Camera (canon EOS 400D) kopen

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2164
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 29 mar, 2013 21:47

Dat ontspanknop probleem had mijn 20D ook, ik dacht dat ook de volgende modellen daar wel eens last mee hadden.
Wat bij mij hielp was het spoelen van de schakelaar met IPA alcohol, gewoon camera op de kop, batterij er uit en en IPA er in gieten.
Vuil spoelt uit de schakelaar en het werkt weer voor jaren.
Kort na aanschaf van de eerste 20D een 2de gekocht met defect voor 50Euro.
Om dat te fixen moest de camera tot en met de sensor uit elkaar.
Deze wordt nu door mijn oudste dochter gebruikt.
Ik ben van mening dat als je wilt beginnen met spiegelreflexen,
het gewoon verstandig is eerst wat te proberen met een goedkope 2de handse camera om voor je zelf uit te vinden of het was is en wat je echt nodig hebt.
Valt het tegen, of wil je nog beter, is de schade beperkt en kan je de camera vaak voor het zelfde bedrag weer verkopen.
Begin je echt te simpel, dan kan het al snel tegenvallen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » vr 29 mar, 2013 21:55

Michiel van G. schreef:Mijn D70 was afgeschreven vanwege vlekken op de sensor. Laten reinigen kostte een vermogen, dus heb ik het zelf gedaan. Vlekken weg, camera weer in prima staat..!
Ik vind ivm vlekken afschrijven nogal erg ver gaan, reiniging van condens vlekken kan lastig zijn en is niet altijd zelf te doen, stof is natuurlijk wel goed zelf te doen. Goed reinigen van je sensor kost ongeveer €90,00 dit is natuurlijk geen vermogen zoals jij beschrijft, zelf reinigen met de kans op krassen op je ccd is natuurlijk ook mogelijk maar met krassen op je ccd is de camera echt afgeschreven.

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » vr 29 mar, 2013 22:01

André Post schreef: Ik ben van mening dat als je wilt beginnen met spiegelreflexen,
het gewoon verstandig is eerst wat te proberen met een goedkope 2de handse camera om voor je zelf uit te vinden of het was is en wat je echt nodig hebt.
Valt het tegen, of wil je nog beter, is de schade beperkt en kan je de camera vaak voor het zelfde bedrag weer verkopen.
Begin je echt te simpel, dan kan het al snel tegenvallen.
Hier kan ik je helemaal gelijk in geven, maar helaas worden er veel camera's aangeboden met verborgen mankementen. De wat oudere camera's D20 en D30 D50 zijn degelijker gebouwd dan de nieuwere. Helaas zijn er bij de reparatie dienst van Canon (techrepair) geen onderdelen meer.

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 735
Lid geworden op: di 10 apr, 2012 08:46
Locatie: Beverwijk

Bericht door Hilke » di 2 apr, 2013 12:15

Helaas, de koop van de 30d is niet doorgegeaan.

Vooral vanwege de vraagrpijs.
Via de e-mail en telefoon had ik met meneer verkoper een prijs afgesproken van 140 euro voor alleen de body.
Body+ lens(onbekende lens op dat moment) zou 250 euro zijn!!! Staat in de mail!!!!

Mooie combinatie, leuk, dus ik met meneer afgesproken dat mevrouw verkoper mij zou ontmoeten, omdat meneer geen tijd had.
Nadat ik zaterdag de camera goed had bekeken, goede staat, sigma AF 15-30mm lens ,jummy, dat is een goede combi. Ben ik akkoord gegaan met de koop.

Mevrouw
verkoper zei: "da word dan 350 euro!"
Lekker is dat! 100 euro meer dan afgesproken!
Ik weet ook wel dat die lens meer waard is dan 100 euro. Maar afgespoken prijzen verander je niet, zeker niet zo hoog.

Dus vandaar, nog geen deal kunnen sluiten. Rustig op zoek naar de volgende dus.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 2 apr, 2013 12:28

hoi, ik heb een canon eos 350d, al jarenlang. gekozen omdat ik dan de lenzen van mijn analoge canon kon blijven gebruiken, alleen de brandpuntafstand is anders, 1,7 maal groter. maakt voor de scherpte niet uit maar een 18 mm lens wordt nu een 31 mm lens. je groothoek wordt dus minder.

ben erg tevreden over deze set, batterij gaat erg lang mee, heb al duizenden foto's gemaakt en nooit een foutmelding of hapering gehad.

succes met je zoektocht.

ik zit zelf te denken aan een gopro camera, 12 mb per foto in plaats van 8 en je kan 30 foto's per seconde nemen, filmen, ook onder water tot 60 meter diep of instellen dat hij bijvoorbeeld 1 keer per minuut een foto neemt, krijg je een leuk filmpje als het bijvoorbeeld sneeuwt. misschien ook het overwegen waard, wel iets heel anders.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » di 2 apr, 2013 15:22

supercees schreef:maakt voor de scherpte niet uit maar een 18 mm lens wordt nu een 31 mm lens. je groothoek wordt dus minder.
Kleine correcite, de krop factor is 1,5, dus een 28 mm lens word 42 mm.

18mm is al een digitaal objectief dus geen crop factor.

Een go pro camera is dus heel iets anders als een Spiegelreflex, Go Pro is een speel camera, dus voor de fun, leuk voor aktie sporten of voor rijden beelden vanuit de auto. Go Pro is wel een duur merk, er zijn ook andere merken (Rollei) die de zelfde soort cameraá maakt voor veel minder geld.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 2 apr, 2013 20:56

inmijneendje schreef: Een go pro camera is dus heel iets anders als een Spiegelreflex, Go Pro is een speel camera, dus voor de fun, leuk voor aktie sporten of voor rijden beelden vanuit de auto. Go Pro is wel een duur merk, er zijn ook andere merken (Rollei) die de zelfde soort camera maakt voor veel minder geld.
Rollei dus, kende ik nog niet, bedankt voor de tip, ga me er eens in verdiepen. en dat het heel wat anders is, dat weet ik, dat had ik reeds vermeld :wink:
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Maus0611
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 22:54
Locatie: Rotterdam

Bericht door Maus0611 » ma 15 apr, 2013 00:28

Heb een Canon 90-300 lens gekocht laatst, en toch weer even lekker genoten van m'n 400D :)

st@f
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: do 31 jan, 2013 20:08
Locatie: Lier

Bericht door st@f » ma 15 apr, 2013 01:20

Een go pro camera is dus heel iets anders als een Spiegelreflex, Go Pro is een speel camera, dus voor de fun, leuk voor aktie sporten of voor rijden beelden vanuit de auto. Go Pro is wel een duur merk, er zijn ook andere merken (Rollei) die de zelfde soort cameraá maakt voor veel minder geld.
de beste digitale camera's worden nog steeds gemaakt door de merken die de beste klassieke camera's maakten : nikon, canon ,olympus...etc
niet verwonderlijk want ondanks alle bla bla bla over mega en giga pixels & bytes blijft het belangrijkste onderdeel in een camera nog steeds de lens
ook een aantal bekende elektronicamerken ( panasonic, sony...) maken zeer goede camera's met oa carl zeiss lenzen
op de website van go pro camera's zocht ik tevergeefs naar de fabrikant van de lens of welke technische gegevens van de camera dan ook
het is best mogelijk dat go pro een degelijke camera is maar ik heb toch de indruk dat het in de eerste plaats een (duur) gadget is dat het vooral moet hebben van marketing ipv objectieve vergelijking met andere merken

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » ma 15 apr, 2013 13:00

st@f schreef:
Een go pro camera is dus heel iets anders als een Spiegelreflex, Go Pro is een speel camera, dus voor de fun, leuk voor aktie sporten of voor rijden beelden vanuit de auto. Go Pro is wel een duur merk, er zijn ook andere merken (Rollei) die de zelfde soort cameraá maakt voor veel minder geld.
de beste digitale camera's worden nog steeds gemaakt door de merken die de beste klassieke camera's maakten : nikon, canon ,olympus...etc
niet verwonderlijk want ondanks alle bla bla bla over mega en giga pixels & bytes blijft het belangrijkste onderdeel in een camera nog steeds de lens
ook een aantal bekende elektronicamerken ( panasonic, sony...) maken zeer goede camera's met oa carl zeiss lenzen
op de website van go pro camera's zocht ik tevergeefs naar de fabrikant van de lens of welke technische gegevens van de camera dan ook
het is best mogelijk dat go pro een degelijke camera is maar ik heb toch de indruk dat het in de eerste plaats een (duur) gadget is dat het vooral moet hebben van marketing ipv objectieve vergelijking met andere merken
Klopt allemaal precies, en dat gopro duur is klopt ook er zijn dus andere merken, waar je wel het merk van het objectief kan achterhalen, zoals ik al aangaf is Rollei een goed(koper) alternatief met een Rollei objectief wat in het zelfde rijtje thuis hoort zoals Leica, carlzeiss, enz. Dus pure duitse degelijkheid.

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 735
Lid geworden op: di 10 apr, 2012 08:46
Locatie: Beverwijk

Bericht door Hilke » wo 17 apr, 2013 13:00

De koop van de camera staat ietwat op pauze vanwege een ongeplande inkomsten verandering.

Bedankt voor de info allemaal, ik ben er een stuk wijzer van geworden :)

Maus0611
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 22:54
Locatie: Rotterdam

Bericht door Maus0611 » do 18 apr, 2013 01:33

Even een andere vraag, waarom wil je perse een spiegelreflex? Het is niet per definitie een betere camera dan een 'gewone'. Er komt juist heel veel bij kijken om daar een goeie foto uit te halen.

Afbeelding
Gemaakt met een Sony van 100 euro ;)

Afbeelding
En nog eentje met een Canon G5 van 15 euro in de kringloop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een Samsung toestelletje van nog geen 100 euro, heb ik ooit gratis gekregen.

Heb nu inmiddels een nieuwe Canon G15 en dan loop ik gewoon tegen de beperkingen van de monitor aan. Geniet je minder van!

Plaats reactie