Vette remschijf

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
tejo
Gebruiker
Gebruiker

Vette remschijf

Bericht door tejo » do 18 apr, 2013 21:58

Hoi Allemaal,

Ik merkte het al bij hard remmen maar mijn rechter remschijf is vet. Toen ik in de winter snel onder de kap keek, dacht ik dat het motorolie was. Het was te koud om verder te kijken. Nu moet ik op voor de apk en gin de schijf schoonmaken en droge blokken plaatsen.
Nu begin ik te twijfelen of het wel motorolie is. Het lijkt meer op vet uit een rubber van de aandrijfas. Het zit werkelijk overal in een denkbeeldige straal ten hoogte van de remschijf... Dus ook op de motorkap, schutbord, ruitensproeierreservoir en het blok natuurlijk. Op zich blij als het geen motorolie is maar wel benieuwd waar dit vandaan komt...
Het rubber aan de bakzijde is heel en daar lijkt het niet vandaan te komen. Er zit wel een scheir in de wielzijde maar die links ook zag ik en daar is alles gewoon droog.

Heb ik toen ik de bakzijde vervangen heb teveel vet in de nippel van de as gespoten en is dit ergens eruit geslingerd?

Heeft iemand nog andere ideeen?

Dank vast
Frank

Jimmy
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Jimmy » do 18 apr, 2013 23:09

Als je geen scheurtjes ziet, dan lijkt het erop dat er teveel vet in zit. Heb dit bij mijne ook gehad. Ook i die plaatsen allemaal vet.
Even geen 2cv

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » vr 19 apr, 2013 06:10

Het kan zijn dat de pakking van een differentieel lekt, dat heb ik ook gehad en dan word de remschijf ook steeds vet, met versnellingsbakolie!
Deze zit nog tussen de remschijf en de bak in, kun je ook zien of de boel daar ook vet is?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » vr 19 apr, 2013 09:27

kan het niet gewoon olie langs het oliefilter zijn die door de rijwind hier en daar beland. dat idee heb ik nl bij mij en heb precies hetzlefde olie beeld dat geschets wrodt.

ik hbe het na het vervangen van de versnellingsbak gehad die ik onder begeleiding zelf gereviseerd heb. pakking is dus nieuwe en ik kan zeggen ruim voldoende aanwezig :S
J B

just drive like you stole it

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 19 apr, 2013 09:30

heb ik ook gehad. Zit het rubber van de aandrijfashoes wel met een metalen bandje vast? Bij mij zat er een tywrap op en dat is niet strak genoeg, waardoor het vet de hoes uit geslingerd werd.
Verbruik: Afbeelding

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » vr 19 apr, 2013 16:32

dan toch daar maar eens naar kijken. ik heb ze nl ook gewoon met tywraps vast zitten :S
J B

just drive like you stole it

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » vr 19 apr, 2013 17:58

Bij mijn garage gebruiken ze om die reden een bredere ty-wrap, die gebruik ik nu dus ook en er vliegt geen vet in de rondte 8)
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » za 20 apr, 2013 08:27

Je kan het beste er de metalen band klemmen opzetten.Die zitten stakker en lekken nooit.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » za 20 apr, 2013 19:59

zit je aandrijfas wel goed vast? Bij iets speling kan er ook ver tussen den "onderdeksel" van homokineet en flens van de aandrijfas uitkomen
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie