zo hoort een eend eruit te zienLPGo schreef:Lijkt mij sterk dat je APK zo kunt kopen, en al helemaal die indianen verhalen van ik heb via via gehoord dat ergens een bedrijfje zit......
Neem maar van mij aan de RDW heeft dit zo in de smiezen...... en trekt de APK status van de APK meester in......
Nou wie gaat er kijken welke APK garage er op het APK formulier staat, dan kunnen we allemaal met onze rotte eenden erheen!!!!!! een APK'tje halen........
Hebben jullie wel eens goed nagekeken hoe rot een eend überhaupt mag zijn en dan toch nog door de keuring komen, verbaas me elke 2 jaar weer met mijn eigen eend.....
Er mag dus nog best veel rottigheid aan een eend zijn, alleen willen de meeste APK-meesters daar hun vingers niet aan branden en beginnen maar te schreeuwen dat het afkeur is....... terwijl als je de boeken erbij pakt hij toch nog goed gekeurd wordt....
Kijk eens naar dit filmpje vanaf 2.00 en toch gewoon APK erop.......
https://www.youtube.com/watch?v=_oEY5LSovEI

en ik ben het idd met je eens. inderdaad zijn er een hoop rotte eenden ook een hoop die te ver heen zijn, maar nu de eend weer in trek is als "leuke oldtimer voor de zondag" en er via dit soort media een hoop kennis opgedaan kan worden waarbij men wel de bel heeft horen luiden... zie ik ook wel vaak chassis het stempel krijgen als helemaal doorgerot waarvan ik denk dat het best te repareren is.
ik heb jaren terug een chassis gehad waar ik echt het eea aan heb moeten lassen. de halve voorpoot was doorgerot. dit heb ik gedaan (en was eigenlijk helemaal niet veel werk) en ik rij er nu nog steeds mee en tot nu toe nix mee aan de hand. en dan heb ik de veiligheid echt wel hoog in het vaandel, maar ben ik ook wel voorzichtig geworden met verhalen van met name eendengarages, over chassis die vervangen zouden moeten worden omdat het levensgevaarlijk zouden zijn.
nu is het ook zo dat idd voor eendengarages het veelal minder kostbaar is om een chassis te vervangen dan aan te lassen want dat is vrij arbeidsintensief.
ook weten we in dit geval niet 100% zeker of er iets aan deze eend is gedaan (lijkt me idd sterk, maar je weet het niet). een iets mildere waarschuwing lijkt me op z'n plaats.
of eigenlijk liever gezegd: men dient ten alle tijden bij elke eend en elke auto ed gewoon goed op te letten en zo nodig deskundig advies in te winnen.
dat APK niet veel tot nix zegt over de staat van een auto lijkt me eigenlijk een open deur.