ik heb een eend op het oog die geen apk meer hoeft volgens de regels in nederland (ouder dan 60 ja50 jaar). deze staat echter op buitenlands kenteken maar de papieren zitten erbij. als ik deze wil invoeren bij de douane, moet ie dan apk waardig zijn of mag de eend gewoon rechtstreeks op de autoambulance langs de douane? en een 110 euro (geloof ik) aftikken om een nederlands kenteken aan te vragen?
heeft ook iemand een idee hoe je aan de blauwe platen kentekens kan komen via de douane (wat moet ik aangeven) heb ooit gelezen dat er een aantal kentekens gereserveerd zijn uit die reeks voor auto's van voor een bepaalde tijd?
invoer apk vrije auto
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
invoer apk vrije auto
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Auto van voor 1960 moeten apk waardig zijn op het moment van de RDW kenteken aanvraag en invoer.
Dus eerst restaureren en dan pas invoeren/keuren.
Auto's van na 1959 mogen in niet rijdbare toestand al worden gekeurd voor kenteken en invoer.
Deze kan je al gelijk naar de rdw brengen voor invoer. Apk keuren kan dan later.
Dus eerst restaureren en dan pas invoeren/keuren.
Auto's van na 1959 mogen in niet rijdbare toestand al worden gekeurd voor kenteken en invoer.
Deze kan je al gelijk naar de rdw brengen voor invoer. Apk keuren kan dan later.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
Zelf reeds 2x een auto ingevoerd,
blauwe platen krijg je automatisch als je de auto bij de rdw invoert, je kunt voor de zekerheid hier nog naar informeren.
Bij de douane moet je ook een formulier invullen / afgeven, maar dat is meer formaliteit.
Mijn auto's waren van na 1960, dan hoeven ze inderdaad niet apk waardig te zijn bij invoer. om kenteken aan te vragen
blauwe platen krijg je automatisch als je de auto bij de rdw invoert, je kunt voor de zekerheid hier nog naar informeren.
Bij de douane moet je ook een formulier invullen / afgeven, maar dat is meer formaliteit.
Mijn auto's waren van na 1960, dan hoeven ze inderdaad niet apk waardig te zijn bij invoer. om kenteken aan te vragen
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Een auto hoeft nooit APK waardig te zijn om hem bij de RDW aan te bieden
Belangrijk is dat je zoveel mogelijk papierwerk hebt, dit vergemakkelijkt het invoeren ervan.
Bij een auto van voor 1960 (op een trailer aangeboden) maakt de toestand niet uit, als het chassisnummer maar leesbaar is anders moet er een politierapport komen (technisch onderzoek of het wel de bewuste auto is) en krijg je herinslag van het chassis nummer, zelf al gehad met een SM, duurt 1 a 2 maanden maar stelt op zich niets voor..... kost alleen maar weer geld.
Als je rijdend met je auto naar de keuring wil dan moet hij technisch wel enigzins in orde zijn (ruim begrip natturlijk). Ik zelf ben met een CX geweest waar letterlijk de LHM onderuit druppelde en ze zeiden er niets van..... moesten alleen achteraf de smeerput poetsen.......
Dus de bestuurder mag zelf beoordelen vwat een veilge auto is, maar mijn ervaring is dat de RDW wel heel erg soepel in deze is (ze zijn zelf de keurende instantie dus dan mag alles)...
Meestal zijn de keurmeesters blij met oud spul, zodat ze uit hun dagelijkse sleur komen...
Met de AMI 6 4x4 stonder er op een gegeven moment 10 keurmeesters in en om de auto, hoe prachtig ze het wel allemaal niet vonden...
Sommige mensen zeggen dat hun auto van Cyprus komt of andere exotische oorden zodat de herkomst niet echt te bepalen is (als ze geen papieren hebben)........ dan is een typegoedkeuring aan te vragen bij Citroen nederland genoeg....
Belangrijk is dat je zoveel mogelijk papierwerk hebt, dit vergemakkelijkt het invoeren ervan.
Bij een auto van voor 1960 (op een trailer aangeboden) maakt de toestand niet uit, als het chassisnummer maar leesbaar is anders moet er een politierapport komen (technisch onderzoek of het wel de bewuste auto is) en krijg je herinslag van het chassis nummer, zelf al gehad met een SM, duurt 1 a 2 maanden maar stelt op zich niets voor..... kost alleen maar weer geld.
Als je rijdend met je auto naar de keuring wil dan moet hij technisch wel enigzins in orde zijn (ruim begrip natturlijk). Ik zelf ben met een CX geweest waar letterlijk de LHM onderuit druppelde en ze zeiden er niets van..... moesten alleen achteraf de smeerput poetsen.......
Dus de bestuurder mag zelf beoordelen vwat een veilge auto is, maar mijn ervaring is dat de RDW wel heel erg soepel in deze is (ze zijn zelf de keurende instantie dus dan mag alles)...
Meestal zijn de keurmeesters blij met oud spul, zodat ze uit hun dagelijkse sleur komen...
Met de AMI 6 4x4 stonder er op een gegeven moment 10 keurmeesters in en om de auto, hoe prachtig ze het wel allemaal niet vonden...
Sommige mensen zeggen dat hun auto van Cyprus komt of andere exotische oorden zodat de herkomst niet echt te bepalen is (als ze geen papieren hebben)........ dan is een typegoedkeuring aan te vragen bij Citroen nederland genoeg....