Restauratie AZU 1974
Ik heb een vooras van een sloper van ongeveer 1974 erin zitten, geheel origineel (lagers en fusees). Dit voor de batteurs en frotteurs maar dat even ter zijde.
Meer dan af en toe smeren doe ik niet. En elk jaar weer een andere reactie van dezelfde keurmeester????
Soms staat er lichte speling bij de aanmerkingen het jaar daarop weer niet.... Geen idee maar hij komt zo al zeker 15 jaar door de keuring.
Meer dan af en toe smeren doe ik niet. En elk jaar weer een andere reactie van dezelfde keurmeester????
Soms staat er lichte speling bij de aanmerkingen het jaar daarop weer niet.... Geen idee maar hij komt zo al zeker 15 jaar door de keuring.
diverse Citroens, wat anders.
Gisteren, samen met mijn zoon de draagarm weer gemonteerd, wagenhoogte gesteld, sporing gesteld en nog wat kleinigheden gedaan.
Van mijn broer een paar plaatjes voor onder het deurscharnier gekregen, zodat de ringetjes, die ik er voorlopig tussen gezet had weg kunnen. Die maak ik er straks aan en dan betimmer ik de laadbak nog even met multiplex .
Dus laat het mooie lente weer maar komen, ik ben er bijna klaar voor ( nog even APK)
Bij het demonteren van de draagarm was de frotteur uit elkaar gevallen , dus gisterenmorgen uren bezig geweest om hem weer in elkaar te zetten. Bleek bij montage dat ik het v erkeerd gedaan had ( precies verkeer om) dus weer uitelkaar gehaald en in VIJF minuten weer in elkaar gestoken. Ik weet nu hoe het moet !
Van mijn broer een paar plaatjes voor onder het deurscharnier gekregen, zodat de ringetjes, die ik er voorlopig tussen gezet had weg kunnen. Die maak ik er straks aan en dan betimmer ik de laadbak nog even met multiplex .
Dus laat het mooie lente weer maar komen, ik ben er bijna klaar voor ( nog even APK)
Bij het demonteren van de draagarm was de frotteur uit elkaar gevallen , dus gisterenmorgen uren bezig geweest om hem weer in elkaar te zetten. Bleek bij montage dat ik het v erkeerd gedaan had ( precies verkeer om) dus weer uitelkaar gehaald en in VIJF minuten weer in elkaar gestoken. Ik weet nu hoe het moet !
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Ik wil deze zomer nog wat kleinigheden aan de wagen doen. Het voornaamste is de lak goed polijsten, zodat die wat beter uitkomt .
Dan zijn er nog zo van die kleinigheden, die ik nog even wil aanpakken, maar het belangrijkste is lekker rijden.
Ik heb wel zin in een volgende projekt, een ribbel besteller uit 1953 of daar omtrend, of een AK . Een wereld van verschil, dat weet ik .
Ik ben bang dat een AU of vroege AZU nooit helemaal klaar is, dus dat ik daar toch aan het sleutelen blijf. Een AK heeft het voordeel dat ie een 600 cc motor heeft en dus beter in het verkeer mee kan. Een 600 cc motor in een oude ribbel vind ik persoonlijk niet kunnen.
Maar wat momenteel belangrijker is is het huis, daar moet e.e.a. in geinvesteerd worden, dus heb ik nog royaal tijd om over mijn volgende projekt na te denken.
Maar dat er een volgende projekt komt staat 100% vast.
Bedankt voor jullie felicitaties
Dan zijn er nog zo van die kleinigheden, die ik nog even wil aanpakken, maar het belangrijkste is lekker rijden.
Ik heb wel zin in een volgende projekt, een ribbel besteller uit 1953 of daar omtrend, of een AK . Een wereld van verschil, dat weet ik .
Ik ben bang dat een AU of vroege AZU nooit helemaal klaar is, dus dat ik daar toch aan het sleutelen blijf. Een AK heeft het voordeel dat ie een 600 cc motor heeft en dus beter in het verkeer mee kan. Een 600 cc motor in een oude ribbel vind ik persoonlijk niet kunnen.
Maar wat momenteel belangrijker is is het huis, daar moet e.e.a. in geinvesteerd worden, dus heb ik nog royaal tijd om over mijn volgende projekt na te denken.
Maar dat er een volgende projekt komt staat 100% vast.
Bedankt voor jullie felicitaties
een A, AU of vroege AZU is technisch eenvoudiger dan je huidige AZU.
Minder onderdelen ook.
Al zal je met een A of AU sommige onderdelen niet of haast niet bekomen. Van een vroege AZU (wat is vroeg?) is alles makkelijk te krijgen en soms zelfs goedkoper als bij latere modellen.
Maar een AK (350) is ook wel heel ergleuk, maak er direkt een AZL van
Maar eerst veel lol met je mooier dan nieuwe AZU!
Minder onderdelen ook.
Al zal je met een A of AU sommige onderdelen niet of haast niet bekomen. Van een vroege AZU (wat is vroeg?) is alles makkelijk te krijgen en soms zelfs goedkoper als bij latere modellen.
Maar een AK (350) is ook wel heel ergleuk, maak er direkt een AZL van
Maar eerst veel lol met je mooier dan nieuwe AZU!
tweeceevees zijn leuk!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Kijk, het Limburgse landschap wordt meteen mooier met zo'n AZU op de weg.Geert schreef:Sinds vandaag MET APK !
Veel plezier!
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
ja leuk, een AK 400 heeft wel een 600cc maar ook een grotere bak met meer luchtweerstand dus of je veel wint? Een eend blijft een leuke auto om mee te rijden. Als ie het doet, door een stom toeval staan die van mij allebei stil. Ene zonder koppeling de andere zonder dynamo borstels..... Mijn andere oude monster rijdt wel nog maar lekt olie uit de bak.... zo blijven we bezig
diverse Citroens, wat anders.
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Leuke azu! Project op de achtergrond gevolgd, erg leuk en leerzaam. Heb zelf ook al diverse eenden, een ak 400, een paar hy's en een Dyane 4 onder handen gehad. Ga nu met een schroothoop, alias acadiane, aan de gang. Maar waarom zijn deze zo ondergewaardeerd/ niet populair onder de A types. Beetje de vreemde eend in de bijt heb ik het idee, terwijl ze heus practisch zijn qua (laad)vermogen en stroomlijn.
Weten de ak, en azu mannen hier een antwoord op? ben benieuwd!
Weten de ak, en azu mannen hier een antwoord op? ben benieuwd!
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold