Aansluiten Pioneer DEH-X5500BT lukt niet
Aansluiten Pioneer DEH-X5500BT lukt niet
Goedemorgen allen!
Vrijdag mijn nieuwe rode 2CV gehaald bij de garage, gister bij de Halfords meteen een nieuwe radio + speakers gekocht en proberen aan te sluiten. Mee terug naar de winkel geweest maar deed het wel gewoon. Gisteren hele avond gelezen op dit forum en nu net weer geprobeerd maar ik krijg er geen leven in....
Eerste wat ik gedaan heb was niet zo slim volgens de jongens van de Halfords en zullen jullie hier vast beamen: ik heb meteen wat kabels doorgeknipt aangezien de stekker natuurlijk niet past op een eend, die heeft die aansluiting niet... Heb ik nu spijt van, maar hij zou het toch moeten doen! Geel, rood en blauw kon ik loskoppelen dus daar niets doorgeknipt, de zwarte aarde wel doorgeknipt en verder alle speakerkabels...
Maar goed, met een "losse" gele, rode en zwarte zou ik uiteraard wel leven in moeten krijgen lijkt me!
Gisteren bezig geweest in de auto, vanochtend bezig geweest onder de motorkap.
Geel is voor continu, rood is voor geschakeld via contact en zwart is aarde, zoveel is me wel duidelijk. Ik las ergens dat rood en geel ook samen mogen.
Ik net onder de motorkap en volgende gedaan: geel aangesloten op de plus van de accu, zwart op de aarde... Geen leven.
Wat doe ik fout?
Zal proberen er nog een foto bij te plaatsen...
Gr. Paul.
Vrijdag mijn nieuwe rode 2CV gehaald bij de garage, gister bij de Halfords meteen een nieuwe radio + speakers gekocht en proberen aan te sluiten. Mee terug naar de winkel geweest maar deed het wel gewoon. Gisteren hele avond gelezen op dit forum en nu net weer geprobeerd maar ik krijg er geen leven in....
Eerste wat ik gedaan heb was niet zo slim volgens de jongens van de Halfords en zullen jullie hier vast beamen: ik heb meteen wat kabels doorgeknipt aangezien de stekker natuurlijk niet past op een eend, die heeft die aansluiting niet... Heb ik nu spijt van, maar hij zou het toch moeten doen! Geel, rood en blauw kon ik loskoppelen dus daar niets doorgeknipt, de zwarte aarde wel doorgeknipt en verder alle speakerkabels...
Maar goed, met een "losse" gele, rode en zwarte zou ik uiteraard wel leven in moeten krijgen lijkt me!
Gisteren bezig geweest in de auto, vanochtend bezig geweest onder de motorkap.
Geel is voor continu, rood is voor geschakeld via contact en zwart is aarde, zoveel is me wel duidelijk. Ik las ergens dat rood en geel ook samen mogen.
Ik net onder de motorkap en volgende gedaan: geel aangesloten op de plus van de accu, zwart op de aarde... Geen leven.
Wat doe ik fout?
Zal proberen er nog een foto bij te plaatsen...
Gr. Paul.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Rood en geel mochten toch samen las ik ergens?André Post schreef:Rood moet natuurlijk ook aangesloten worden.
Maar goed, als ik onder de motorkap rechtstreeks bij de accu bezig ben en geel aan de plus van de accu heb hangen en zwart aan de koets heb hangen, waar sluit ik rood dan op aan? Ook aan de plus van de accu of met hele lange kabel ff naar binnen tot onder het contactslot?
Let wel: dit is allemaal nog een testopstelling uiteraard!
Gr. Paul.
Snap ik dat dat lastig is...TB schreef:Is de accu niet leeg? Een draadbreuk in een van de aangelegde draden? Een zekering die kapot is? Of is de massa niet goed genoeg?
Lastig om van een afstand te beoordelen wat er aan de hand kan zijn.
Maar goed, nieuwe accu en compleet vol!
Draadbreuk? Doe de gele en rode rechtstreeks vanaf de radio op de plus van de accu.
Zekering kapot dus nvt lijkt me.
Massa niet goed genoeg? Zwarte draad heb ik op de massa van de auto waarop alle andere kabels (4?) vanaf het zekeringen kastje ook naar toe gaan.
