verzinkte dyane

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » zo 10 feb, 2013 13:48

Vorige week maandag eesn wezen kijken naar de dyane koets die nu terug was van de ontlakker. Ik had er al een extra voorruitframe bij gedaan want ik wist dat ie niet best was. Hij bleek nog slechter te zijn dan ik al dacht dus maandag meteen de andere erin gezet. Het was gelukkig alleen de voorste plaat en die heb ik eraf gepeld en de andere er weer netjes ingelast.

Nu staat ie klaar voor de verzinkerij en dan hoop ik hem weer op te kunnen bouwen. Tussendoor een paar dagen met de casper en hobbes eend bezig geweest, de stuurbuis had erg veel speling, de remleidingen vanaf de achteras naar de wielen waren niet best meer en zijn nu vervangen voor rvs exemplaren en als klap op de vuurpijl hadden de ventilator en de oliekoeler het begeven. Allemaal gefixt en nog net op tijd voor de wintermeeting.

Afbeelding

Afbeelding

Het ontlakken kost ongeveer 1100 euro en het verzinken ongeveer 600 euro. De grote onverwachte factor is de staat van de koets na het ontlakken, moet er nog veel laswerk gebeuren ( dure manuren...) of kan ie eigelijk mteen door naar de verzinkerij.
Na de verzinkerij moet de koets ook nog aandacht hebben voordat ie op het chassis terug kan ( alle naden moeten opnieuw gekit worden)

Morgen gaat de casper en hobbes eend voor de apk. Dan hebben we dat hoofdstuk ook weer gehad. Voorlopig blijft de eendenkoets erop. Ik ga pas overbouwen als de dyane koets klaar .
met eendige groeten,

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 10 feb, 2013 22:05

Ziet er goed uit. De kosten die je noemt vallen me mee eerlijk gezegd.

Het lijkt me wel wat, maar ik heb een zdz en ik ben erg bang dat het daar enorm gaat vervormen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » ma 11 feb, 2013 01:52

die kosten, als ik het goed lees zou het gaan om alleen de koets bij jouw toch??
ik ben een beetje aan het rondkijken wat de mogelijkheden voor mij zullen zijn. 1 ervan is om de boel volledig (al het metaal) te laten verzinken met de bijbehorende procedure.
dan kan ik een reeele inschatting maken wat ik aan kosten voor deze behandeling heb
J B

just drive like you stole it

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » za 9 mar, 2013 21:42

Gister de dyane koets weer opgehaald, wat glimt ie mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Heb ik ook eindelijk een glimdyane...

Met z''n vieren hebben hem op het chassis gezet en in de werkplaats heb ik hem vastgemaakt, daarna de kabelboom met een plastic zak droog onder de motorkap opgeborgen.
De triangel aan de trekhaak geknoopt en ben met de hele handel zo weer naar huis gereden.
Daar heb ik hem in de schuur gezet

Afbeelding

Nu kan ik hem op m''n gemak weer in elkaar zetten.
Voor het ontlakken en het verzinken was ik net geen 2000 euro kwijt, ik verwacht dat daar nog zo''n 150 euro aan kit en andere zaken bijkomen. Het is de bedoeling dat de dyane koets op het chassis van de casper en hobbes eend komt, dat chassis is namelijk al verzinkt (1998) Vanwege de kosten heb ik de psatborden en deuren nog even niet laten verzinken, wie weet komt dat ooit ook nog wel.
Bij die eendenboer, net over de grens zag ik wel een acadyane compleet verzinkt.

Voordat ik naar die eendenboer ging heb ik zelf ook geinformeerd bij een paar andere verzinkerijen naar hun prijzen, ECHTER er komt iets meer bij kijken!

De boel moet ook ontlakt worden en er zijn maar heel weinig bedrijven die dat doen en voor een koets de capaciteit hebben.
Daarnaast moet een koets ook verstevigd worden voordat ie het ontlakkingsbad en het verzinkbad in kan anders hou je helemaal geen koets meer over!
Ervaring en expertise hierin zijn dus erg belangrijk! Je hebt de basis kosten als het ontlakken en het verzinken maar daarnaast is het erg afhankelijk van de staat van de koets wat daar nog aan laswerk bij komt. Laat je dat doen of doe je dat in overleg zelf ( manuren zijn gewoon duur) Transport van de koets van en naar huis kan ook een dure grap zijn indien je een grote aanhanger moet huren ( daarom nam ik hem met de triangel gewoon mee)

In principe kunnen ze alles wat van metaal is verzinken.
met eendige groeten,

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 10 mar, 2013 00:09

Wow!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 10 mar, 2013 01:25

zow, hij is zo te zien aardig strak uit het zinkbad gekomen!

En wat het verzinken van deuren betreft, dat zou ik liever catheforese doen, en niet in een zinkbad. ivm het kromtrekken.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1160
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » zo 10 mar, 2013 02:01

Zou het verzinken van dyane deuren niet beter gaan dan bij een eend. De.deuren van een dyane hebben namelijk een ronding erin die voor meer stevigheid zorgt.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 10 mar, 2013 09:57

Ziet er goed uit. Gaat er nog wel een ander kleurtje op of laat je het zo?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
hertog jan
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 3 okt, 2011 22:30
Locatie: zeewolde

Bericht door hertog jan » zo 10 mar, 2013 12:10

Gefeliciteerd, de 2e verzonken dyane is in het land!
Laat je hem zo of ga je hem ng spuiten?
Ik heb hem zo gelaten.
Ik hoop met die van mij volgende maand te gaan rijden.
Veel plezier met opbouwen. :wink:
dyane 1969 (verzonken koets), ami8 break 1975, dyane 1973 (verkocht), dyane 1975, 2cv 1978 (verkocht), 2cv 1986, acadiana pickup 1986 (verkocht)

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » do 14 mar, 2013 20:20

Voorlopig laat ik hem zo. het geld is nu echt op en ik zit ook nog zonder werk...
Ik monteer het oranje plaatwerk er weer op en ik verwacht dat het beeld dan nog wel meevalt... Mocht ik ooit weer geld (over) hebben dan kan ie alsnog naar de spuiter. Het verzinkte metaal moet rtouwens toch een jaar eerst uitwerken en dof worden.
Ben maandag al begonnen met de naden te kitten en de draadboom zit er ook al weer in. De pendalenset is ook al gemonteerd dus we zijn op de goede weg.
met eendige groeten,

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 14 mar, 2013 20:45

hertog jan schreef:Gefeliciteerd, de 2e verzonken dyane is in het land!
Laat je hem zo of ga je hem ng spuiten?
Ik heb hem zo gelaten.
Ik hoop met die van mij volgende maand te gaan rijden.
Veel plezier met opbouwen. :wink:
Heb jij een zdz koets? En zoja hoe is dat uitgepakt qua vervorming tpv waar normaal de derde zijraampjes zitten?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3076
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 14 mar, 2013 23:00

Als je naar boven scrollt zie je een mdz-koets....

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 15 mar, 2013 08:52

Ja dat gaat goed dus. Ik ben benieuwd naar de mate van vervorming bij een zdz koets
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
hertog jan
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 3 okt, 2011 22:30
Locatie: zeewolde

Bericht door hertog jan » vr 15 mar, 2013 15:53

Ik denk dat zdz wel krom trekt, omdat het toch een groot vlak stuk is.
Bij mijn dyane is de plaat tussen de achterlichten ook iets krom getrokken.
Dit is het vlakke gedeelte waar je kentekenplaat bevestigd zit, maar nu de kentekenplaat gemonteerd zit valt dit eigenlijk niet meer op.
dyane 1969 (verzonken koets), ami8 break 1975, dyane 1973 (verkocht), dyane 1975, 2cv 1978 (verkocht), 2cv 1986, acadiana pickup 1986 (verkocht)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 15 mar, 2013 15:55

Ja een beetje zou ik ook niet erg vinden :)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie