Nieuw project: restauratie 2cv6 Club 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
Hierbij de links naar de beloofde foto's.
http://www.pixum.nl/mijn-fotos/album/29 ... /576072439
http://www.pixum.nl/mijn-fotos/album/29 ... /576072780
http://www.pixum.nl/mijn-fotos/album/29 ... /576072439
http://www.pixum.nl/mijn-fotos/album/29 ... /576072780
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Proficiat met RDW en APK goedkeur.
Heb je de auto laten schouwen voordat je de chassis wissel hebt gedaan?
Ik wil namelijk ook een Französe chassis onder mijn eend zetten.
Heb de RDW gebeld, en de goede man aan de nadere kant zei: jouw auto staat al 15 jaar op je naam, dan hoef je 'm niet te laten schouwen...
Enne, wat is je mening over het Französe chassis?
Ben benieuwd, groet, Rob
Heb je de auto laten schouwen voordat je de chassis wissel hebt gedaan?
Ik wil namelijk ook een Französe chassis onder mijn eend zetten.
Heb de RDW gebeld, en de goede man aan de nadere kant zei: jouw auto staat al 15 jaar op je naam, dan hoef je 'm niet te laten schouwen...
Enne, wat is je mening over het Französe chassis?
Ben benieuwd, groet, Rob
Het chassis is me tijdens de montage erg goed bevallen. Alles past precies zoals het hoort. Kwalitatief is de indruk erg goed. Dat was met andere imi chassis wel anders...
Over dat schouwen cq. vooronderzoek. Ik heb 5 jaar geleden voordat ik ermee begon met de rdw gebeld en verzocht om een vooronderzoek. Dat was niet nodig, want ik mocht die rechter voorpoot van het oude chassis slijpen en dat was dan genoeg.
Zo gezegd, zo gedaan. Deze week bij de rdw met oud stuk chassis in mijn handen was de eerste (terechte) vraag: is er een vooronderzoek geweest? Ik het verhaal uitgelegd, maar het zou toch een lastig verhaal geworden zijn als ik geen foto's bij me had van de eend voor en tijdens de restauratie. Gelukkig heb ik de originele aankoopnota, boekjes en sleutelkaart ook bij deze eend. Bij elkaar was alles voldoende om een rdw nummer ingeslagen te krijgen. En terecht natuurlijk! Maar je kunt het volgens mij ook minder treffen na zoveel tijd en geld te hebben besteed.
Wat het nog wat lastiger maakte was dat de eend rood was en nu groen is. Dus de keurmeester ging op zoek naar een stukje rood. Maar ik had juist mijn best gedaan om dat zo goed mogelijk weg te werken. Uiteindelijk wel een stukje rood gevonden.
De kleur past men ook gelijk aan op het kenteken op mijn verzoek.
Mijn mening: altijd een vooronderzoek laten doen en niet laten afwimpelen door de rdw. Er wordt namelijk een beetje op verschillende manieren ermee omgegaan per rdw vestiging ben ik wel achter.
Over dat schouwen cq. vooronderzoek. Ik heb 5 jaar geleden voordat ik ermee begon met de rdw gebeld en verzocht om een vooronderzoek. Dat was niet nodig, want ik mocht die rechter voorpoot van het oude chassis slijpen en dat was dan genoeg.
Zo gezegd, zo gedaan. Deze week bij de rdw met oud stuk chassis in mijn handen was de eerste (terechte) vraag: is er een vooronderzoek geweest? Ik het verhaal uitgelegd, maar het zou toch een lastig verhaal geworden zijn als ik geen foto's bij me had van de eend voor en tijdens de restauratie. Gelukkig heb ik de originele aankoopnota, boekjes en sleutelkaart ook bij deze eend. Bij elkaar was alles voldoende om een rdw nummer ingeslagen te krijgen. En terecht natuurlijk! Maar je kunt het volgens mij ook minder treffen na zoveel tijd en geld te hebben besteed.
Wat het nog wat lastiger maakte was dat de eend rood was en nu groen is. Dus de keurmeester ging op zoek naar een stukje rood. Maar ik had juist mijn best gedaan om dat zo goed mogelijk weg te werken. Uiteindelijk wel een stukje rood gevonden.
De kleur past men ook gelijk aan op het kenteken op mijn verzoek.
Mijn mening: altijd een vooronderzoek laten doen en niet laten afwimpelen door de rdw. Er wordt namelijk een beetje op verschillende manieren ermee omgegaan per rdw vestiging ben ik wel achter.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987