Enige wat ik me nu nog kan bedenken is dat de connector die aan de achterkant in de radio zit kapot is! Toen ik gisteren met de radio terug ging haalden ze namelijk die connector eruit en sloten hem aan met de connector van dezelfde radio uit de wand... Toen deed ie het gewoon...
Dus morgen maar eens alles doormeten!!!
Gr. Paul.
Hard op chassis en op de neg van de accu ook al geprobeerd!AK freak schreef:Zekering kastje is toch de plus...
Zet je zwarte massa draad eens hard op het chassis of op de versnellingsbak of min accu
Krijg er gewoon geen leven in, baal ik wel van aangezien het me anders altijd wel lukt en ik niet dom ben! hahahaha
Maar goed, wil dit gewoon winnen!
Zekering idd ook al bekeken, is gewoon goed en als je de connector eruit haalt blijft die zekering gewoon zitten en in de winkel met de daar aanwezige aansluiting in de wand deed ie het gewoon, dus zekering ligt het niet aan!TB schreef:De radio heeft waarschijnlijk ook een zekering op de achterzijde. Hoe is die?
En anders de connector goed bekijken. Of makkelijker, een andere proberen.
Nieuwe connector zeiden ze in de winkel kost maar liefst €60,-!!! Klopt dat wel?
Lijkt me vrij duur...
Maar goed, ik ga er morgen weer ff mee verder.
Snap gewoon niet waar de fout zit, dit moet op te lossen zijn!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 383
- Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 22:54
- Locatie: Rotterdam
Die stekkers kosten rond de 10 euro bij een goeie autozaak. Ik haal ze zelf altijd bij Slager automaterialen. Maar iets zegt me dat er iets mis is met de bedrading. Kun je een foto maken van de opstelling en bedrading?
Je hebt uiteraard het frontje goed op de radio zitten....?
Geen enkele draad maakt sluiting? Ook niet de speakerkabels dus.
Je hebt uiteraard het frontje goed op de radio zitten....?
Geen enkele draad maakt sluiting? Ook niet de speakerkabels dus.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
hier 2 duidelijke linkjes naar aansluitschema's
http://img18.imageshack.us/img18/6144/standard20iso.png
http://www.snarfvz.nl/iso2.JPG
de vraag is hoe wil je je radio schakelen?
optie 1: contact uit; radio uit?
optie 2: radio kan altijd aan ongeacht of de auto op t contact staat (uitzetten met t knopje op de radio of door t frontje eraf te halen)
optie 1 is t makkelijkst: geel EN rood bij elkaar en op de + van de accu. Zwart op een schroef ergens op de carrosserie (oogje aan de draad knijpen)
optie 2: geel op de + van de accu, rood via een geschakelde + van het contactslot en zwart zals bij optie 1
als je het zo doet, moet de radio het doen! heb je een multimeter? dan meten of je spanning hebt tussen je + en - aansluiting! kan ook met een proeflampje, maar dan weet je t voltage niet.
wat ik zelf altijd doe in de voedingsdraad vanaf de accu is een extra zekering aanleggen, als er dan wat misgaat met de draad onderweg vliegt je eend iig niet in de fik!
waar woon je? dan kan er misschien iemand hier van t forum een keer komen kijken.
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
http://img18.imageshack.us/img18/6144/standard20iso.png
http://www.snarfvz.nl/iso2.JPG
de vraag is hoe wil je je radio schakelen?
optie 1: contact uit; radio uit?
optie 2: radio kan altijd aan ongeacht of de auto op t contact staat (uitzetten met t knopje op de radio of door t frontje eraf te halen)
optie 1 is t makkelijkst: geel EN rood bij elkaar en op de + van de accu. Zwart op een schroef ergens op de carrosserie (oogje aan de draad knijpen)
optie 2: geel op de + van de accu, rood via een geschakelde + van het contactslot en zwart zals bij optie 1
als je het zo doet, moet de radio het doen! heb je een multimeter? dan meten of je spanning hebt tussen je + en - aansluiting! kan ook met een proeflampje, maar dan weet je t voltage niet.
wat ik zelf altijd doe in de voedingsdraad vanaf de accu is een extra zekering aanleggen, als er dan wat misgaat met de draad onderweg vliegt je eend iig niet in de fik!
waar woon je? dan kan er misschien iemand hier van t forum een keer komen kijken.
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400