Restauratie rode 2cv6, kontaktslot
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
kijk:
Morgen met de momentsleutel bezig. Even voor de zekerheid de vertalingen navragen
crossmember bolt = de moeren waar de as mee op het chassis zit? Traverse-bouten?
Pinion steering retainer nuts = ???
axle arm retainer nu (slotted) = grote draagarmlager moer
front hub nut = voorste as moer
hub bush nut = ???
front shock absorber bracket bolt = M9 waar plaat voor voorste schokbreker mee vast zit
steering colum joint shaft nut =
steering piviot (knuckle) lever bolt =
steering colum to pivot bolt = bout waarmee de stuurkolom vastgeklemd zit
lower plugs to pivot spindle =
coupling sleeve rod nuts
wheel nut = wielmoer
steering rod ball-pin 'nylstop'nuts
mis ik volgens mij het aanhaalmoment voor de draadeinden van de schokbrekers en de moeren van de schokbrekers.
Gr Rob
Morgen met de momentsleutel bezig. Even voor de zekerheid de vertalingen navragen
crossmember bolt = de moeren waar de as mee op het chassis zit? Traverse-bouten?
Pinion steering retainer nuts = ???
axle arm retainer nu (slotted) = grote draagarmlager moer
front hub nut = voorste as moer
hub bush nut = ???
front shock absorber bracket bolt = M9 waar plaat voor voorste schokbreker mee vast zit
steering colum joint shaft nut =
steering piviot (knuckle) lever bolt =
steering colum to pivot bolt = bout waarmee de stuurkolom vastgeklemd zit
lower plugs to pivot spindle =
coupling sleeve rod nuts
wheel nut = wielmoer
steering rod ball-pin 'nylstop'nuts
mis ik volgens mij het aanhaalmoment voor de draadeinden van de schokbrekers en de moeren van de schokbrekers.
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op ma 22 apr, 2013 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Hey Rob
Ziet er allemaal weer netjes uit heb je nu de binnen kant al gedaan zag nu pas dat je zo'n spuit nodig had.
Die ligt bij ons ook wel hoor. je weet de weg haha weet je al wanneer je de rest gaat spuiten ik heb het ook zo ver dus als je weer een x tijd hebt. ik hoor het wel
Ziet er allemaal weer netjes uit heb je nu de binnen kant al gedaan zag nu pas dat je zo'n spuit nodig had.
Die ligt bij ons ook wel hoor. je weet de weg haha weet je al wanneer je de rest gaat spuiten ik heb het ook zo ver dus als je weer een x tijd hebt. ik hoor het wel
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Is een de Graaf chassis. Een 'gewoon' chassis', thermisch verzinkt.Thijs schreef: Is dit een Cassis-chassis dat verzinkt is?
Theo,
Door het koude weer niet aan schuren toegkomen, dus ook nog niet aan spuiten. Even kijken wat we met de familie met de meivakantie gaan doen; als het overal zo koud blijft gaan we niet weg en bel ik je wel.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
nou, ga maar even zitten.....
halverwege de dag ziet het er zeer goed uit; misschien heb ik vannavond de motor al aan de gang..
tot ik ga kijken of de boutjes van de koets passen. Wat raar dat hier zo veel ruimte zit (dat zijn de boutjes onder de achterbank):
meer dan een centimeter? dat trek je nooit meer bij...
Toch eens even onder de achterkant kijken. Rechts is goed:
links een kier van bijna 3 cm. De zaklamp er achter gezet en op de foto kan je zien hoeveel kier er is:
het is echt centimeterswerk:
De rechter achterste arm staat te hoog en drukt de koets van de linker, maar ook van de brug die over de benzinetank ligt.
Dus: de koets er af en meten. Met een lat over de achterste armen zie je inderdaad dat het chassis scheef is:
Is de koets dan niet scheef? De koets is hersteld door een nieuw electrisch gegalvaniseerd chassis als mal te gebruiken. Dat bleek later aan de binnenkant roest te bevatten en toen kreeg ik deze thermisch verzinkte. En die is dus krom.
Gebeld met de leverancier. Nu krijg ik een cassis van een ander merk. Prima afhandeling verder.
Ondertussen in de garage:
gelukkig is het hobby en hoef ik er niet van te leven.
Gr Rob
halverwege de dag ziet het er zeer goed uit; misschien heb ik vannavond de motor al aan de gang..
tot ik ga kijken of de boutjes van de koets passen. Wat raar dat hier zo veel ruimte zit (dat zijn de boutjes onder de achterbank):
meer dan een centimeter? dat trek je nooit meer bij...
Toch eens even onder de achterkant kijken. Rechts is goed:
links een kier van bijna 3 cm. De zaklamp er achter gezet en op de foto kan je zien hoeveel kier er is:
het is echt centimeterswerk:
De rechter achterste arm staat te hoog en drukt de koets van de linker, maar ook van de brug die over de benzinetank ligt.
Dus: de koets er af en meten. Met een lat over de achterste armen zie je inderdaad dat het chassis scheef is:
Is de koets dan niet scheef? De koets is hersteld door een nieuw electrisch gegalvaniseerd chassis als mal te gebruiken. Dat bleek later aan de binnenkant roest te bevatten en toen kreeg ik deze thermisch verzinkte. En die is dus krom.
Gebeld met de leverancier. Nu krijg ik een cassis van een ander merk. Prima afhandeling verder.
Ondertussen in de garage:
gelukkig is het hobby en hoef ik er niet van te leven.
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op za 27 apr, 2013 19:01, 2 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Ach zo blijf je lekker bezig
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
deze zijn over:
chroom en van ijzer. Weet iemand de waarde van zoiets? Kunnen ze verkocht.
nu heb ik twee kunststof koplamphuizen. Bij één mist het metalen plaatje aan de binnen-bovenkant. Iemand nog een defect koplamphuis liggen waar zo'n plaatje in zit? Past in een envelop.
Vrijdag het chassis omruilen. Ben benieuwd.
Gr Rob
chroom en van ijzer. Weet iemand de waarde van zoiets? Kunnen ze verkocht.
nu heb ik twee kunststof koplamphuizen. Bij één mist het metalen plaatje aan de binnen-bovenkant. Iemand nog een defect koplamphuis liggen waar zo'n plaatje in zit? Past in een envelop.
Vrijdag het chassis omruilen. Ben benieuwd.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer: