Metalen plaatjes tussen cilinder en kop?
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Metalen plaatjes tussen cilinder en kop?
Ik kwam bij de eend van pa de volgende metalen plaatjes tegen tussen de cilinder en de kop. Het lijkt er op dat deze zijn bedoeld om eventueel lekkende gassen naar buiten af te voeren.
Weet iemand waar je deze plaatjes kan verkrijgen. eventueel via pm.
Of moet ik opzoek naar 2e hands? Als iemand een setje over heeft neem ik ze graag over.
Ik mis deze plaatjes op de pickup. (wist ook niet dat ze er op horen)
Weet iemand waar je deze plaatjes kan verkrijgen. eventueel via pm.
Of moet ik opzoek naar 2e hands? Als iemand een setje over heeft neem ik ze graag over.
Ik mis deze plaatjes op de pickup. (wist ook niet dat ze er op horen)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
Hoi ErikJan,
Het ziet er uit als de bevestigingsplaten voor de rubberen koelwindgeleidingskappen (mooi puzzelwoord ) zoals gemonteerd op de latere 2cv6 blokken. Ik zou niet weten of je die nog nieuw kunt verkrijgen. Mocht je hier niet in slagen - ik heb nog enkele motorblokken staan waar deze nog op zitten ...
Het ziet er uit als de bevestigingsplaten voor de rubberen koelwindgeleidingskappen (mooi puzzelwoord ) zoals gemonteerd op de latere 2cv6 blokken. Ik zou niet weten of je die nog nieuw kunt verkrijgen. Mocht je hier niet in slagen - ik heb nog enkele motorblokken staan waar deze nog op zitten ...
De deksel camoufleren n.m.m. een ring op de cilinder waardoor de compressie lager wordt en ook het vermogen. De motor is daardoor ook schoner .Het type motor is bv A06/642/44/64 deze zijn 21 Kw de compr verh is 7,9:1 bij de andere type's (loodhoudend) is dat 8,5:1) Om dit wat te compenseren is er een andere, wat snellere, nokkenas gemonteerd.
Met de wind in de haren
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Vergeet loodhoudend, van geen belang voor de 2cv motor.
Van belang is het octaan getal, de lagere compressie kan op Euro 95, de gewone moet minstens 97, de nog hogere compressie van de Dyane motor moet 98.
In de praktijk loopt ook een in goede conditie verkerende 1:8.5 prima op 95.
Zeker in de winter.
Van belang is het octaan getal, de lagere compressie kan op Euro 95, de gewone moet minstens 97, de nog hogere compressie van de Dyane motor moet 98.
In de praktijk loopt ook een in goede conditie verkerende 1:8.5 prima op 95.
Zeker in de winter.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.