Voortbestaan Citroen Club Nederland (CCNL) in gevaar?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
- Locatie: Eexterveenschekanaal
- Contacteer:
Ik heb per mail van Jan Willem Vink (citrorent op dit forum) nog een documentje gehad waarin conclusies staan van een onderzoek naar het functioneren van het laatste CCNL-bestuur door een 'commissie ALV'. Dat documentje is dus opvraagbaar.
Komt er in het kort zoals ik het lees op neer dat er te weinig of onduidelijke communicatie was tussen bestuursleden onderling, dat er niet goed genotuleerd werd en dat besluiten en mededelingen naar buiten op eigen houtje werden genomen danwel gedaan. Verder is er kennelijk een dure aanschaf gedaan die eerst aan de ALV had moeten worden voorgelegd en dat is niet gebeurd. De boekhouding leek verder ondanks wat slordigheden wel in orde en er is geen sprake geweest van persoonlijk gewin.
In het document wordt gesproken over het plan om een nieuw bestuur op te zetten wat in de loop van 2013 de juiste mensen om zich heen moet verzamelen zodat voor 2014 er weer een goed functionerend bestuur staat. Verder stelt men voor een 3-koppige adviescommissie te vormen van leden die de club, haar geschiedenis en de emoties die er spelen goed kennen, en om het mandaat van de kascommissie uit te breiden met een controlefunctie. (ik weet na het lezen van deze draad niet hoe actueel deze plannen nog zijn, overigens)
Ook wordt nog de invloed van op sociale media door leden geuitte meningen genoemd en voorgesteld om het bestuur mandaat te geven om leden die de club in diskrediet brengen te mogen schorsen.
Hopelijk heb ik het zo goed samengevat, wie het allemaal precies wil weten moet zelf dat documentje maar opvragen bij Jan Willem, lijkt me.
Ergens heb ik ook iets van, wat doet het er toe, er moeten een paar mensen de schouders er nog onder willen zetten en anders is het klaar.
Komt er in het kort zoals ik het lees op neer dat er te weinig of onduidelijke communicatie was tussen bestuursleden onderling, dat er niet goed genotuleerd werd en dat besluiten en mededelingen naar buiten op eigen houtje werden genomen danwel gedaan. Verder is er kennelijk een dure aanschaf gedaan die eerst aan de ALV had moeten worden voorgelegd en dat is niet gebeurd. De boekhouding leek verder ondanks wat slordigheden wel in orde en er is geen sprake geweest van persoonlijk gewin.
In het document wordt gesproken over het plan om een nieuw bestuur op te zetten wat in de loop van 2013 de juiste mensen om zich heen moet verzamelen zodat voor 2014 er weer een goed functionerend bestuur staat. Verder stelt men voor een 3-koppige adviescommissie te vormen van leden die de club, haar geschiedenis en de emoties die er spelen goed kennen, en om het mandaat van de kascommissie uit te breiden met een controlefunctie. (ik weet na het lezen van deze draad niet hoe actueel deze plannen nog zijn, overigens)
Ook wordt nog de invloed van op sociale media door leden geuitte meningen genoemd en voorgesteld om het bestuur mandaat te geven om leden die de club in diskrediet brengen te mogen schorsen.
Hopelijk heb ik het zo goed samengevat, wie het allemaal precies wil weten moet zelf dat documentje maar opvragen bij Jan Willem, lijkt me.
Ergens heb ik ook iets van, wat doet het er toe, er moeten een paar mensen de schouders er nog onder willen zetten en anders is het klaar.
Schop nooit zomaar tegen een eend!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
- Locatie: Eexterveenschekanaal
- Contacteer:
Die vraag leeft bij mij ook.supercees schreef:hoeveel geld staat er nog op de rekening van ccnl? en wat gaat daar mee gebeuren als de club wordt opgeheven?
Ik zou willen voorstellen om, als de club stopt, dat geld te verdelen onder de organisaties van nog actieve treffens, hoewel ik me afvraag of dat kan omdat dat doorgaans geen zelfstandige rechtspersonen zijn maar individuen die als lid iets onder de clubvlag op poten zetten.
Een andere optie zou kunnen zijn om contributie te restitueren aan leden (maar dat lijkt me administratief een heidens karwei) of e.e.a. onder overige nederlandse Citroënclubs te verdelen (maar wie krijgt dan wat en hoeveel, dan krijg je dat gezeur weer).
Schop nooit zomaar tegen een eend!
- citrorent
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: do 14 apr, 2011 13:13
- Locatie: nieuw vennep
- Contacteer:
ja, die vragen waren te verwachten, zoals aangegeven is het aan de alv tijdens waggel om een besluit te nemen over wat te doen met het geld wat over blijft na het afkopen van een aantal overeenkomsten.
Als commissie zullen wij een aantal mogelijkheden geven over de mogelijkheden. Verder is het niet aan mij om op een openbaar medium mededelingen te doen over de hoeveelheid geld die ccnl in kas heeft.
De bezoekers van de alv kunnen dat weten omdat dit soort zaken daar worden besproken.
Wij hopen toch eigenlijk dat er gewoon mensen opstaan om verder te gaan in een bestuur en dan is dat stukje mijn inziens toch een non discusie. Want als er een nieuw bestuur komt kunnen wij met z'n alle blijven genieten van een aantal leuke meetings die door ccnl gesponserd worden of geheel betaald worden, en dat zou toch het aller mooiste zijn.
Als commissie zullen wij een aantal mogelijkheden geven over de mogelijkheden. Verder is het niet aan mij om op een openbaar medium mededelingen te doen over de hoeveelheid geld die ccnl in kas heeft.
De bezoekers van de alv kunnen dat weten omdat dit soort zaken daar worden besproken.
Wij hopen toch eigenlijk dat er gewoon mensen opstaan om verder te gaan in een bestuur en dan is dat stukje mijn inziens toch een non discusie. Want als er een nieuw bestuur komt kunnen wij met z'n alle blijven genieten van een aantal leuke meetings die door ccnl gesponserd worden of geheel betaald worden, en dat zou toch het aller mooiste zijn.
----------------------------------
3x 2cv6
1x ds
1x hy
1x Besteleend aanhanger
3x 2cv6
1x ds
1x hy
1x Besteleend aanhanger
Overigens ben IK van mening, dat NIET-leden geen recht hebben, om te weten, wat CCNL nog in kas heeft. Dat Jan Willem zijn berichten over de CCNL verzonden heeft aan Theo, vind ik al enigszins vreemd. Dit omdat Theo ook al had aangegeven dat hij al enige tijd GEEN lid meer is. Deze zaken zijn, mijns inziens, zaken die leden aan gaan.
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!
Met die vraag gaat citrorent toch keurig en correct om?RuudR schreef:Overigens ben IK van mening, dat NIET-leden geen recht hebben, om te weten, wat CCNL nog in kas heeft.
Maar het is wél diezelfde Theo die de kleur van deze discussie heeft doen kantelen in een iets positievere (in ieder geval constructievere) richting dan tot nu toe het geval was. En, ja. Zoiets kan enkel maar als er informatie is. Zonder informatie blijft een vraag gewoon maar een vraag. En dat geldt natuurlijk óók voor de door jouw ondersteunde (oorspronkelijke) vraag!Dat Jan Willem zijn berichten over de CCNL verzonden heeft aan Theo, vind ik al enigszins vreemd. Dit omdat Theo ook al had aangegeven dat hij al enige tijd GEEN lid meer is.
Dus.... Een prachtig standpunt hoor. Maar wat was nu ook alweer het doel?
Je meldt je nota bene zelf veelvuldig hier (2cv.nl) in de discussie... Dat doe je toch niet voor niets?
Of was je misschien van de gedachte dat ieder forumlid ook CCNL lid is?
M.a.w.: probeer een beetje blij te worden van de andere kleur en toon van de laatste pagina. En grijp die strohalm!! Gooi er eens iets positiefs of wervends achteraan.
Laatst gewijzigd door Ronald op di 16 apr, 2013 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit standpunt vind ik wel wat ver gaan. Volgens mij mag iedereen in dit land vinden wat je vind. Om dan gelijk te mensen te gaan schorsen.... Sociale media is iets van deze tijd. En een club moet ook een beetje tegen kritiek kunnen tochbadmuts schreef:Ook wordt nog de invloed van op sociale media door leden geuitte meningen genoemd en voorgesteld om het bestuur mandaat te geven om leden die de club in diskrediet brengen te mogen schorsen.
Overigens, ik zal de laatste persoon zijn, die CCNL naar het einde wil zien gaan hoor! Maar als jullie een beetje terug lezen, ik kan geen bestuursfunctie gaan bekleden, omdat er dan belangenverstrengeling gaat komen EN ik kan het niet combineren met mijn werk als vrachtwagenchauffeur. Als CCNL ophoud te bestaan, gaat mij dat zeer aan mijn hart. Ik denk, dat ik één van die gekken ben, die WEL heel erg veel tijd in deze club heeft gesoken en, als mijn gezondheid het weer toe laat, ook zeker weer wil doen. Als CCNL dan nog bestaat!!!!!
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!
Ik ben ik 1994 door het toenmalig CCNL-bestuur uit mijn functie als 'Regio Utrecht-man' geschopt omdat mijn vrouw in het bestuur van een andere Citroënclub zat. Bij de eerstvolgende ALV heb ik dit aangevochten en toen bleek dat het bestuur onrechtmatig gehandeld had. Twee partners zijn volgens Europees Recht eigen individuen met hun eigen verantwoordelijkheid.RuudR schreef:ik kan geen bestuursfunctie gaan bekleden, omdat er dan belangenverstrengeling gaat komen
Ik denk dat dit argument voor jou dus niet opgaat.
Je hebt natuurlijk nog meer redenen niet in het bestuur te gaan maar juridisch kan het geen probleem zijn dat je partner bij een andere club actief is.
In het laatste CCNL bestuur zaten tot mijn verbazing zelfs twee mensen die beiden tegelijkertijd in het bestuur van het Eendeëi zaten. Over mogelijke belangenverstrengeling gesproken.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
En dat is nu net waar de schoen is gaan wringen Henry! Dat moet in een eventueel nieuw bestuur worden voorkomen. En hopelijk gaat dit goed komen.
En even off topic, zag ik jou vanmiddag rond 16.30 uur met de Spot op de A27 rijden??? Van Noord richting zuid.
En even off topic, zag ik jou vanmiddag rond 16.30 uur met de Spot op de A27 rijden??? Van Noord richting zuid.
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!
Nee dat kan ik niet geweest zijn. Maar ff uit mn hoofd rijden er nu een stuk of 12 a 14 Spotjes rond incl. import en de replica's. Heb je een (deel van het) kenteken? Gele platen/blauwe platen? (Eventueel via privebericht).RuudR schreef:En even off topic, zag ik jou vanmiddag rond 16.30 uur met de Spot op de A27 rijden??? Van Noord richting zuid.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.