Voortbestaan Citroen Club Nederland (CCNL) in gevaar?
Het is tenslotte een algemene citroenclub en geen typeclub, zoals de 2cv club nl
Daar zit denk ik ook een del vh probleem, het is te algemeen, De laatste 15 jaar zijn Citroens veel te algemene auto;s geworden. Het roept niet meer het specifieke Citroengevoel op. Speciaal clubs hebben dat wel, In een Atype rijden roept iets op.
Net ozals het rijden in een DAF, de oer Mini, de Kever, moderne auto's zijn anoniem en nietszeggend.
Daar zit denk ik ook een del vh probleem, het is te algemeen, De laatste 15 jaar zijn Citroens veel te algemene auto;s geworden. Het roept niet meer het specifieke Citroengevoel op. Speciaal clubs hebben dat wel, In een Atype rijden roept iets op.
Net ozals het rijden in een DAF, de oer Mini, de Kever, moderne auto's zijn anoniem en nietszeggend.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
geen oud zeer oprakelen jongensDyane schreef:Pfffff en wat dan van al die mensen die Diane of Acadyane schrijven..... Ik kan mij nog iets herinneren over het logo van de CCNL op onze site met jouw als bestuurslid. Het is trouwens 't 2PKtje. Niet 't2PKtje.vanVeller schreef:Let op het is het: 't2PKtje
ik vind het jammer dat de ccnl zo aftakelt
ik ben 20 jaar lid geweest......geweest ja inderdaad
eind vorig jaar heb ik mijn lidmaatschap opgezegt
niet omdat ik de meetings altijd leuker vond als ik er over las dan wanneer ik er zelf bij was
niet omdat het verouderde clubblad steeds dunner werd
maar omdat het soms gewoon eens tijd word voor iets anders
en je het geld daarvoor maar 1 keer uit kan geven
ik ben altijd met veel plezier lid geweest
heb altijd bewondering gehad voor, telkens weer dezelfde, vrijwilligers
die koffie zetten, inschrijvingen doen tot 12 uur 's nachts, opruimen achter dronken feestgangers clubbladen samenstellen en achter leden aan moeten lopen om copy te krijgen en ga zo maar door
en ik gun de club ook zeker het allerbeste toe
feit is wel dat in mijn ogen de club achter loopt en vergrijsd
de hardekernjeugd (zo zal ik ze maar even noemen niet negatief bedoeld) blijft wel komen naar meetings en de ouderen ook
maar er moet gezocht worden naar nieuwe leden
en nieuwe methoden om die te ""pleasen"
een meeting op een veld met een kampvuur, gitaar en sterke verhalen is niet waar de hedendaagse C4 rijder voor warm loopt vrees ik
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
brammie schreef:Valt wel mee hoor, maar ik denk dat het belangrijker is om een nieuw bestuur te vinden dan de puntjes op de i. Dus eigenlijk is meer de vraag. Wie wil zich beschikbaar stellen als bestuurslid? En het voortbestaan van de CCNL te redden. Naar ik heb begrepen is de Waggelmeeting echt de laatste kans om nog een nieuw bestuur te vormen. Als er dan geen bestuur is is het over met de CCNL. En dat zou toch jammer zijn.Dyane schreef:geen oud zeer oprakelen jongensvanVeller schreef:Let op het is het: 't2PKtje
Pfffff en wat dan van al die mensen die Diane of Acadyane schrijven..... Ik kan mij nog iets herinneren over het logo van de CCNL op onze site met jouw als bestuurslid. Het is trouwens 't 2PKtje. Niet 't2PKtje.
Hoewel dit nergens beschreven staat (ook niet op de site van de CCNL) heb ik dit wel van een betrouwbare bron vernomen.
En hier dan voor iedereen het logo en de juiste vorm en tekst van het clubblaadje van de CCNL .
@ Dyane, Klopt! Met mijn eigen oren gehoort op de ALV in Westwoud.
Waggel is echt het allerlaatste moment ,zo niet, wordt CCNL ontbonden en bestaat dan per 1 augustus NIET meer!
ps; ik had nog niet eerder gereageerd, lig met zware griep sinds donderdagavond, en paps in het ziekenhuis sinds 19 maart na een zware val & nekbreuken inmiddels operatie(3 breuken)
(info voor de mensen die mij real kennen,en ik gesproken heb)(dar is dus de reden dat ik NOG niet gereageerd had ,want het gaat mij enorm aan het hart als ccnl op zou houden te bestaan.
Helaas is men op de ALV niet tot een nieuw bestuur gekomen
Waggel is echt het allerlaatste moment ,zo niet, wordt CCNL ontbonden en bestaat dan per 1 augustus NIET meer!
ps; ik had nog niet eerder gereageerd, lig met zware griep sinds donderdagavond, en paps in het ziekenhuis sinds 19 maart na een zware val & nekbreuken inmiddels operatie(3 breuken)
(info voor de mensen die mij real kennen,en ik gesproken heb)(dar is dus de reden dat ik NOG niet gereageerd had ,want het gaat mij enorm aan het hart als ccnl op zou houden te bestaan.
Helaas is men op de ALV niet tot een nieuw bestuur gekomen
Dyane schreef:Dat zou nou een goeie zijn als dat WEL op de CCNL site zou staan, want wellicht denkt men op deze manier: oh het wordt wel weer op tijd opgelostbrammie schreef:Valt wel mee hoor, maar ik denk dat het belangrijker is om een nieuw bestuur te vinden dan de puntjes op de i. Dus eigenlijk is meer de vraag. Wie wil zich beschikbaar stellen als bestuurslid? En het voortbestaan van de CCNL te redden. Naar ik heb begrepen is de Waggelmeeting echt de laatste kans om nog een nieuw bestuur te vormen. Als er dan geen bestuur is is het over met de CCNL. En dat zou toch jammer zijn.Dyane schreef: geen oud zeer oprakelen jongens
Hoewel dit nergens beschreven staat (ook niet op de site van de CCNL) heb ik dit wel van een betrouwbare bron vernomen.
En hier dan voor iedereen het logo en de juiste vorm en tekst van het clubblaadje van de CCNL .
Kan Louis hier niet mischien nog iets in betekenen? een bestuur gezocht lijkt mij reden genoeg dit op de Site te zetten
Zo, ik heb deze discussie eens zitten lezen. De tijd die sommigen van jullie hier nu in hebben zitten, hadden jullie ook aan een bestuursfunctie kunnen besteden. Ook ik was op die trieste vergadering, waar dus NIEMAND in het bestuur wilde. Triest, zeer triest. Ik kan het zelf niet combineren met mijn werk als vrachtwagenchauffeur en het feit, dat mijn vrouw een functie binnen een andere vereniging heeft. Helaas hebben wij, door mijn gezondheid, dit jaar ook geen Lindetreffen op poten gezet. Had ik geweten, dat CCNL misschien aan een einde van een bestaan komt, dan had ik alles in werking gezet, om dit voor de laatste keer nog te doen. En zoals Jeroen(Dyane) zegt, dat kost geld en tijd!!! Onze eigen tijd, waar we ook geen vergoeding voor hoefden te hebben. Dus jongeren, willen jullie nog naar meetings? Het is NU jullie tijd om een bestuursfunctie o.i.d. op je te nemen en de wat ouderen te laten genieten!!!
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Kan ik me in vinden op zich, maar .... Ja er is een maar: Ik ben erg bang dat de bagage van het oude bestuur wat de laatste jaren al is meegezeuld ook door het nieuwe jonge bestuur er gratis en voor niks bijgeleverd wordt.RuudR schreef:Dus jongeren, willen jullie nog naar meetings? Het is NU jullie tijd om een bestuursfunctie o.i.d. op je te nemen en de wat ouderen te laten genieten!!!
Ik kon helaas door werk niet bij de vergaderingen zijn. Maar kan iemand nu gewoon eerlijk zeggen wat de argumenten en de conclusies waren om het huidige bestuur de zak te geven. Wat dat lees ik nergens terug.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Ik ben niet op de vergaderingen geweest dus ik weet alleen wat ik via via heb gehoord. Dus dat kan gekleurd zijn. Ik denk dat iemand die wel bij de vergadering is geweest dit het beste kan vertellen. Misschien kan Ruud dat doen. Hij is bij de vergadering geweest dus hij weet volgens mij hoe het een en ander is gebracht.
Zelf vind ik wel dat als je het huidige bestuur op non-actief zet een grote stap. Dan moet er wel iets heel ergs gebeurd zijn. Per slot van rekening zijn het ook maar vrijwilligers die zich inzetten voor een club (belangeloos ?). Misschien is deze stap wel iets te ver geweest. Per slot van rekening lijkt het erop dat je hiermee ook de club omzeep helpt. Ik kan mij daarom ook best wel voorstellen dat mensen niet zo snel de stap nemen om in het bestuur te gaan, want wordt het wel gewaardeerd etc.... Ik denk dat clubleden juist moeten waarderen dat deze mensen hun kostbare tijd in dit soort zaken willen steken. En dat al die negatieve energie alleen maar verloren tijd en inzet is.
Maar dan nog begrijp ik niet waarom er niets op de site ( www.ccnl.nl ) staat. Wil "de club" nog wel voortbestaan?
Zelf vind ik wel dat als je het huidige bestuur op non-actief zet een grote stap. Dan moet er wel iets heel ergs gebeurd zijn. Per slot van rekening zijn het ook maar vrijwilligers die zich inzetten voor een club (belangeloos ?). Misschien is deze stap wel iets te ver geweest. Per slot van rekening lijkt het erop dat je hiermee ook de club omzeep helpt. Ik kan mij daarom ook best wel voorstellen dat mensen niet zo snel de stap nemen om in het bestuur te gaan, want wordt het wel gewaardeerd etc.... Ik denk dat clubleden juist moeten waarderen dat deze mensen hun kostbare tijd in dit soort zaken willen steken. En dat al die negatieve energie alleen maar verloren tijd en inzet is.
Maar dan nog begrijp ik niet waarom er niets op de site ( www.ccnl.nl ) staat. Wil "de club" nog wel voortbestaan?
Ik kan alles wel hier op een forum gaan uitleggen, maar dat is niet netjes. Je kunt en mag geen vuile was buiten hangen. Bovendien was ik door een kies-probleem niet op de eerste ALV, dus kan en mag ik daarover ook geen uitspraken doen. Hou het er voorlopig maar op, dat er niet zo veel vertrouwen meer was in het bestuur. De redenen komen nog wel in een nieuw clubblad aan bod, gok ik. Als de leden gewoon naar de tweede ALV waren gekomen, was er al veel meer duidelijk. Wellicht was er dan zelfs geen sprake geweest van opheffing van de CCNL. Laten we het er wel op houden, dat er NU mensen moeten op staan, om de CCNL te redden.
Overigens ben ik geen lid om enig gewin uit de club te halen. Maar ik denk, dat dat wel blijkt, uit mijn inzet, net als die van Jeroen, voor de club. Voordat ik ziek werd, deed ik veel voor ons eigen Lindetreffen, draaide samen met Ron Citromobile en had ik ook nog behoorlijk veel werk op Waggel en in de voorbereiding daarvan. Dit heeft mij allemaal eerder geld gekost, dan dat ik quit speelde.
Overigens ben ik geen lid om enig gewin uit de club te halen. Maar ik denk, dat dat wel blijkt, uit mijn inzet, net als die van Jeroen, voor de club. Voordat ik ziek werd, deed ik veel voor ons eigen Lindetreffen, draaide samen met Ron Citromobile en had ik ook nog behoorlijk veel werk op Waggel en in de voorbereiding daarvan. Dit heeft mij allemaal eerder geld gekost, dan dat ik quit speelde.
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
@Ruud: Het is ook zeker niet mijn bedoeling om de vuile was buiten te hangen en sensatie te zoeken. Ik ben alleen erg benieuwd wat er precies aan de hand is/was. Dit heeft natuurlijk wel invloed op de keuze van iemand of hij/zij deel wil nemen aan het bestuur. Daarnaast meen ik dat notulen van jaarvergaderingen openbaar zijn voor clubleden. Maar ook die heb ik nog nergens terug kunnen vinden. Ook niet in het extra clubblad. Terwijl er bij andere clubs een jaarlijks verslag terug te vinden is. Maar misschien moeten we het er op Waggel gewoon face-to-face over hebben.
@Jeroen: Je kunt me wel leuk naar voren schuiven en ergens twijfel ik wel. Maar er zijn mij nog iets teveel beren op de weg. Daarnaast werk ik 36 uur (onregelmatig) en volg ik daarnaast in eigentijd een opleiding en loop ik daarvoor ook nog stage-uren. Ik ben ook geen superman he. Maar wat houdt jou tegen om in het bestuur te stappen. Je zou een goede evenementenman zijn. Je zit bij de meeste CCNL-gerelateerde meetings in de organisatie en je hebt in het verleden al vaker je visie gegeven hoe je zaken anders zou willen zien.
DIT IS JE KANS!!!
@Hilke: Ik heb in het verleden de oude blaadjes al volgeschreven met mijn belevenissen op meetings ed. Ik voel me sinds de veranderingen binnen de redactie niet meer zo geroepen. Dit heeft meer te maken met de veranderingen dan de personen.
@Jeroen: Je kunt me wel leuk naar voren schuiven en ergens twijfel ik wel. Maar er zijn mij nog iets teveel beren op de weg. Daarnaast werk ik 36 uur (onregelmatig) en volg ik daarnaast in eigentijd een opleiding en loop ik daarvoor ook nog stage-uren. Ik ben ook geen superman he. Maar wat houdt jou tegen om in het bestuur te stappen. Je zou een goede evenementenman zijn. Je zit bij de meeste CCNL-gerelateerde meetings in de organisatie en je hebt in het verleden al vaker je visie gegeven hoe je zaken anders zou willen zien.
DIT IS JE KANS!!!
@Hilke: Ik heb in het verleden de oude blaadjes al volgeschreven met mijn belevenissen op meetings ed. Ik voel me sinds de veranderingen binnen de redactie niet meer zo geroepen. Dit heeft meer te maken met de veranderingen dan de personen.
PuNk RoCK LosEr
Daar heb je gelijk in, en een punt, maar helaas heb ik dit jaar niet zo veel tijd. Daarnaast heb ik Hilke al aangeboden om samen met haar ons bezig te gaan houden met het clubblad als Hilke de redactie gaat worden. Ik heb mij al jaren ingezet voor de club. Dus nu is het misschien eens tijd voor een nieuwe club mensen?Maar wat houdt jou tegen om in het bestuur te stappen. Je zou een goede evenementenman zijn. Je zit bij de meeste CCNL-gerelateerde meetings in de organisatie en je hebt in het verleden al vaker je visie gegeven hoe je zaken anders zou willen zien.
DIT IS JE KANS!!!