Eend, kopen of niet?
Eend, kopen of niet?
Hallo iedereen,
Ik ben van plan misschien een eendje te kopen van een kennis. De auto staat al ongeveer 10 jaar buiten en in 2009 heeft de motor voor het laatst gedraaid.
Nu is het zo dat ik deze eend misschien voor 100 euro of minder kan kopen.
Waar moet ik op letten als ik deze eend overweeg te kopen? Ik heb wat foto's genomen maar van bvb een verrot chassis ed. weet ik niet veel.
Ik heb ook al een post gelezen over boeken die me op weg kunnen helpen bij het restaureren van deze 2CV. Maar welke is het best voor een beginner met heel weinig kennis over mechanica?
Ik ben van plan misschien een eendje te kopen van een kennis. De auto staat al ongeveer 10 jaar buiten en in 2009 heeft de motor voor het laatst gedraaid.
Nu is het zo dat ik deze eend misschien voor 100 euro of minder kan kopen.
Waar moet ik op letten als ik deze eend overweeg te kopen? Ik heb wat foto's genomen maar van bvb een verrot chassis ed. weet ik niet veel.
Ik heb ook al een post gelezen over boeken die me op weg kunnen helpen bij het restaureren van deze 2CV. Maar welke is het best voor een beginner met heel weinig kennis over mechanica?
Tja voor 100 euro kun je je geen buil vallen, zijn de papieren er nog bij.
Voor een auto die al 10 jaar buiten staat, ziet het er nog redelijk uit.
Ik zou haar gewoon kopen, is het niks kun je haar altijd wel weer te koop zetten.
Voor een auto die al 10 jaar buiten staat, ziet het er nog redelijk uit.
Ik zou haar gewoon kopen, is het niks kun je haar altijd wel weer te koop zetten.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
dat ligt er aan wat je doel is.
als je lekker eend wilt rijden dan zou ik het niet doen.
Als je doel is om de komende één á twee jaar in een garage te zitten met een haakse slijper in je handt en eens te leren lassen en je er al op verheugd de motor uit elkaar te halen dan heb je voor 100 euro een koopje. Je beschrijft jezelf als een beginner met heel weinig kennis over mechanica. Wil je kennis graag vergroten en lijkt het je leuk een mechanicer te worden, dan begin je aan een leuke hobby.
Reken er op dat je voor onderdelen makkelijk 3000 euro kwijt bent, en wil je hem weer echt mooi maken dan is 5000 euro geen raar bedrag. Dat is naast het gereedschap dat je nodig hebt.
Succes met je keuze en laat je weten wat je doet?
Gr Rob
als je lekker eend wilt rijden dan zou ik het niet doen.
Als je doel is om de komende één á twee jaar in een garage te zitten met een haakse slijper in je handt en eens te leren lassen en je er al op verheugd de motor uit elkaar te halen dan heb je voor 100 euro een koopje. Je beschrijft jezelf als een beginner met heel weinig kennis over mechanica. Wil je kennis graag vergroten en lijkt het je leuk een mechanicer te worden, dan begin je aan een leuke hobby.
Reken er op dat je voor onderdelen makkelijk 3000 euro kwijt bent, en wil je hem weer echt mooi maken dan is 5000 euro geen raar bedrag. Dat is naast het gereedschap dat je nodig hebt.
Succes met je keuze en laat je weten wat je doet?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Zoals Supercees al zegt, in onderdelen haal je die 100 euro er wel uit, dus het kost je de kop niet. Wil je haar knap maken en het zelf doen, dan is dit ideaal, het kost wel geld en tijd, maar je kunt zelf bepalen hoelang je er over doet en of je echt op zoek gaat naar allerlei onderdelen, of nieuw besteld bij webshops en dergelijke.
Ja en al doende leert men, en je kunt beter op een Eend van 100 euro de boel verprutsen, dan op een eend van 1000 euro
Ja en al doende leert men, en je kunt beter op een Eend van 100 euro de boel verprutsen, dan op een eend van 1000 euro
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
Doen. Je valt je er voor dit bedrag geen buil aan. Zoek kennissen en vrienden op die weten hoe je zoiets weer rijdend maakt, via via leer je veel. Blind in je eendje beginnen zou ik niet doen. En tja de kosten? Wat wil je, een perfecte eend? Dan ben je een hoop centjes kwijt. Een eend die niet perfect is maar wel redelijk roestvrij en lekker rijden maar. Dat is met beperkt budget goed te doen, zeker als van deze eend het chassis nog goed is. Daarom neem een eendenkenner mee om eens te kijken.
Als je een sleutel die het niet doet al een probleem vindt dan krijg je nog een hele klus aan de rest van de auto!!Pirlet schreef:Alright, denk wel dat ik hem ga kopen. De motor zwengelt aan, echter is de dop van de benzinetank vergrendeld en kan ik mijn sleutel er niet meer in krijgen.
Zou WD40 mij hierbij helpen?
Wd40 is een goede keuze, en anders uitboren met de boormachine en een nieuwe dop kopen, dan wordt dat je eerste onderdeel, er zullen er nog vele volgen....