Voortbestaan Citroen Club Nederland (CCNL) in gevaar?
CCNL is altijd al een vereniging van meetings en gezelligheid geweest.
En waarom zou ik niet mogen zeggen, dat "de jeugd" maar op moet zeggen. Op ze bouwen kunnen we ook niet. Ze stappen toch niet naar voren om NU een vereniging te redden. Ze willen alleen maar mee genieten, maar ook maar enigszins iets op de schouders nemen doen ze niet. Dus wat nou toekomst?????
En waarom zou ik niet mogen zeggen, dat "de jeugd" maar op moet zeggen. Op ze bouwen kunnen we ook niet. Ze stappen toch niet naar voren om NU een vereniging te redden. Ze willen alleen maar mee genieten, maar ook maar enigszins iets op de schouders nemen doen ze niet. Dus wat nou toekomst?????
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
Hier kan ik op reageren, want ik ben een van die mensen, en geloof me, zo gek is het niet dat er mensen zijn die een reden hebben om niet naar CCNL evenementen te gaan.Er zijn ook heel wat mensen die bewust niet meer naar CCNL meetings gaan, omdat het een CCNL meeting is. Dat is raar, want op andere meetings kom je elkaar ook weer tegen
Eén van mijn redenen kan ik hier wel noemen, en is volledig te wijten aan het ontbreken van een strakke lijn van organiseren.
Ik was met één van mijn auto's uitgenodigd door het bestuur van CCNL op de Beekse Bergen, om mijn auto daar tentoon te stellen.
Voorwaarde van mijn mijn kant was, dat ik het weekend daar kon doorbrengen, zonder entree te betalen.
Bij aankomst werd mij door de ,, poortwachters'' duidelijk gemaakt, dat ik toch echt entree moest betalen.
Verder ben ik va mening ( en ik heb CCNL echt wel gevolgd de afgelopen jaren), dat er inderdaad niet echt een lijn gevolgd werd vanuit het bestuur. Niet omdat het bestuur dit niet wilde, maar meer omdat, door de versnippering in regio's het bestuur in het volgen van een lijn geen medewerking kreeg .
Dat CCNL uiteen valt omdat het een algemene club is en geen type club vind ik complete onzin. Leden zouden in een algemene club ook gewoon gezelligheid kunnen vinden en hebben. Maar, zoals al eerder opgemerkt, dat kost alleen maar geld en brengt de leden niets op.
In principe is CCNL al ruim 20 jaar een algemene Citroën club
Ook vind ik, dat je het ledental van nu niet mag worden vergeleken met het ledental uit de tijd dat CCNL heel groot was.
Een heel groot gedeelte van de mensen die toen contributie betaaldan waren geen lid . maar verzekeringshouder.
Overigens , gaat het me wel aan mijn hart als CCNL niet zou kunnen blijven voortbestaan, ook al ben ik er jaren geleden al op afgeknapt
Daffy
Laatst gewijzigd door Daffy op ma 8 apr, 2013 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Betekend dat dan ook dat je in principe niet naar CCNL meetings, omdat het CCNL meetings zijn? Niet alle CCNL meeting worden namelijk georganiseerd door de CCNL maar "gesponsord" door de CCNL. Dus dat zijn gewoon vrijwilligers die een eigen meeting organiseren in naam van de CCNL. O.a. het Lindetreffen, Schermertreffen en Bemelen zijn zulke meetings, maar in het verleden ook de Koksehoeve meeting, de strandmeeting en het Hunnetreffen"Hier kan ik op reageren, want ik ben een van die mensen, en geloof me, zo gek is het niet dat er mensen zijn die een reden hebben om niet naar CCNL evenementen te gaan.
Zal dat gewoon niet een slechte communicatie geweest zijn? Het lijkt mij als je een afspraak maakt dat ook nagekomen wordt. over het algemeen zijn de Poortwachter ook gewoon maar vrijwilligers en slechts bezoekers van de meeting. Misschien waren ze niet op de hoogte van afspraak. Overigens betaal ik en alle medewerkers van het Schermertreffen ook gewoon entree geld voor onze eigen meeting. Een meeting kost geld. Over het algemeen worden de prijzen al laag gehouden.Bij aankomst werd mij door de ,, poortwachters'' duidelijk gemaakt, dat ik toch echt entree moest betalen.
De discussie hier laat al zien dat er een groot verschil is in beleving tussen de jongeren en de ouderen.
Overigens is het niet aan mij om in de tijd en de agenda van anderen te kijken.
Is het niet aan mij wat iemands motieven zijn om lid te zijn van een club.
Ik weet wel dat tijden veranderen, en dat mensen ook anders naar verenigingen en clubs kijken.
Overigens is het niet aan mij om in de tijd en de agenda van anderen te kijken.
Is het niet aan mij wat iemands motieven zijn om lid te zijn van een club.
Ik weet wel dat tijden veranderen, en dat mensen ook anders naar verenigingen en clubs kijken.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Wat een hefitge woorden zo allemaal.....
Heren, relax.....
Toekomst heeft veel perspectieven, welke niet noodzakelijkerwijs CCNL op de huidige manier hoeft te zijn toch?
Het moet, (zou niet moeten worden in mijn ogen) geen wedstrijd van jong tegen oud, oude garde tegen nieuwe lichting worden toch?!?
Als ik me afvraag waarom ik met 2 lidmaatschappen in 1 gezin lid ben?? Tomas (nu 8 ) is al lid vanaf geboorte en ik ben geboren in de club, zoals dat dan zo mogen heten....
Waarom? ? ?
Ik kan toch echt maar 1 ding noemen... en dat is een gevoel, een ik hoor erbij, ik krijg een boekje (2 boekjes zelfs!), ik ben van de club gevoel.
De eend is niet verzekerd via de club, ik haal mijn onderdelen overal vandaan omdat het kan, en ik niet hoef te wachten op een meeting, en ik heb contact met mijn citroen vrienden buiten de meetings om ook nog !!!
Maar, is dat reden genoeg om lid te zijn, dat gevoel?? is dat dan reden genoeg om met veel moeite en veel werk een club in leven te houden??
Ik weet heel goed dat het voor een ieder anders is, maar dat niet veel mensen, waaronder ik zelf, zich geroepen voelen deze club actief in leven te houden..... zegt helaas toch wat over de club op zich.
En dat bedoel ik niet dat er fouten gemaakt zijn, of dat er iemand op enige wijze blaam treft, maar gewoon, weet ik veel, is de club nog wel nodig?? Of hangen we teveel aan een gevoel?? (voor mij dan in persoon wel....)
Er zijn vroeger ook dingen gebeurd, de CCNL was niet CCNL vanaf het begin toch, heren?! Toen zijn er ook dingen veranderd, zijn er ook andere richtingen opgegaan. Andere clubs gekomen, gesplitst, gefocussed op andere dingen, types, kamperen, weet ik veel!
Het is niet mijn bedoeling om tegen mensen te schoppen, en ik ben lid, ben actief geweest al die jaren, ok niet op bestuursniveau, maar wel met de club mee, wel op ALV's, wel op meetings. Maar het is zeer zeker wel mijn bedoeling om goed na te denken over wat CCNL voor de leden doet, gaat doen, en niet alleen om maar discussie te voeren over wat was, en wat zou moeten blijven!!
Heren, relax.....
Toekomst heeft veel perspectieven, welke niet noodzakelijkerwijs CCNL op de huidige manier hoeft te zijn toch?
Het moet, (zou niet moeten worden in mijn ogen) geen wedstrijd van jong tegen oud, oude garde tegen nieuwe lichting worden toch?!?
Als ik me afvraag waarom ik met 2 lidmaatschappen in 1 gezin lid ben?? Tomas (nu 8 ) is al lid vanaf geboorte en ik ben geboren in de club, zoals dat dan zo mogen heten....
Waarom? ? ?
Ik kan toch echt maar 1 ding noemen... en dat is een gevoel, een ik hoor erbij, ik krijg een boekje (2 boekjes zelfs!), ik ben van de club gevoel.
De eend is niet verzekerd via de club, ik haal mijn onderdelen overal vandaan omdat het kan, en ik niet hoef te wachten op een meeting, en ik heb contact met mijn citroen vrienden buiten de meetings om ook nog !!!
Maar, is dat reden genoeg om lid te zijn, dat gevoel?? is dat dan reden genoeg om met veel moeite en veel werk een club in leven te houden??
Ik weet heel goed dat het voor een ieder anders is, maar dat niet veel mensen, waaronder ik zelf, zich geroepen voelen deze club actief in leven te houden..... zegt helaas toch wat over de club op zich.
En dat bedoel ik niet dat er fouten gemaakt zijn, of dat er iemand op enige wijze blaam treft, maar gewoon, weet ik veel, is de club nog wel nodig?? Of hangen we teveel aan een gevoel?? (voor mij dan in persoon wel....)
Er zijn vroeger ook dingen gebeurd, de CCNL was niet CCNL vanaf het begin toch, heren?! Toen zijn er ook dingen veranderd, zijn er ook andere richtingen opgegaan. Andere clubs gekomen, gesplitst, gefocussed op andere dingen, types, kamperen, weet ik veel!
Het is niet mijn bedoeling om tegen mensen te schoppen, en ik ben lid, ben actief geweest al die jaren, ok niet op bestuursniveau, maar wel met de club mee, wel op ALV's, wel op meetings. Maar het is zeer zeker wel mijn bedoeling om goed na te denken over wat CCNL voor de leden doet, gaat doen, en niet alleen om maar discussie te voeren over wat was, en wat zou moeten blijven!!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Zo, en nu hebben jullie allemaal jullie negatieve kanten van en over de CCNL/Waggel lopen spuwen. Belicht dan vanaf deze post al het positieve maar en ga er eens voor, om te proberen deze club te laten voort bestaan!
Okee, CCNL/Waggel zou kunnen weg vallen tussen alle Nederlandse clubs, ben ik het mee eens. Maar vergeet niet, hoe graag jullie meetings als het Schermertreffen en ons eigen Lindetreffen bezochten. Deze meetings waren echt NIET mogelijk, zonder de steun van CCNL!
CCNL, dank jullie wel!!!!!
Okee, CCNL/Waggel zou kunnen weg vallen tussen alle Nederlandse clubs, ben ik het mee eens. Maar vergeet niet, hoe graag jullie meetings als het Schermertreffen en ons eigen Lindetreffen bezochten. Deze meetings waren echt NIET mogelijk, zonder de steun van CCNL!
CCNL, dank jullie wel!!!!!
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!
Nou ik vind het nogal meevallen met de negatieve kanten van het verhaal, heb eerder het idee dat iedereen heeft geprobeert het geheel te analyseren. En ook al zou de CCNL ophouden te bestaan, dan zijn er nog steeds de speciaalclubs die allerlei aktiviteiten organiseren.
Daarnaast bestaat er altijd de mogelijkheid om via fora op0 internet te komen tot aktiviteiten met gelijkgestemden.
Daarnaast bestaat er altijd de mogelijkheid om via fora op0 internet te komen tot aktiviteiten met gelijkgestemden.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
Natuurlijk JanR. Maar breng jij dan als bijdrage voor het Schermertreffen ruim 1000,- mee en voor het Lindetreffen bijna € 800,-????
Hoe zei je, dit kan ook zonder CCNL???? Gaat je niet lukken. Zeker niet in de algemene sfeer. Misschien type gericht is er een mogelijkheid, maar anders mooi niet. Sorry, maar ik ken wat meer achtergrond en KAN dus oordelen.
Hoe zei je, dit kan ook zonder CCNL???? Gaat je niet lukken. Zeker niet in de algemene sfeer. Misschien type gericht is er een mogelijkheid, maar anders mooi niet. Sorry, maar ik ken wat meer achtergrond en KAN dus oordelen.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ruud>
Waarom kan dat niet lukken dan? Natuurlijk CCNL brengt altijd erg veel geld mee naar evenementen, maar ik heb ook wel eens de Twente Raid georganiseerd en dekkend gekregen zonder CCNL.
Ik vind het inschrijfgeld van het schermer absoluut laag, 30 euro. Ik ga regelmatig naar evenementen van een dag waar je echt wel wat meer neer legt.
Maar daar gaat het uiteindelijk niet om. Wat ik zelf een aantal jaar geleden ook heb gemerkt, is dat het lastig is mensen te vinden die zich voor het clubleven willen inzetten. Vraag het alle leden en ze vinden de club heel leuk, en mogen graag wat lezen en wat bezoeken, maar zelf actief zijn, daar is geen tijd voor of hebben ze geen zin in.
Zeker als er onderliggend ook nog wat gedoe is tussen oude en nieuwe garde.
Overgens is CCNL niet de enige club die wel problemen kent. Bij de DHRC is net het halve bestuur opgestapt, ook erg prettig.
Waarom kan dat niet lukken dan? Natuurlijk CCNL brengt altijd erg veel geld mee naar evenementen, maar ik heb ook wel eens de Twente Raid georganiseerd en dekkend gekregen zonder CCNL.
Ik vind het inschrijfgeld van het schermer absoluut laag, 30 euro. Ik ga regelmatig naar evenementen van een dag waar je echt wel wat meer neer legt.
Maar daar gaat het uiteindelijk niet om. Wat ik zelf een aantal jaar geleden ook heb gemerkt, is dat het lastig is mensen te vinden die zich voor het clubleven willen inzetten. Vraag het alle leden en ze vinden de club heel leuk, en mogen graag wat lezen en wat bezoeken, maar zelf actief zijn, daar is geen tijd voor of hebben ze geen zin in.
Zeker als er onderliggend ook nog wat gedoe is tussen oude en nieuwe garde.
Overgens is CCNL niet de enige club die wel problemen kent. Bij de DHRC is net het halve bestuur opgestapt, ook erg prettig.
Daar raak je precies de juiste snaar Niko. Het Schermer, maar ook het Lindetreffen zijn goedkoop te bezoeken. Wil je dat zo houden, heb je echt een club nodig. Maak je deze twee meetings, bijvoorbeeld, €15,- duurder, gaat iedereen zeuren en ben je ze kwijt als bezoeker. Helaas, jij bent al enige tijd NIET als weekendbezoeker geweest en kan daarom naar mijn mening geen eerlijk beeld meer vormen. Wat JIJ op het Grenstreffen ziet, is een heel ander verhaal van organiseren. Dat kan om heel andere redenen erg betaalbaar blijven. Als Jeroen alleen al zijn kosten voor de vergunningen gaat door berekenen aan de bezoekers, dan wordt het al veel minder leuk om naar het Schermer te gaan, financieel gezien. Ons eigen Lindetreffen kan ook best zonder CCNL, maar dan moet ook de entree heel flink omhoog. De puzzelrit wordt kariger, de loterij wordt dan veel kleiner, de spelletjes zullen verdwijnen. Sorry, maar de CCNL was voor ons echt een zeer belangrijke steun in de rug!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zonder ccnl geen schermertreffen meer, dat is duidelijk. Natuurlijk, het kan wel. Maar dan zijn er geen bandjes meer, geen ontbijt, geen douche, een kleinere tent, simpelere toiletkar en de entree moet flink omhoog. Dan bijkft er dus een weiland over met een spelletje en een rondrit of zoiets en daar gaan niemand €50,- voor betalen. Dus einde verhaal.
Het Grenstreffen heeft gewoon de mazzel dat ze een hele goede sponsor hebben die een terrein heeft met voorzieningen of deze huurt. Namelijk www.terhuurne.nl.RuudR schreef: Wat JIJ op het Grenstreffen ziet, is een heel ander verhaal van organiseren. Dat kan om heel andere redenen erg betaalbaar blijven.
CCNL kan je ook als een goede sponsor zien van evenementen. Als de CCNL dus wegvalt gaat het erg lastig worden. En dan hebben we het nog niet eens over de Waggelmeeting. Die nog veel meer geld kost, want we willen wel met zijn alle genoeg en nette WC's, het liefst elke dag douche en een 220v aansluiting.
Laatst gewijzigd door Dyane op ma 8 apr, 2013 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
Ik heb het vinkje weggehaald bij,, waarschuwen als er gereageerd is''.
De discussie blijft in een cirkel draaien en er komt niemand zomaar naar voren om bestuurslid te worden. Er komen zelfs geen oplossingen voor de passiviteit van de meeste clubleden.
Ik wens CCNL heel veel sterkte, en hoop dat ze op de een of andere manier een oplossing vinden.
Zoals ,onder anderen Ruud, al schreef zonder vereniging geen financiering van betaalbare evenementen. En zonder bestuur geen vereniging.
Sterkte ermee.
Daffy
De discussie blijft in een cirkel draaien en er komt niemand zomaar naar voren om bestuurslid te worden. Er komen zelfs geen oplossingen voor de passiviteit van de meeste clubleden.
Ik wens CCNL heel veel sterkte, en hoop dat ze op de een of andere manier een oplossing vinden.
Zoals ,onder anderen Ruud, al schreef zonder vereniging geen financiering van betaalbare evenementen. En zonder bestuur geen vereniging.
Sterkte ermee.
Daffy