Voortbestaan Citroen Club Nederland (CCNL) in gevaar?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
"knuppel in hoenderhok mode..."
Heeft de club, zoals nu, nog bestaans reden / recht??
Vroeger :
Goedkoop kamperen
Goedkoop verzekeren
Technische kennis, vrienden, etc...
Het toch anders willen zijn??
Nu, heden??
Oude vrienden in citroenen (soms oud, vaak nieuw)
Wat nog meer??
Technische kennis / sleutel cubs, type specifiek zijn er zoveel nu.
Alles is online, mensen en kennis, fora, site, foto's noem het maar op.
Verzekeren kun je overal voor leuke tarieven.
Kamperen is niet duur meer....
Vrienden ontmoeten kan nu op zoveel andere manieren, andere meetings, andere events, andere manieren van contact, email, wassap, etc, etc...
Begin me af te vragen of en hoe het verder moet, met ccnl, maar ook of het wel moet.
Misschien is het wel gewoon te laat om mee te gaan in alle veranderingen, de toekomst is net voorbij?
Tijden zijn anders, onze ouders beleefden het anders, wij beleven het anders ( ik tussen 30 / 40 jaar oud) en de next generation weer anders!!!
(dit is in geen enkele wijze een verwijt naar bestuur, leden of personen op wat voor manier dan ook, daar heb ik alle lof voor!!!)
Heeft de club, zoals nu, nog bestaans reden / recht??
Vroeger :
Goedkoop kamperen
Goedkoop verzekeren
Nu, heden??
Oude vrienden in citroenen (soms oud, vaak nieuw)
Wat nog meer??
Technische kennis / sleutel cubs, type specifiek zijn er zoveel nu.
Alles is online, mensen en kennis, fora, site, foto's noem het maar op.
Verzekeren kun je overal voor leuke tarieven.
Kamperen is niet duur meer....
Vrienden ontmoeten kan nu op zoveel andere manieren, andere meetings, andere events, andere manieren van contact, email, wassap, etc, etc...
Begin me af te vragen of en hoe het verder moet, met ccnl, maar ook of het wel moet.
Misschien is het wel gewoon te laat om mee te gaan in alle veranderingen, de toekomst is net voorbij?
Tijden zijn anders, onze ouders beleefden het anders, wij beleven het anders ( ik tussen 30 / 40 jaar oud) en de next generation weer anders!!!
(dit is in geen enkele wijze een verwijt naar bestuur, leden of personen op wat voor manier dan ook, daar heb ik alle lof voor!!!)
Laatst gewijzigd door Spookeend op wo 3 apr, 2013 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Dat vind ik eigenlijk wel een heel sterk punt van Punky. Ik kan mij namelijk niet herinneren dat de notulen de afgelopen jaren in het clubblad hebben gestaan of op de website (daar is eigenlijk helemaal niets op te vinden.). Bij de DVN staan over het algemeen wel de notulen in het clubblad. Maar ik kan het mis hebben hoor.Daarnaast meen ik dat notulen van jaarvergaderingen openbaar zijn voor clubleden. Maar ook die heb ik nog nergens terug kunnen vinden. Ook niet in het extra clubblad. Terwijl er bij andere clubs een jaarlijks verslag terug te vinden is.
Overigens zie je dat de activiteit door mensen wel afneemt tegenwoordig. Neem nou bijvoorbeeld en meeting agenda. Jarenlang heb ik deze gemaakt en op internet geplaatst (http://members.quicknet.nl/hj.voetel/agenda/). Tegenwoordig is er geen complete meetinglijst meer. Op de site van www.2cv.nl staat wel een link naar een agenda, maar deze is niet echt actueel. Ook bij stichting 2cv vrienden hebben ze dat geprobeerd, maar staat tot op heden alleen maar een kalender van 2012 op hun site.(http://www.2cvfriends.nl/index.php?opti ... &Itemid=59).
Iedereen heeft het druk en gaat er misschien vanuit dat een ander het wel doet. Grappig ook vind ik dat we het in Nederland niet meer voor elkaar krijgen om een wereldmeeting te organiseren, omdat er geen vrijwilligers meer te vinden zijn die dit op poten willen zetten. Terwijl dat in Tjechie, Polen en Zweden wel lukt. Terwijl ik er zeker van ben dat er meer 2cv's in Nederland rond rijden.
Destijds met de organisatie van 60 jaar 2cv ging de organisatie ook moeizaam en uiteindelijk viel de opkomst nog tegen. Ook mede door het weer. Dat is jammer, want dit kan zo leuk zijn.
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
Nu behoor ik tot de generatie die door Spookeend beschreven wordt als ,, onze ouders'' en kan dus meepraten over vroeger en over nu.Vroeger :
Goedkoop kamperen
Goedkoop verzekeren
Zoals ik in een eerdere reactie op dit onderwerp al aangaf, zie ik de huidige generatie, die zijn opgegroeid met de zogenaamde ,,sociale media'' voor het grootste gedeelte als een generatie van zakkenvullers, die het ,,ik'' virus met de eerste injecties hebben binnen gekregen.
Wij ( ouders generatie) werden lid van een Citroën vereniging om anders te zijn, gezelligheid te hebben op een ECHTE manier vrienden maken ( dus niet via een schermpje waarop je kunt lezen hoeveel ,,vrienden '' dat je hebt), en , in mijn geval als techneut, andere gelijkgestemden info en advies te geven over het gezamenlijke favoriete merk.
Het grootste gedeelte van de generatie die nu aan de beurt is om alles te runnen is alleen maar bezig met zichzelf manifesteren met geld en macht, en menen dat ze ,,sociaal"gedrag vertonen als ze veel ,,vrienden hebben op de ( nogmaals zogenaamde) sociale media.
Iets gratis voor iemand doen is bijna een doodzonde, men zit liever op zijn reet naar een schermpje te turen.
Overigens slaat bovenstaande niet op jou Spookeend !
Ook heeft de huidige generatie de gewoonte om op alles en iedereen kritiek te hebben, zonder eerst naar zichzelf te kijken, of zelf iets te veranderen aan de situatie waar ze kritiek op hebben.
De discussie over het voortbestaan van CCNL is hier een uitstekend voorbeeld van.
Ook iets ouder, herken ik mij niet in het verhaal van Daffy, ik heb via mijn werk veel te maken met vrijwilligers, en als ik zie hoeveel met name jonge mensen zich geheel belangeloos inzetten voor de Kinderboerderij dan neem ik mijn pet daarvoor af.
Wij ( ouders generatie) werden lid van een Citroën vereniging om anders te zijn, gezelligheid te hebben op een ECHTE manier vrienden maken ( dus niet via een schermpje waarop je kunt lezen hoeveel ,,vrienden '' dat je hebt),
Daar zit hem nou precies de essentie, in een nog niet zo ver verleden, was een Citroen een bijzondere auto, anders dan andere auto's, nu doet de Citroen niet onder voor willekeurig welk ander merk dan ook. . Het onderscheidende karakter is eraf. De gemiddelde Citroenrijder had ook in een Peugot, Toyota of wat dan ook kunnen stappen.
Komt bij dat er veel meer verwacht wordt van jongeren, er moet veel meer gedaan worden, de wereld is vele malen groter.
Daarnaast hebben jongeren andere belangstellingen gekregen, ontmoeten elkaar op andere plekken en plaatsen. Veel gaat op een veel meer vrijblijvende manier.
Men roept op via social media om zich te verzamelen en samen iets leuks te doen. Voor hun hoeft dat niet perse in clubverband.
Onderdelen hoef je niet perse via een club te bestellen, naast dat er in elke regio wel een eendengarage zit, is er ook veel te bestellen via internet.
Voor de verhalen en de technische info, hoef je niet perse lid te zijn van een club, veel kun je wel vinden op het wereldwijde web.
Natuurlijk is het jammer, als een club verdwijnt, maar zo is het altijd al geweest, elke generatie neemt afscheid van bepaalde dingen. Je kunt het vervelend vinden, maar het is de loop der dingen.
Ook ik heb een hang naar het verleden, heb snel de neiging om te zeggen vroeger was alles beter. Voor mij geld ook dat Het Dorp waar Wim Sonneveld over zingt vertrouwd en prettig is.
Maar mijn kinderen lachen erom, en gaan met grote groepen vrienden naar hun eigen clubs en bezigheden, nee en die hebben niet de nostalgische gevoelens bij een Lelijke eend, een Dyane of een Kever.
En als het je aan het hart gaat dat een club verdwijnt, dan moet je je er zelf voor inzetten, maar persoonlijk denk ik dat de CCNL een veel te algemene club is geworden, en dat een deel van het probleem is.
En voor ons ouderen toch een leuk liedje ter overdenking
http://www.youtube.com/watch?v=mrvgli5vpF8
Wij ( ouders generatie) werden lid van een Citroën vereniging om anders te zijn, gezelligheid te hebben op een ECHTE manier vrienden maken ( dus niet via een schermpje waarop je kunt lezen hoeveel ,,vrienden '' dat je hebt),
Daar zit hem nou precies de essentie, in een nog niet zo ver verleden, was een Citroen een bijzondere auto, anders dan andere auto's, nu doet de Citroen niet onder voor willekeurig welk ander merk dan ook. . Het onderscheidende karakter is eraf. De gemiddelde Citroenrijder had ook in een Peugot, Toyota of wat dan ook kunnen stappen.
Komt bij dat er veel meer verwacht wordt van jongeren, er moet veel meer gedaan worden, de wereld is vele malen groter.
Daarnaast hebben jongeren andere belangstellingen gekregen, ontmoeten elkaar op andere plekken en plaatsen. Veel gaat op een veel meer vrijblijvende manier.
Men roept op via social media om zich te verzamelen en samen iets leuks te doen. Voor hun hoeft dat niet perse in clubverband.
Onderdelen hoef je niet perse via een club te bestellen, naast dat er in elke regio wel een eendengarage zit, is er ook veel te bestellen via internet.
Voor de verhalen en de technische info, hoef je niet perse lid te zijn van een club, veel kun je wel vinden op het wereldwijde web.
Natuurlijk is het jammer, als een club verdwijnt, maar zo is het altijd al geweest, elke generatie neemt afscheid van bepaalde dingen. Je kunt het vervelend vinden, maar het is de loop der dingen.
Ook ik heb een hang naar het verleden, heb snel de neiging om te zeggen vroeger was alles beter. Voor mij geld ook dat Het Dorp waar Wim Sonneveld over zingt vertrouwd en prettig is.
Maar mijn kinderen lachen erom, en gaan met grote groepen vrienden naar hun eigen clubs en bezigheden, nee en die hebben niet de nostalgische gevoelens bij een Lelijke eend, een Dyane of een Kever.
En als het je aan het hart gaat dat een club verdwijnt, dan moet je je er zelf voor inzetten, maar persoonlijk denk ik dat de CCNL een veel te algemene club is geworden, en dat een deel van het probleem is.
En voor ons ouderen toch een leuk liedje ter overdenking
http://www.youtube.com/watch?v=mrvgli5vpF8
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Daar wringt m de schoen denk ik..JanR schreef:En als het je aan het hart gaat dat een club verdwijnt, dan moet je je er zelf voor inzetten, maar persoonlijk denk ik dat de CCNL een veel te algemene club is geworden, en dat een deel van het probleem is.
per citroen model zijn er in NL verschillende clubs, welke meer voordelen bieden dan de CCNL (gaat het weer over voordelen uit een clublidmaatschap halen)..
Mensen met een DS zullen eerder lid worden van de ID/DS club, omdat ze daar meer "lotgenoten" treffen, specifieke onderwerpen op technische dagen. Ook speelt in mijn ogen onderdelen voorziening een belangrijke rol, en hierin heeft de CCNL geen mogelijkheid.
Als je een citroen koopt en van plan bent om lid te worden van een club, ga je als eerste op zoek naar een modelspecifieke club en die vind je met de eerste zoekactie op google.
Zoals ik al eerder zei zie je op geen enkel forum een CCNL account om zich bekend te maken. CCNL-leden promoten meetings, maar daar ligt in mijn ogen echt een taak voor een evementenman of club voorzitter.
Veel mensen denken dat de CCNL vooral een eendenclub is, die andere modellen toelaat op meetings... Dit is het natuurlijk niet, maar als je kijkt naar de opkomst bij meetings...
De laatste jaren hebben er volgens mij, met name eendrijders in het bestuur gezeten, en dat was ook te zien aan evenementen (en dat is voor mij een goede reden om niet in een bestuur te gaan). Je kunt je Nederlands grootste algemene citroen-club noemen, je wordt altijd gezien als een eendenclub.
Technische dagen de afgelopen jaren richtten zich vooral op onderhoud van/aan een eend.. Er werd een 2cv raceteam gesponsord... Leden konden bij een eendengarage korting krijgen op onderdelen. Daar heeft een DS, CX, HY, Visa, GSA en BX rijder weinig aan en dat kan een reden zijn om je lidmaatschap op te zeggen.
Onlangs is ook de stekker uit CitroSport getrokken.. terugval in leden zorgde ervoor dat het niet meer haalbaar was de club overeind te houden.
Ze hebben zich nu, samen met de peugeot 206 club, saxo/c2 club samengevoegd in de hoop er zo sterker uit te komen..
Hoewel ik zelf geen lid ben van de CCNL zou ik het wel jammer vinden als de club op houdt te bestaan. Veel leuke waggels bezocht, technische dagen, mensen leren kennen.
De Waggel-meeting is mijn mijn ogen echter wel minder geworden (sinds de eerste keer in Almere, toen was ik er echt helemaal klaar mee, op dat achteraf veldje...). Grenstreffen heeft deze plek echter ruimschoots overgenomen.
Gezellige meeting, ongedwongen, ons-kent-ons en altijd op zaterdag een leuke puzzeltocht, iets wat waggel de laatste jaren niet meer had.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Dit is niet helemaal juist Tom, niet alleen 2CV.Tom Duckpower schreef: Technische dagen de afgelopen jaren richtten zich vooral op onderhoud van/aan een eend.. Er werd een 2cv raceteam gesponsord... Leden konden bij een eendengarage korting krijgen op onderdelen. Daar heeft een DS, CX, HY, Visa, GSA en BX rijder weinig aan en dat kan een reden zijn om je lidmaatschap op te zeggen.
Korting is er op vertoon lidmaatschapskaart bij Brezan, landelijk en voor alle automaterialen.
Korting op brandstof bij Tamoil, ook landelijk en voor alle brandstoffen.
Verzekering, ook alle types zelfs andere merken.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Er wordt mij langzaam iets heel erg duidelijk. Jullie willen allemaal alleen maar finaciële voordelen uit een lidmaatschap en jullie zijn stuk voor stuk te besodemieterd om je klauwen eens uit je mouwen te steken voor een ander!!! Zo helpen jullie alle andere clubs ook om zeep. Als de jongeren dan toch alleen voor de voordelen lid zijn, blijf dan lekker weg, zeg je lidmaatschap aan welke club dan ook op en wordt internetfreak(wat jullie ook al zijn)!!!!!
Wat ben ik klaar met dit soort discussies zeg!
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
Rustig Ruud
Ook in dit wereldje is het materialisme, gemakzucht, en het niet willen dragen van ( überhaupt iets) maar in dit geval verantwoording, doorgedrongen. ( het lijken de kabinetten van de afgelopen jaren wel)
De uitkomst is echter heel simpel: geen mensen voor organisatie en verantwoording, geen evenementen.
En zoals ik al eerder aangaf, klagers zijn er genoeg !!!
Daffy
Ook in dit wereldje is het materialisme, gemakzucht, en het niet willen dragen van ( überhaupt iets) maar in dit geval verantwoording, doorgedrongen. ( het lijken de kabinetten van de afgelopen jaren wel)
De uitkomst is echter heel simpel: geen mensen voor organisatie en verantwoording, geen evenementen.
En zoals ik al eerder aangaf, klagers zijn er genoeg !!!
Daffy
Laatst gewijzigd door Daffy op za 6 apr, 2013 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
Dus jij zegt dat de toekomst maar hun lidmaatschap op moeten zeggen?RuudR schreef:Er wordt mij langzaam iets heel erg duidelijk. Jullie willen allemaal alleen maar finaciële voordelen uit een lidmaatschap en jullie zijn stuk voor stuk te besodemieterd om je klauwen eens uit je mouwen te steken voor een ander!!! Zo helpen jullie alle andere clubs ook om zeep. Als de jongeren dan toch alleen voor de voordelen lid zijn, blijf dan lekker weg, zeg je lidmaatschap aan welke club dan ook op en wordt internetfreak(wat jullie ook al zijn)!!!!!
