motor dyane in 2cv

Plaats reactie
geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

motor dyane in 2cv

Bericht door geit » ma 6 mei, 2013 09:55

Hoi,

Heb een grote olielek aan mijn 2cv motor ter hoogte van de brilrubbers, motor is hiervoor naar de garage geweest en deze zijn vervangen maar lekt nog steeds.
Carter leeg op 115km. de garagist wist me nog te vertellen dat 1 cilinderkop ernstige putjes had , waarschijnlijk door de benzine (95 octaan).
Nu heb ik bij een 2cv specialist een occasie dyane motor gekocht (1 jaar garantie), deze ) vertelde me dat ik de luchttunnel van de dyane niet hoefde te demonteren als ik de buis naar de luchtfilter niet gebruik. Doch anderen zeggen dat deze in de weg voor de koplampsteun. moet ik nu de luchttunnel van de eend overbouwen of kan ik de motor er zo inzetten ?

Zou morgen graag rustig vertrekken naar de Nationale en het is zeker 25 jaar geleden dat ik zelf sleutelde, dus hoe simpeler hoe liever. :oops:

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 6 mei, 2013 10:04

ik zou de tunnel overzetten. Je komt inderdaad in de knel met de koplampsteun, en ook het roostertje over de ventilateur past niet op de Dyane tunnel.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 6 mei, 2013 12:17

Ik heb hem laten zitten, past net alleen de claxon moet naar de andere kant gezet worden (als hij daar nog niet zit).

Ik heb wel de opening dicht gemaakt, anders verdwijnt een hoop koellucht door dat gat....

Ach ja en dat roostertje dat past niet???? Het zijn je eigen vingers......


Dus als het snel snel moet gewoon zitten laten, maar als je de tijd hebt dan kun je het netjes maken lees alles overzetten....

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » ma 6 mei, 2013 12:23

ik zou je 2cv blok eens nakijken op kapotte olievulpijp ,door je onderdruk te meten.
Het dyane blok past net wel net niet langs je koplampsteun. eventueel stukje van de pijp afflexen en de onderkant van een blikje redbull er met een tywrap vastmaken , zodat je de extra lucht als koeling kan gebruiken. Later op je gemak de tunnel overbouwen.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 6 mei, 2013 12:31

Nou bij mij past het wel hoor!!! Rijd er al 2 jaar zo mee rond...

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5240
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 6 mei, 2013 17:16

moet het persé een redbull blikje zijn mag een ander merk niet.... :lol:
diverse Citroens, wat anders.

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » ma 6 mei, 2013 17:23

lag toevallig op straat en paste precies.
Maar neem wel een wat slanker blikje.
Bavaria past zeker niet.

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » ma 6 mei, 2013 19:37

Bedankt voor jullie advies, heb uiteindelijk de koeltunnel maar overgebouwd.
En dan ettelijke malen proberen om te koppeling te centreren zonder gereedschap,
had geen hulp en mijn rug heeft dringend rust nodig nu. :cry:

Plaats reactie