Gisteren kon mijn azuutje naar buiten. Starten. Lopen. In zijn achteruit..... dat ging niet. Ik kreeg hem niet ontkoppeld.
Koppeling proberen te stellen, dat maakte geen verschil. Toen bedacht dat de eend gewoon prima koppelend en ontkoppelend in de garage is gezet in november.
Door het pedaal in te drukken ontkoppeld hij net niet. Met een hamersteel op de koppelingshendel (zit bij een oud beestje schuin linksboven de bak) ontkoppeld hij wel en kan ik gewoon schakelen. Wel opletten dat ik blijf duwen anders zou het wagentje tegen mijn schenen aan galoperen.
De koppelingskabel gleed niet zo goed door zijn buitenmantel dus kruipolie opgespoten tot het eruit liep. De kabel gleed beter maar probleem bleef.
Iemand nog andere tips waar ik nie aan denk.
Er zit een nieuwe koppelingsplaat, drukgroep en grafiet drukring in sinds 500 KM.
Koppelingskabel losgehaald. Deze bleek heel veel gebroken draden te hebben die in de buitenmatel harken en haken.
Op zoek naar een nieuwe kabel.
Hopelijk is dit oorzaak en geen gevolg.
Anders vrees ik dat de motor eraf moet om drukgroep, koollager en koppelingshevel nader te bekijken.
Nog weinig zin in