokjes blijven piepen
Wie helpt me even?
Ik restaureerde heel succesvol mijn 2 cv en ben nu bezig met het afstellen van de handrem. Kom er niet goed uit en heb alle mogelijke afstelmanieren geprobeerd.
Hoe stel ik de handrem af zodat de blokjes niet meer piepen maar wel remmen.
Ik heb nieuwe schijven en nieuwe remblokken gemonteerd. Voetrem doet het uitstekend, maar de handrem piept en ik moet ca 12 klikken aantrekken.
Ik heb de remblokjes van de handrem niet vervangen.
Wat is de beste en eenvoudigste methode?
Ik restaureerde heel succesvol mijn 2 cv en ben nu bezig met het afstellen van de handrem. Kom er niet goed uit en heb alle mogelijke afstelmanieren geprobeerd.
Hoe stel ik de handrem af zodat de blokjes niet meer piepen maar wel remmen.
Ik heb nieuwe schijven en nieuwe remblokken gemonteerd. Voetrem doet het uitstekend, maar de handrem piept en ik moet ca 12 klikken aantrekken.
Ik heb de remblokjes van de handrem niet vervangen.
Wat is de beste en eenvoudigste methode?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1955
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
waarschijnlijk is het oppervlakte verglaasd.
handremblokjes demonteren, op de werkbank korrel 100 schuurpapier op een vlak oppervlak, handremblokjes er op leggen en even fors opschuren.
Monteren en het piepen is weg.
nieuwe kosten trouwens zo uit mijn hoofd 8 euro.
Gr Rob
handremblokjes demonteren, op de werkbank korrel 100 schuurpapier op een vlak oppervlak, handremblokjes er op leggen en even fors opschuren.
Monteren en het piepen is weg.
nieuwe kosten trouwens zo uit mijn hoofd 8 euro.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
hmm ik heb nieuwe blokje 3 klikjes en geen piep, nooit gehad
heb je de goeie kant wel op de schijf?
ik heb er per ongeluk wel eens eendje verkeerd om gehad
en dat vrat de hele schijf weg
stellen is niet zo moeilijk alleen lastig bijkomen
blokjes erin
kabels redelijk op spanning
met de excentrieken tegen de schijf zetten
klaar
(korte versie natuurlijk)
heb je de goeie kant wel op de schijf?
ik heb er per ongeluk wel eens eendje verkeerd om gehad
en dat vrat de hele schijf weg
stellen is niet zo moeilijk alleen lastig bijkomen
blokjes erin
kabels redelijk op spanning
met de excentrieken tegen de schijf zetten
klaar
(korte versie natuurlijk)

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1955
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Wat ook nog kan: de blokjes komen niet lekker terug. Wel eens een blokje ghad die er heel krap inpaste; als die éénmaal remde kwam hij nooit meer terug.
Met de dremel even de zijkant van het metaal gladmaken, dun insmeren met kopervet en weer monteren.
Gr Rob
Met de dremel even de zijkant van het metaal gladmaken, dun insmeren met kopervet en weer monteren.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
remblokjes
Ja heren dank voor julie advies. het is gelukt.
Ik kocht nieuwe blokjes, maar bij demontage van de oude bleek er eentje inderdaad verglaasd! Rob had gelijk. Ik heb de nieuwe gemonteerd met beetje slijpen en beetje kopervet. Van de vele uiteenlopende afstelmethodes koos ik na diverse pogingen de eenvoudigste: kabels lossen, excenters aandraaien tot wiel blokkert, iets terugdraaien totdat wiel loopt, vastzetten en kabel spannen. Beide kanten gelijk behandeld en zie...remt aan beide zijden als de beste na 5 klikken.
Dank en compliment aan forum,
JohnIII
Ik kocht nieuwe blokjes, maar bij demontage van de oude bleek er eentje inderdaad verglaasd! Rob had gelijk. Ik heb de nieuwe gemonteerd met beetje slijpen en beetje kopervet. Van de vele uiteenlopende afstelmethodes koos ik na diverse pogingen de eenvoudigste: kabels lossen, excenters aandraaien tot wiel blokkert, iets terugdraaien totdat wiel loopt, vastzetten en kabel spannen. Beide kanten gelijk behandeld en zie...remt aan beide zijden als de beste na 5 klikken.
Dank en compliment aan forum,
JohnIII

motor houdt licht in
Mijn 2cv6 is na restauratie weer net op de weg. Alles functioneert prima alleen merk ik dat bij het rijden met een constant toerental de motor heel lichtjes (met geringe schokjes) inhoudt. Net of je over een wat hobbelige weg rijdt. Je merkt het nauwelijks, maar de het is zeker de motor die dan- op en af- wat in toerental terugvalt.
Kwestie van afstellen?
Iemand een idee waar te zoeken?
Groet,
John III
Kwestie van afstellen?
Iemand een idee waar te zoeken?
Groet,
John III
Denk je dat het met de remmen te maken heeft? Misschien een iets kromme remschijf?
Hoe zit het met de voorste velgen? Als die oud zijn willen ze wel eens opbollen vanwege de roest aan de binnenkant. Dit kan dan tegen de onderkant van een fusee komen tijdens het rijden.
Hoe zit het met de voorste velgen? Als die oud zijn willen ze wel eens opbollen vanwege de roest aan de binnenkant. Dit kan dan tegen de onderkant van een fusee komen tijdens het rijden.
Laatst gewijzigd door TB op vr 15 feb, 2013 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987