Restauratie rode 2cv6, kontaktslot

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 22 jan, 2013 13:17

net eentje opgehaald bij een mede-forummer. Daar ben ik blij mee. Misschien is de vorige ook wel gebarsten omdat het toen zo koud was. Deze ruit maar eens een paar dagen bij de kachel voor ie er in gaat.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 22 jan, 2013 15:46

Vorig jaar ook een ruit eruit gehaald bij kou en ook gebarsten. Gelukkig had ik nog een reserve. Stook eerst je werkplaats maar eens op en leg het rubber bij de kachel. Volgens mij was dat bij mij het probleem. Ik moest er teveel kracht op zetten en knap.

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » vr 25 jan, 2013 08:18

Dat zijn van die dingen waar je niet zomaar bij stilstaat, maar het rubber moet natuurlijk wel een beetje mee kunnen bewegen.
Dus inderdaad, ook dat rubber bij de kachel lijkt me een slim idee !

Gr, Luc
Duck your life

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 25 jan, 2013 09:45

't wil vaak wel goed werken als je het rubber goed inweekt in een bak met heel heet water. Het rubber wordt dan soepeler, waardoor de ruit bij het plaatsen minder te verduren krijgt.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 3 feb, 2013 16:05

en weer een stukje verder:

Afbeelding
Ruit er in, draadboom naar achter aangesloten en wat los spul er op geschroefd.

Nog even wachten op de RVS strip voor de ventilatieklep, en die kan er ook weer in. En dan kan het dashbord er in.

Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op ma 18 feb, 2013 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » wo 6 feb, 2013 20:39

Ziet er mooi uit zo hoor! :D
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » zo 14 apr, 2013 22:15

Ben benieuwd of het project nog gevorderd is inmiddels.............
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 14 apr, 2013 22:25

nou...... dat zal ik je vertellen....


er was wat met het chassis en dat werd vanuit garantie omgeruild. Maar daar moet dan 1 laag RX5 en 2 lagen RX10 per kant op, en de binnenkant 1 laag RX5 en 1 laag RX7, heb ik ook twee maal aangebracht, éénmaal met het chassis op zijn kop.

En al die lagen drogen dus niet bij min 10. Dus: 1/2 uur smeren en dan weer een week wachten. Als je bovenstaande opteld kom je zo op 8 weken wachten op drogende RX. Niet echt fotogeniek.

maar..... net vandaag de laatste plastic doppen vastgelijmd met RX10 in hun gaten.
Alles staat klaar voor de opbouw. Dat zal ook wel de nodige vijven en zessen met zich meebrengen maar we kunnen weer verder.

Alleen nog de deuren, motorkap en spatborden spuiten. Daar heb ik ruimte voor gevonden bij een medeforummer uit dalfsen.

dus: het vordert en het komt goed.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 14 apr, 2013 22:54

Ben je klaar mee... Wat mankeerde er aan dat chassis?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 15 apr, 2013 11:09

het was een electrolytisch gegalvaniseerd chassis. De buitenkant had ik van het zomer al in de RX. Toen ik met de binnenkant wilde beginnen eens goed met de zaklamp er bij en toen bleek er binnenin toch wel wat roest te zitten. De gaten vielen er niet in maar van een nieuw gegalvaniseerd chassis verwacht je dat toch niet. In goed overleg een andere gekregen; thermisch verzinkt met een blinkende binnenkant.

Dat kost wel flinkt tijd maar ach; het is bedoeld als project. Ik hoef er niet van te leven.
Alleen jammer dat ik er weer voor 80 euro RX op moest smeren. Is mijn eend weer 5 procent duurder geworden.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 15 apr, 2013 15:55

Mooi project koets staat er mooi bij :)


Maar wat is de reden van al die RX producten. Een thermisch verzinkt chassis roest toch niet?

Ik heb er zelf 1 onder de pickup daar van heb ik de buitenkant zwart gemaakt omdat ik de glimmende niet zo mooi vind. Maar ik eenden gezien met een onbehandeld chassis waar na een aantal jaar nog geen roestplekje aan te bekennen is.


Z'n chassis heeft ook geen felsranden waar de zink niet in kan trekken. De binnenkant heb ik nog een busje ML in leeg gespoten maar ook dat was meer om dat het tegen mijn gevoel in gaat een chassis niet te behandelen. Echt veel nut heeft het verder niet denk ik.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 15 apr, 2013 16:12

een Electrolytisch verzinkt chassis is inderdaad een ander verhaal. die kunnen wel degelijk roesten, kijk maar naar electrolytisch verzinkte auto's!
Verbruik: Afbeelding

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 15 apr, 2013 16:48

Dan is een kataforese chassis nog beter als de elektrolytische.
Alhoewel thermisch verzinkt natuurlijk wel zijn voordelen heeft.
Citroén rolls better than a Rolls!

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 15 apr, 2013 17:15

dit is een standaard chassis wat thermisch verzinkt is. Dus wel met felsnaden.
en die RX?? deze eend ga ik houden. Better safe than sorry.

in de koets zat een verzinkte bodemplaat gelast. Die was aan de onderzijde niet behandeld. Nu weet ik niet hoe lang die er al zat, maar er zat toch wel wat roest op.


Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op di 16 apr, 2013 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » ma 15 apr, 2013 21:29

Kijk dat zijn weer allemaal goede berichten. Ik ga het volgen! Succes alvast met het opbouwen.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Plaats reactie