Azam 1964
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Azam 1964
Na enkele maanden A-type loos te zijn en met het mooie weer in aantocht begon het weer te kriebelen.
Al diverse A-types gehad waaronder diverse 2cv's, ami en acadiane. Aanbod van de a-types is reuze en daarmee de keuze ook. Weer een besteller of juist weer een open dak. Voor het laatste gekozen en na wat speuren uitgekomen op een Azam6 uit 64.
Deze dame stond al enkele jaren te verstoffen en niemand wilde haar hebben zo leek het. Ik heb haar daarom maar bevrijd uit die donkere schuur
Inmiddels staat ze in de garage en na een eerste voorkeuring kwamen er nogal wat gebreken aan het licht. Gelukkig te overzien maar al met al heel wat werk. Eerst alle aandrijfassen voorzien van nieuwe kruisstukjes, remmen gesteld, lampjes vernieuwen, bedrading fatsoeneren en nieuwe ruitenwissers.
Fusees en banden achter waren aandachtspunten dus die volgen later dit jaar. Nu eerst APK en rijden en de kinderziektes na jaren stalling eruit halen. Zo wil ze nog moeilijk aanslaan. Waarschijnlijk vuil in carberateur want na een snifje remmenreiniger loopt ze direct.
Het vreemde is dat de azam volgens mij geleverd is met een centrifugaalkoppeling. Zit er zo te zien ook in maar lijkt wel vast te staan dus nu koppelen en rijden als een gewone eend. Dat wordt een leuk klusje voor de warmere dagen.
Al diverse A-types gehad waaronder diverse 2cv's, ami en acadiane. Aanbod van de a-types is reuze en daarmee de keuze ook. Weer een besteller of juist weer een open dak. Voor het laatste gekozen en na wat speuren uitgekomen op een Azam6 uit 64.
Deze dame stond al enkele jaren te verstoffen en niemand wilde haar hebben zo leek het. Ik heb haar daarom maar bevrijd uit die donkere schuur
Inmiddels staat ze in de garage en na een eerste voorkeuring kwamen er nogal wat gebreken aan het licht. Gelukkig te overzien maar al met al heel wat werk. Eerst alle aandrijfassen voorzien van nieuwe kruisstukjes, remmen gesteld, lampjes vernieuwen, bedrading fatsoeneren en nieuwe ruitenwissers.
Fusees en banden achter waren aandachtspunten dus die volgen later dit jaar. Nu eerst APK en rijden en de kinderziektes na jaren stalling eruit halen. Zo wil ze nog moeilijk aanslaan. Waarschijnlijk vuil in carberateur want na een snifje remmenreiniger loopt ze direct.
Het vreemde is dat de azam volgens mij geleverd is met een centrifugaalkoppeling. Zit er zo te zien ook in maar lijkt wel vast te staan dus nu koppelen en rijden als een gewone eend. Dat wordt een leuk klusje voor de warmere dagen.
Laatst gewijzigd door Bull Frog Bleu op vr 17 mei, 2013 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Citroén rolls better than a Rolls!
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Geweldig zo'n Eend, helaas geen geld en studerende kinderen
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Helemaal gaaf is dat hij vandaag is goedgekeurd Altijd weer spannend of alles okee is maar de dame is weer klaar voor de komende twee jaar. Nu de puntjes op de i zetten en mooier maken.
Martijn je hebt helemaal gelijk bloos. Het 6je hoort niet bij deze AZAM. Ik zal de titel aanpassen als dat nog kan. Hier ligt nog een 18pkje in. Loopt beter dan verwacht en nog even goed inrijden weer.
Aanstaande zaterdag ophalen. Heb er zin aan
Martijn je hebt helemaal gelijk bloos. Het 6je hoort niet bij deze AZAM. Ik zal de titel aanpassen als dat nog kan. Hier ligt nog een 18pkje in. Loopt beter dan verwacht en nog even goed inrijden weer.
Aanstaande zaterdag ophalen. Heb er zin aan
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
De eend afgelopen zaterdag naar midden van het land gereden. De eerste grote rit na ruim 6 jaar stilstand. Spannend natuurlijk en met een kruissnelheid van 80 a 90 ervoor Culemborg gehaald!
Met het mooie weer nog wezen touren met de azam. Met wat olielekkage in het vooronder en waarschijnlijk met ietwat ruime zuigerveren walmde hij af en toe behoorlijk blauw. Hopelijk is de lekkage op te lossen met nieuw rubber tussen de olievulpij en luchtfilter.
De oorzaak van het slechte starten kon ik nog niet achterhalen. Pompje geeft voldoende benzine met heveltje. Als je het slangetje loshaald en scheutje benzine in de carberateur sproeit slaat ze direct aan. Doe je dat niet geen enkel leven. Vreemd is zodra die warm is is het vrijwel starten lopen. Vandaag carberateurtje uit elkaar gehaald en schoongemaakt maar geen gekkigheden gezien.
Wat zie ik nog over het hoofd? Lijkt wel of er geen benzine ingespoten wordt bij starten :S
Met het mooie weer nog wezen touren met de azam. Met wat olielekkage in het vooronder en waarschijnlijk met ietwat ruime zuigerveren walmde hij af en toe behoorlijk blauw. Hopelijk is de lekkage op te lossen met nieuw rubber tussen de olievulpij en luchtfilter.
De oorzaak van het slechte starten kon ik nog niet achterhalen. Pompje geeft voldoende benzine met heveltje. Als je het slangetje loshaald en scheutje benzine in de carberateur sproeit slaat ze direct aan. Doe je dat niet geen enkel leven. Vreemd is zodra die warm is is het vrijwel starten lopen. Vandaag carberateurtje uit elkaar gehaald en schoongemaakt maar geen gekkigheden gezien.
Wat zie ik nog over het hoofd? Lijkt wel of er geen benzine ingespoten wordt bij starten :S
Citroén rolls better than a Rolls!
Trek (voorzichtig) eens de inlaat boutjes aan. En controleer even of er niet stiekem een klein gaatje aan de achterkant van de hotspot (de vierkante doos van het spruitstuk) zit.
18 pk-tjes zijn allergisch voor valse lucht...
Enne koud starten altijd met choke helemaal uit, niet aan 't gas komen. maar dat wist je natuurlijk al
18 pk-tjes zijn allergisch voor valse lucht...
Enne koud starten altijd met choke helemaal uit, niet aan 't gas komen. maar dat wist je natuurlijk al
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950