Voortbestaan Citroen Club Nederland (CCNL) in gevaar?
the Nosepicker verwoordt, wat ik steeds probeerde te verwoorden, beter kan het niet gezegt worden.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
Ik draag CCNL zeker een warm hart toe maar ik heb mij voorgenomen om de komende tijd geen vrijwilligers werk meer voor een vereniging te doen.Ik ben zelf bijna 9 jaar vrijwilliger bij een andere club geweest.Ik was daar altijd trouw aanwezig voor werkzaamheden, veel vrije tijd en vrije dagen heb ik er in gestoken.Uiteindelijk is stront je dank omdat er bepaalde bestuursleden de zaak zeer bedrijfsmatig gaan benaderen in plaats van een gezelligheidsvereniging.Met als gevolg dat ik en een aantal anderen voor de eer bedankt hebben.Zo is er veel kennis en ervaring verdwenen en dat is heel jammer.Dit is voor veel clubs en verenigingen een valkuil ik denk dat dit ook een reden is dat er moeilijk aan vrijwilligers te komen is waarmee ik niet wil zeggen dat dit bij CCNL ook het geval is!!
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
- Daffy
- Super eendkenner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
bestuursleden de zaak zeer bedrijfsmatig gaan benaderen in plaats van een gezelligheidsvereniging
Dit is een ijzersterk punt waar meer verengingen mee te maken hebben.
De ,, manager'' doet zijn intrede in een bestuur.
Ooit heb ik een ( relatief vers) bestuurslid van een Citroën club eens horen beweren dat een vereniging geleid moet worden als een bedrijf.
Iets waar ik het in het geheel niet mee eens ben , zeker niet als het een gezelligheidsclub betreft.
De betreffende vereniging heeft op het ogenblik ook ernstige problemen met het vinden van een bestuur, en het bestuurslid is in geen velden of wegen ( ook niet op de ledenlijst) te vinden.
Daffy
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
- Locatie: Eexterveenschekanaal
- Contacteer:
Zojuist maar eens 8 pagina's discussie doorgelezen.
Ik heb geen idee wat er met het huidige/vorige bestuur is voorgevallen. Maar een bestuur op non-actief gaat ook niet meer informeren of werven. In feite gebeurt dat dus nu door de deelnemers hier, betrokken leden en oud-leden, en verder lijkt alles welbeschouwd al stil te liggen.
Ergens in de discussie ontwaarde ik kritiek op waggel in Almere - dezelfde kritiek die ik ook ooit heb geuit. Een paar 'slechte' waggels hebben, samen met al jaren 'gerommel' CCNL een hoop krediet en wellicht ook leden gekost. De veranderende tijdgeest, internet, typeclubs en goedkope algemene verzekeringen verklaren de verdere teruggang denk ik.
Maar de laatste waggel in Zeewolde, die - naar ik begrepen heb - georganiseerd was door een groepje leden die in hun onvrede over vorige waggels aanleiding zagen om de handen dan maar zelf uit de mouwen te steken, die Waggel was weer als vanouds, qua sfeer en qua wat er zoal te doen was voor bezoekers.
Ik zou wel eens willen weten wie die organisatoren waren. Misschien kan er met dat groepje samen met wat vers bloed alsnog iets van CCNL gemaakt worden. Ik zou daar best aan willen bijdragen, ik heb momenteel tijd (maar weinig geld) en loop lang genoeg mee in het wereldje om het een beetje te snappen, denk ik.
Wel moet dan de vraag 'wat is het bestaansrecht van een algemene Citroënclub' en daaruit voortvloeiend 'wat wordt de doelstelling van de vernieuwde CCNL' dan afdoende beantwoord zijn.
Om er maar eens een 'zakelijke benadering' tegenaan te gooien: ik zou wel eens willen weten wat die pakweg 2000 leden waarom het nog gaat er van vinden. Een weinig kostende digitale enquete, direct (per mail?) gericht aan het ledenbestand (en niet op een forum of per dure post).
Verder is het tegenwoordig zo dat mensen niet meer ergens langdurig aan willen vastzitten, aan een rol als bestuurder dus ook niet. Komt door de tijd, iedereen heeft het druk met een paar centen bij elkaar schrapen om de stijgende lasten te kunnen blijven betalen. Maar je kunt nog wel mensen krijgen, niet door rond te roepen 'wie wil?' maar door mensen persoonlijk te benaderen: 'wil jij misschien?', en door mensen persoonlijk te benaderen voor klussen die te doen staan. Dus niet 'we zoeken een evenementenman die overal verantwoordelijk voor is' maar 'zou jij willen helpen om de tent op te bouwen', 'zou jij willen zorgen dat deze meeting op elke on- en offline Citroën-agenda staat'. Kleine afgebakende klussen die te combineren zijn met een druk/onregelmatig leven en die niet leiden tot 'enge' langdurige verplichtingen (iets wat 'de huidige generatie' niet ligt - heb ik van marketingexperts geleerd) en die direct resultaat opleveren.
Maar inderdaad, er moet wel ergens een orgaan zijn wat dit allemaal initieert en aanstuurt, ofwel een bestuur.
Uit wie bestaat het tijdelijke bestuur? Vormt het huidige/non-actieve(?) bestuur niet een soort demissionair kabinet wat als taak heeft een opvolger te formeren? Wie doet er nu concreet nog iets, anders dan het groepje bezorgde leden en ex-leden hier op dit forum?
Wie heeft het vertrouwen opgezegd, en waarom, en waarom beschouwt het bestuur diegene of dat groepje als authoriteit? Waarom komen die notulen maar niet boven tafel?
Ik heb geen idee wat er met het huidige/vorige bestuur is voorgevallen. Maar een bestuur op non-actief gaat ook niet meer informeren of werven. In feite gebeurt dat dus nu door de deelnemers hier, betrokken leden en oud-leden, en verder lijkt alles welbeschouwd al stil te liggen.
Ergens in de discussie ontwaarde ik kritiek op waggel in Almere - dezelfde kritiek die ik ook ooit heb geuit. Een paar 'slechte' waggels hebben, samen met al jaren 'gerommel' CCNL een hoop krediet en wellicht ook leden gekost. De veranderende tijdgeest, internet, typeclubs en goedkope algemene verzekeringen verklaren de verdere teruggang denk ik.
Maar de laatste waggel in Zeewolde, die - naar ik begrepen heb - georganiseerd was door een groepje leden die in hun onvrede over vorige waggels aanleiding zagen om de handen dan maar zelf uit de mouwen te steken, die Waggel was weer als vanouds, qua sfeer en qua wat er zoal te doen was voor bezoekers.
Ik zou wel eens willen weten wie die organisatoren waren. Misschien kan er met dat groepje samen met wat vers bloed alsnog iets van CCNL gemaakt worden. Ik zou daar best aan willen bijdragen, ik heb momenteel tijd (maar weinig geld) en loop lang genoeg mee in het wereldje om het een beetje te snappen, denk ik.
Wel moet dan de vraag 'wat is het bestaansrecht van een algemene Citroënclub' en daaruit voortvloeiend 'wat wordt de doelstelling van de vernieuwde CCNL' dan afdoende beantwoord zijn.
Om er maar eens een 'zakelijke benadering' tegenaan te gooien: ik zou wel eens willen weten wat die pakweg 2000 leden waarom het nog gaat er van vinden. Een weinig kostende digitale enquete, direct (per mail?) gericht aan het ledenbestand (en niet op een forum of per dure post).
