Op zoek naar...

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
Nirvana01
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 9 mar, 2013 13:08
Locatie: wetteren

Op zoek naar...

Bericht door Nirvana01 » za 9 mar, 2013 13:32

Hallo, even voorstellen. Ik ben Rik en ben 55 jaar, ik woon in Wetteren (Belgie) en heb eindelijk de knoop dorgehakt na jaren twijfelen en nadenken???
Ik heb besloten om een 2 pk aan te schaffen maar heb enkele vragen.
Ik zou een 2pk willen kopen voor dagelijks gebruik dit wil zeggen dat we in Belgie dan jaarlijks naar de technische keuring moeten gaan en met een normale nummerplaat rondrijden (geen 0-plaat), nu op wat moet ik letten als ik in Nederland of in Frankrijk een eendje zou vinden. Welke formulieren moet ik dan hebben en op wat moet ik dan letten. Graag wijze raad van wijze ervaren mensen.
Ik heb ook een budget van rond de 5.000 euro die ik kan besteden voor de aankoop maar vind ik voor die prijs een eendje dat in goede staat is vooral naar carrosserie en bodem-chassis toe.
Ik weet een eendje staan die volledig in orde staat naar carrosserie en motor toe, bijna alles is vernieuwd maar de wagen is herspoten in een metallisé (grijs en rood) kleur,doet dit af aan de waarde van de wagen?
Laat de reacties maar komen en alvast berdankt.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3064
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 9 mar, 2013 15:58

Ik weet een eendje staan die volledig in orde staat naar carrosserie en motor toe, bijna alles is vernieuwd maar de wagen is herspoten in een metallisé (grijs en rood) kleur,doet dit af aan de waarde van de wagen?
Ja.

Zorg dat je een 2CV koopt met een origineel chassisnummer.
Je kunt je geld maar 1x uitgeven en doe dat dan niet aan een plantenbak. :D

Het lijkt me dat je voor en Franse alleen de Carte grise nodig hebt en voor een NL-se een kentekenbewijs.

laurensh
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 30 aug, 2010 18:29
Locatie: Brugge

Bericht door laurensh » za 9 mar, 2013 21:03

Voor België heb je een carte gris nodig en zeker ook een contract van de aankoop waarin verschillende gegevens staan, zoals de prijs, koper en verkoper.

Normaal moet je dan naar de douane gaan met deze papieren om de wagen in te voeren, dit kost amper 10 eurocent. Daarna gaan je naar de keuring (eventueel met garageplaten) om de invoerkeuring te doen. Daarna vraag je eventueel een gelijkvormingsattest aan via de keuring (dit kostte mij 180 euro voor de papieren alleen). Nadat je de papieren hebt, doe je nog een gewone keuring en als het een licht vracht is (AK400) moet je nog een keuring doen voor lichte vracht (de maten en gewichten worden hier genomen).

Ik zit momenteel op mijn gelijkvormingsattest te wachten sedert begin februari :)

Nirvana01
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 9 mar, 2013 13:08
Locatie: wetteren

Bericht door Nirvana01 » zo 10 mar, 2013 12:10

Beste laurensh,
Is dit de eerste keer dat jij een 2pk wil registreren in belgie? Hoelang moet je normaal wachten op uw gelijkvormigheidsattest? Waar vraag je een gelijkvormigheidsattest aan?

Rik

Nirvana01
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 9 mar, 2013 13:08
Locatie: wetteren

Bericht door Nirvana01 » wo 20 mar, 2013 20:21

Eindelijk heb ik mijn eerste eendje gevonden en gekocht. Het is een witte eend van het jaar 1990 en staat in zeer goede staat. Nu nog even naar de technische keuring (Belgie) en laten keuren voor dagelijks vervoer (het is trouwens nog geen oldtimer), maar ben toch zinnens om de eend in de toekomst toch verder jaarlijks te laten keuren, dus niet rondrijden met o-platen.
Als ze gekeurd is gaan we enorm profiteren van ons eerste eendje.

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » wo 20 mar, 2013 20:31

Gefeliciteerd, een Eend (Geit) uit 1990 is gebouwd in Portugal, en het laatste bouwjaar :wink:
Succes met de papierwinkel :wink:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

laurensh
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 30 aug, 2010 18:29
Locatie: Brugge

Bericht door laurensh » wo 20 mar, 2013 21:03

Het is de tweede keer dat ik een wagen invoer.
De eerste keer heb ik geen gelijkvormigheidsattest aangevraagd en daardoor kon ik de wagen niet inschrijven voor dagelijks vervoer, enkel als oldtimer.

Een gelijkvormigheidsattest vraag je aan via de keuring en kan 3 weken tot 3 maanden duren.

Plaats reactie