Dan blijft er zeker geen club over.
Want de maatschappij veranderd echt niet meer naar vroeger.
Hoe graag iedereen dat ook wil.
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
Mee eens, maar de maatschappij zijn wij met z'n allen.Want de maatschappij veranderd echt niet meer naar vroeger.
Hoe graag iedereen dat ook wil.
Dus............... wij kunnen een verschil maken , als we zouden willen.
En wat blijkt, uit voorgaande opmerkingen en discussies?
De meesten WILLEN niet dat het verandert, met andere woorden, dat we gezelligheid maken met elkaar in plaats van met bijvoorbeeld een ,,digitale vriend''
Daffy
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
Maar ik denk dat we samen een aantrekkelijk topic moeten maken, en niet van alles over en weer gooien. Want als iemand dit allemaal leest willen ze zeker niet in het bestuur.
Dus back om topic.
Wie wil er in het nieuwe bestuur van CCNL.
Niet voor voordelen ofzo maar gewoon omdat het gezellig en leuk is.
Iedereen is druk, maar heeft eigenlijk tijd genoeg gewoon een kwestie van indelen.
Dus back om topic.
Wie wil er in het nieuwe bestuur van CCNL.
Niet voor voordelen ofzo maar gewoon omdat het gezellig en leuk is.
Iedereen is druk, maar heeft eigenlijk tijd genoeg gewoon een kwestie van indelen.
Ruud, ik denk dat dit niet echt bijdraagt aan het vinden van nieuwe bestuurleden, maar eerder een negatief effect heeft. Ik denk wel dat de CCNL misschien niet echt met zijn tijd is mee gegaan. Tegenwoordig gaan veel meer zaken via het internet en daar zijn vele clubs ook actief mee bezig. De CCNL heeft wel een site maar die is niet echt actief. Neem bijvoorbeeld de advertenties. Er staat nagenoeg geen advertentie op. Dit in tegenstelling tot de markt van www.2cv.nl of het citroen-forum.RuudR schreef:Er wordt mij langzaam iets heel erg duidelijk. Jullie willen allemaal alleen maar finaciële voordelen uit een lidmaatschap en jullie zijn stuk voor stuk te besodemieterd om je klauwen eens uit je mouwen te steken voor een ander!!! Zo helpen jullie alle andere clubs ook om zeep. Als de jongeren dan toch alleen voor de voordelen lid zijn, blijf dan lekker weg, zeg je lidmaatschap aan welke club dan ook op en wordt internetfreak(wat jullie ook al zijn)!!!!!
CCNL is eigenlijk meer een club van de meetings en bijeenkomsten geworden. In de zin van de Citroen is dat niet alleen de 2cv maar betreft het alle Citroens. Op CCNL meetings kunnen dan ook alle soorten Citroens komen in tegenstelling tot bijvoorbeeld het Grenstreffen dat bedoeld is voor de 2cv en soortgenoten. Toch wordt het op het Grenstreffen steeds drukker dus er zijn genoeg actieve mensen die naar meetings willen komen.
Binnen de CCNL is al jaren een soort strijd gaande en de een gunt de ander niets en komen daarom niet naar bepaalde meetings. Er zijn ook heel wat mensen die bewust niet meer naar CCNL meetings gaan, omdat het een CCNL meeting is. Dat is raar, want op andere meetings kom je elkaar ook weer tegen. We moeten niet alles steeds zo negatief zien, want met zijn alle zijn we lid van clubs omdat we het leuk vinden. Gezien het daar de laatste jaren aan ontbreekt hebben denk ik vele leden in het verleden hun lidmaatschap opgezegd, omdat ze er wel klaar mee zijn.
Ik vraag mij ook nog steeds af of het nodig was om het huidige bestuur op deze manier aan de kant te zetten. Er zal gerust iets mis zijn gegaan, maar ook zij hebben hun vrije tijd en energie er in gestoken. Had daarover niet gesproken kunnen worden? Uiteindelijk is het resultaat van het op non-actief zetten van het huidige bestuur nu dat het voortbestaan van de club in gevaar is. Misschien zou het dan toch verstandig zijn om in ieder geval alle leden de notulen van de ALV te verzenden met daarin een oproep voor een nieuw bestuur, want volgens mij mag het bestuur alleen uit leden bestaan.