Verder is het tegenwoordig zo dat mensen niet meer ergens langdurig aan willen vastzitten, aan een rol als bestuurder dus ook niet. Komt door de tijd, iedereen heeft het druk met een paar centen bij elkaar schrapen om de stijgende lasten te kunnen blijven betalen. Maar je kunt nog wel mensen krijgen, niet door rond te roepen 'wie wil?' maar door mensen persoonlijk te benaderen: 'wil jij misschien?', en door mensen persoonlijk te benaderen voor klussen die te doen staan. Dus niet 'we zoeken een evenementenman die overal verantwoordelijk voor is' maar 'zou jij willen helpen om de tent op te bouwen', 'zou jij willen zorgen dat deze meeting op elke on- en offline Citroën-agenda staat'. Kleine afgebakende klussen die te combineren zijn met een druk/onregelmatig leven en die niet leiden tot 'enge' langdurige verplichtingen (iets wat 'de huidige generatie' niet ligt - heb ik van marketingexperts geleerd) en die direct resultaat opleveren.
Maar inderdaad, er moet wel ergens een orgaan zijn wat dit allemaal initieert en aanstuurt, ofwel een bestuur.
Uit wie bestaat het tijdelijke bestuur? Vormt het huidige/non-actieve(?) bestuur niet een soort demissionair kabinet wat als taak heeft een opvolger te formeren? Wie doet er nu concreet nog iets, anders dan het groepje bezorgde leden en ex-leden hier op dit forum?
Wie heeft het vertrouwen opgezegd, en waarom, en waarom beschouwt het bestuur diegene of dat groepje als authoriteit? Waarom komen die notulen maar niet boven tafel?
Schop nooit zomaar tegen een eend!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
- Locatie: Eexterveenschekanaal
- Contacteer:
Ik vermoed dat ik weet over welke vereniging je het hebt, en over welk bestuurslid. Diegene is na een periode van stevige inzet, weliswaar volgens zijn visie, teleurgesteld afgehaakt, zowel als bestuurslid als als lid. Dat is in mijn ogen jammer. Er is in die tijd wel degelijk vooruitgang geweest voor die club en wat er gebeurde kwam wel uit een goed hart. Misschien was hooguit de wind iets te fris voor sommigen.Daffy schreef:Ooit heb ik een ( relatief vers) bestuurslid van een Citroën club eens horen beweren dat een vereniging geleid moet worden als een bedrijf. (...) De betreffende vereniging heeft op het ogenblik ook ernstige problemen met het vinden van een bestuur, en het bestuurslid is in geen velden of wegen ( ook niet op de ledenlijst) te vinden.
Als het dan een gezelligheidsvereniging is, hou het dan ook gezellig en wees niet zo kritisch op mensen die nog wat doen, denk ik dan.
Maar aan de andere kant, ik heb mezelf in het verleden zeker ook 'bezondigd' aan het geven van kritiek, ook jegens CCNL-besturen. Het kwam voort uit teleurstelling. Helemaal zonder kritiek kan ook niet, want dan nemen 'grote ego's' de boel over en zetten het naar hun hand, soms zonder argumenten, of met als enige argument dat ze als vrijwilliger geen kritiek dulden en dat men blij moet zijn met hun inzet omdat men anders afhaakt. Die dreiging heb ik in het verleden van diverse CCNL-bestuurders en -randfiguren gehoord. Ergens snap ik het wel, maar ergens word je dan ook monddood gemaakt als lid of als treffenbezoeker. Dan zit je al in een soort 'machtsstrijd' verwikkeld voor je het weet. Komt de sfeer nooit ten goede, ondanks alle goede intenties (waarmee de weg naar de hel geplaveid is).
Voor elkaar, door elkaar, met elkaar. Zo zou het moeten zijn. En zeker niet 'tegen elkaar', 'voor jezelf' of 'doe het maar lekker alleen'.
Schop nooit zomaar tegen een eend!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
- Locatie: Eexterveenschekanaal
- Contacteer:
maar er komt dan een soort extra ALV op waggel, met het idee dat alle actieve (meetinggaande) leden er dan toch zijn?
Het is misschien laat om daar nog mensen aan te spreken, maar niet onmogelijk, lijkt me.
Hoe heet Jan Willem van zn achternaam?
En wie zit er eigenlijk achter 'Schermer'? Ik dacht altijd dat dat Jeroen was maar die heet al Dyane.
Het is misschien laat om daar nog mensen aan te spreken, maar niet onmogelijk, lijkt me.
Hoe heet Jan Willem van zn achternaam?
En wie zit er eigenlijk achter 'Schermer'? Ik dacht altijd dat dat Jeroen was maar die heet al Dyane.
Schop nooit zomaar tegen een eend!
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
Jan-Willem heeft Vink als achternaambadmuts schreef:maar er komt dan een soort extra ALV op waggel, met het idee dat alle actieve (meetinggaande) leden er dan toch zijn?
Het is misschien laat om daar nog mensen aan te spreken, maar niet onmogelijk, lijkt me.
Hoe heet Jan Willem van zn achternaam?
En wie zit er eigenlijk achter 'Schermer'? Ik dacht altijd dat dat Jeroen was maar die heet al Dyane.
Heeft ook een account hier, misschien kan die er iets meer over zeggen.
Daffy schreef:Ik heb dit ook ondervonden de laatste jaren. De CCNL is een gezelschapsclub, maar dat lijkt al jaren niet meer zo. Al dat gezeur. Maar laten we blij zijn met wat er wel gebeurd. En ook vrijwilligers maken wel eens fouten. Want ook ik zou het jammer vinden als de CCNL verdwijnt. Hoewel ik ook wel eens getwijfeld heb om om lidmaatschap op te zeggen.bestuursleden de zaak zeer bedrijfsmatig gaan benaderen in plaats van een gezelligheidsvereniging
Ik hoop van harte dat er wel een bestuur op Waggel gevonden gaat worden. Ik weet alleen niet of ze het ook aangekondigd hebben dat er nog een ALV komt op Waggel. Ik vermoed dat dat ik het aankomende blaadje komt te staan. En al waren de vorige Waggels minder. Wie het beter kan moet dat vooral gaan doen, want ook voorgaande jaren waren het maar vrijwilligers die de Waggel organiseren.
Wat maakte de laatste waggel nou beter dan voorgaande jaren?
Er was een centraal punt (een grote tent)
Er was een kampvuur
Er was een Bar
Er was een live band
Er was een grote camping
Er was 220v
Er waren douches
Zou dit tegenwoordig nog lukken op een Citroenmeeting ?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
- Locatie: Eexterveenschekanaal
- Contacteer:
Ik heb hem maar eens een mailtje gestuurd op het mailadres waarmee hij hier geregistreerd is met het verzoek wat uitleg en input te geven.inmijneendje schreef:Jan-Willem heeft Vink als achternaam
Heeft ook een account hier, misschien kan die er iets meer over zeggen.
Schop nooit zomaar tegen een eend!
@Badmuts,
De organiserende leden zijn al jaren zeer actief! De magazijnman Ron. Mijn vrouw en ik, wij doen ook al het Lindetreffen en zijn druk voor Citromobile. Dit jaar dan niet, door mijn ziekteverloop. Joop 1, altijd aan de schoonmaak. Daan, technisch vernuft. Koos, pikt veel op en doet zo veel mogelijk. Hij kan echter wat minder door zijn gezondheid. Weet je zo ff genoeg???
De organiserende leden zijn al jaren zeer actief! De magazijnman Ron. Mijn vrouw en ik, wij doen ook al het Lindetreffen en zijn druk voor Citromobile. Dit jaar dan niet, door mijn ziekteverloop. Joop 1, altijd aan de schoonmaak. Daan, technisch vernuft. Koos, pikt veel op en doet zo veel mogelijk. Hij kan echter wat minder door zijn gezondheid. Weet je zo ff genoeg???
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!
En nog even inhaken op CiFo. Ze hebben vaker pogingen ondernomen, om op CCNL-evenementen te mixen. Echter was het dan vaak zo, ik zeg niet "altijd"!, dat ze er wel bij wilden zijn, maar vervolgens geen medewerkers leverden, of financieel wilden bijdragen. Zo kan ik ook iets organiseren. Ik hoop echt, dat hun 10 jarig bestaan een groot en goed feest mag worden en dat ze ook 20 jaar mogen gaan vieren.
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
RuudR schreef:... maar vervolgens geen medewerkers leverden, of financieel wilden bijdragen. Zo kan ik ook iets organiseren..
twee passages uit dit topic..RuudR schreef:Jullie willen allemaal alleen maar finaciële voordelen uit een lidmaatschap...
Als lid van een mag je geen financiële voordelen halen, maar bij een eventuele samenwerking mag dezelfde club wel financiële voordelen behalen..
Lijkt in mijn ogen op meten met twee maten...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- citrorent
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: do 14 apr, 2011 13:13
- Locatie: nieuw vennep
- Contacteer:
Goedemorgen allemaal, tja op de laatste pagina word mijn naam genoemd als tijdelijk bestuur. En theo ( badmust ) heeft inderdaad wat info bij mij ingewonnen waarop hij aangaf dat het wellicht verstandig is als ik iets aangeef hier. Dus daar gaan we dan:
tijdens de laatste alv is er geen nieuw bestuur opgestaan, daardoor is besloten door de alv om als actie in te zetten de club op te heffen en daarvoor zal tijdens de waggel een speciale alv gehouden gaan worden.
Hier zal aangegeven worden door een kleine werkgroep wat de mogelijkheden zijn en hoe om te gaan met de diversen zaken.
Dit is onze missie, natuurlijk hopen wij dat er tijdens waggel zich toch een nieuw bestuur aandient maar de aart van de alv is opheffing.
Dit is natuurlijk super jammer en iedereen mag zijn / haar mening hier over hebben. ik weet alleen dat er veel mensen zijn die veel tijd in de ccnl hebben gestopt en het zonde zou zijn als dit echt gebeurd.
Gezien het leden aantal denk ik zelf dat ccnl een recht van bestaan heeft maar gewoon het probleem wat vele clubs hebben dat niemand echt tijd er in wil stoppen. Na 9 jaar zelf in het bestuur gezeten te hebben vond ik het ook wel best.
Kort om Waggel 2013 zou zo maar de laatste meeting kunnen zijn van ccnl !! als niemand opstaat en als nog een bestuur vorm geeft.
voor de duidelijkheid er is dus op dit moment geen bestuur, of bestuur a.i puur een werk groep tot opheffing van de ccnl. En ja er komt nog een clubblad uit om al onze leden hier duidelijk op te wijzen.
mocht je vragen hebben laat het me dan even weten
tijdens de laatste alv is er geen nieuw bestuur opgestaan, daardoor is besloten door de alv om als actie in te zetten de club op te heffen en daarvoor zal tijdens de waggel een speciale alv gehouden gaan worden.
Hier zal aangegeven worden door een kleine werkgroep wat de mogelijkheden zijn en hoe om te gaan met de diversen zaken.
Dit is onze missie, natuurlijk hopen wij dat er tijdens waggel zich toch een nieuw bestuur aandient maar de aart van de alv is opheffing.
Dit is natuurlijk super jammer en iedereen mag zijn / haar mening hier over hebben. ik weet alleen dat er veel mensen zijn die veel tijd in de ccnl hebben gestopt en het zonde zou zijn als dit echt gebeurd.
Gezien het leden aantal denk ik zelf dat ccnl een recht van bestaan heeft maar gewoon het probleem wat vele clubs hebben dat niemand echt tijd er in wil stoppen. Na 9 jaar zelf in het bestuur gezeten te hebben vond ik het ook wel best.
Kort om Waggel 2013 zou zo maar de laatste meeting kunnen zijn van ccnl !! als niemand opstaat en als nog een bestuur vorm geeft.
voor de duidelijkheid er is dus op dit moment geen bestuur, of bestuur a.i puur een werk groep tot opheffing van de ccnl. En ja er komt nog een clubblad uit om al onze leden hier duidelijk op te wijzen.
mocht je vragen hebben laat het me dan even weten
----------------------------------
3x 2cv6
1x ds
1x hy
1x Besteleend aanhanger
3x 2cv6
1x ds
1x hy
1x Besteleend aanhanger