investeren in een eend?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
investeren in een eend?
Ik kreeg een foto viavia van een man die zijn eend wil verkopen.
Hij vraagt 1100€ en hij staat al een paar jaar stil in de garage.
Ik heb een paar foto's gezien en hij ziet er op de foto erg ok uit.
Schijnt van binnen ook maar ik heb hem nog niet gezien en we gaan volgende week kijken denk ik.
Ik heb een klein beetje verstand van eendjes maar niet onwijs veel. Zijn er grote nadelen aan het kopen van een eend die al jaren stilstaat?
Lopen remmen vaak vast?
Waar moet ik extra op letten?
Heeft iemand ook wel eens zo een eend gekocht ( zonder dat ie liep) en tegen welke problemen kun je aanlopen?
Is 1100€ een redelijk bod?
Ik zal even een foto toevoegen kunnen jullie meegluren. Het is een 2cv6 special
Hij vraagt 1100€ en hij staat al een paar jaar stil in de garage.
Ik heb een paar foto's gezien en hij ziet er op de foto erg ok uit.
Schijnt van binnen ook maar ik heb hem nog niet gezien en we gaan volgende week kijken denk ik.
Ik heb een klein beetje verstand van eendjes maar niet onwijs veel. Zijn er grote nadelen aan het kopen van een eend die al jaren stilstaat?
Lopen remmen vaak vast?
Waar moet ik extra op letten?
Heeft iemand ook wel eens zo een eend gekocht ( zonder dat ie liep) en tegen welke problemen kun je aanlopen?
Is 1100€ een redelijk bod?
Ik zal even een foto toevoegen kunnen jullie meegluren. Het is een 2cv6 special
*miep miep* (°\=/°)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik ben het eens dat een chassis vervangen het werk niet is en dat de koets belangrijker is. maar aan de koets zie ik toch ook echt al wel wat roest. en als je dat al op de foto ziet...
ik zou dat iig echt even in het echt willen zien, want het lijkt me sterk dat er niet gelast hoeft te worden.
als je dat zelf kan is het een leuk project, maar ik ben voorzichtig met het het roepen van wat een buitenkans.
een chassis vervangen (inclusief verf en alle bijkomende dingen) kost toch gauw € 1000-1500. en dan krijg je nog het waarschijnlijke laswerk en bijspuiten ed. die kosten zijn compleet afhankelijk van wat jezelf wel en niet kan doen.
maar ik zou m zeker wel gezien willen hebben als ik jou was 9en het niet te gek ver rijden is)
ik zou dat iig echt even in het echt willen zien, want het lijkt me sterk dat er niet gelast hoeft te worden.
als je dat zelf kan is het een leuk project, maar ik ben voorzichtig met het het roepen van wat een buitenkans.
een chassis vervangen (inclusief verf en alle bijkomende dingen) kost toch gauw € 1000-1500. en dan krijg je nog het waarschijnlijke laswerk en bijspuiten ed. die kosten zijn compleet afhankelijk van wat jezelf wel en niet kan doen.
maar ik zou m zeker wel gezien willen hebben als ik jou was 9en het niet te gek ver rijden is)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Check even het laatste rapport van de Controle Technique en check ook of er een Carte Grise bij is. Als dat allemaal O.K. is kijk dan naar recente schade, die ontstaan kan zijn na de laatste CT.
Voor zo'n prijs koop je of een zepert of de verkoper is niet goed bij z'n hoofd. Ga voor de zekerheid maar van het eerste uit. De Amerikanen hebben een uitdrukking "If it's too good to be true it usually isn't"
Als je hem koopt kan je langs een Franse CV club in de buurt gaan voor advies wat verder te doen.
Voor zo'n prijs koop je of een zepert of de verkoper is niet goed bij z'n hoofd. Ga voor de zekerheid maar van het eerste uit. De Amerikanen hebben een uitdrukking "If it's too good to be true it usually isn't"
Als je hem koopt kan je langs een Franse CV club in de buurt gaan voor advies wat verder te doen.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
Zo, ben ik weer.
Ik heb er lang over nagedacht maar ik ga het toch niet doen Ik heb er gewoon de echte kennis net voor en misschien nog belangrijker... de tijd!
Dus mocht er iemand zijn die zegt: waaa je bent gek, geef mij het telefoon nummer van die mensen... dan geef je maar een gil.
Hij is uit 1980 en heeft al die tijd in de schuur gestaan ( nee niet vanaf 1980 maar wel iets van 2 of 3 jaar geloof ik)
Ik heb 3 foto's, als je ze wilt zien kan ik ze doormailen.
Ik hoor het wel!
Ik heb er lang over nagedacht maar ik ga het toch niet doen Ik heb er gewoon de echte kennis net voor en misschien nog belangrijker... de tijd!
Dus mocht er iemand zijn die zegt: waaa je bent gek, geef mij het telefoon nummer van die mensen... dan geef je maar een gil.
Hij is uit 1980 en heeft al die tijd in de schuur gestaan ( nee niet vanaf 1980 maar wel iets van 2 of 3 jaar geloof ik)
Ik heb 3 foto's, als je ze wilt zien kan ik ze doormailen.
Ik hoor het wel!
*miep miep* (°\=/°)