Metalen plaatjes tussen cilinder en kop?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Metalen plaatjes tussen cilinder en kop?

Bericht door Erikjan » vr 26 apr, 2013 11:01

Ik kwam bij de eend van pa de volgende metalen plaatjes tegen tussen de cilinder en de kop. Het lijkt er op dat deze zijn bedoeld om eventueel lekkende gassen naar buiten af te voeren.

Afbeelding

Weet iemand waar je deze plaatjes kan verkrijgen. eventueel via pm.

Of moet ik opzoek naar 2e hands? Als iemand een setje over heeft neem ik ze graag over.

Ik mis deze plaatjes op de pickup. (wist ook niet dat ze er op horen)

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » vr 26 apr, 2013 17:56

Hoi ErikJan,

Het ziet er uit als de bevestigingsplaten voor de rubberen koelwindgeleidingskappen (mooi puzzelwoord :D) zoals gemonteerd op de latere 2cv6 blokken. Ik zou niet weten of je die nog nieuw kunt verkrijgen. Mocht je hier niet in slagen - ik heb nog enkele motorblokken staan waar deze nog op zitten ...

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » vr 26 apr, 2013 19:14

Deze kappen horen alleen op een bepaald type motor nml de S6 serie. (loodvrij)
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 26 apr, 2013 23:51

Klopt, heb ze er ook opzitten. Gaat idd om een s6 blokje.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Herman W
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: do 2 mei, 2013 22:12
Locatie: Raalte

Bericht door Herman W » ma 6 mei, 2013 19:34

De deksel camoufleren n.m.m. een ring op de cilinder waardoor de compressie lager wordt en ook het vermogen. De motor is daardoor ook schoner .Het type motor is bv A06/642/44/64 deze zijn 21 Kw de compr verh is 7,9:1 bij de andere type's (loodhoudend) is dat 8,5:1) Om dit wat te compenseren is er een andere, wat snellere, nokkenas gemonteerd.
Met de wind in de haren

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 6 mei, 2013 19:52

Vergeet loodhoudend, van geen belang voor de 2cv motor.
Van belang is het octaan getal, de lagere compressie kan op Euro 95, de gewone moet minstens 97, de nog hogere compressie van de Dyane motor moet 98.
In de praktijk loopt ook een in goede conditie verkerende 1:8.5 prima op 95.
Zeker in de winter.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » di 7 mei, 2013 11:36

Bedankt voor de reacties.

Ik heb weer wat geleerd.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 7 mei, 2013 17:00

Mijn a06/644 blok heeft volgens het kenteken 20kw.

Kan het kloppen dat het blokje ook iets 'piekeriger' aanvoelt dan bijvoorbeeld een a06/635 blokje?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie