ik mis een primer, zeker op kaal metaal, maar ook op andere onbekende laklagen is een primer (grondverf) erg belangrijk!
ik heb de laatste tijd veel geholpen met t restaureren van een HY, en boven verwachting goede ervaringen met ijzermenie! beetje verdunnen met thinner en dan spuiten! moet je natuurlijk wel een compressor en spuitpistool hebben.
als je lak gaat reageren tussen 2 dezelfde laklagen in, lost de onderste laag weer op! wat voor lak gebruik je?? ik heb dit ook wel gezien, maar alleen tussen verschillende laksoorten.
ik spuit tegenwoordig de meeste dingen in een keer, eerst een laag dat alles gedekt is maar je er nog doorheen kan kijken, c.a. 10-20 minuten laten 'aantrekken' (afhankelijk van hoe snel de lak droogt) zo dat de lak die er op zit lekker plakt. dan de toplaag spuiten, precies dik genoeg om geen sinaasapplehuideffect te krijgen en niet zo dik dat je druipers krijgt!
je hebt hier wel wat ervaring voor nodig, en velgen spuiten is heeeel erg moeilijk (veel randjes, dus kans op druipers) ik gebruik vaak een onderstel van een oude bureaustoel (rugleuning eraf, velg erop, draaien maar

)
succes met schuren, en t lukt vast wel een keer!
greetzzzzzzzzzzzzz
Rusty