LPGo's Ami 8 berline 09-80-MS
LPGo's Ami 8 berline 09-80-MS
Bij deze zoals beloofd een topic over mijn nieuwste aanwinst....
Een orginele Nederlandse Ami 8 berline uit 1970, aangeboden op marktplaats...
Gelet op de aankomende belastingmaatregel vond ik dit een mooie gelegenheid, dus maar een bod gedaan.... en tot mijn verbazing mocht ik gaan kijken.
Toen ik haar zag en er ook nog schijfremmen inzaten (moet een van de eerste zijn geweest) was ik verkocht....... en de auto dus ook.......
Aparte combinatie voor mij, wel nog de schuifruitjes voren maar niet de trommelremmen.....
Bovenstaande foto's vorige week ook al hier gepost waardoor ik door Renegier getipt werd....
De auto schijnt van een bakker uit Veulen te zijn geweest en de km stand is orgineel...
Nog geen 27000km....... het schijnt de enige nog overgebleven Nederlandse Ami 8 op orgineel kenteken te zijn deze kleur , ik vind het allemaal prachtig.......
Afgelopen zaterdag heb ik haar opgehaald.
Afgesproken met de vorige eigenaar dat ik er aan mocht sleutelen omdat de remmen volgens hem vastzaten en ik haar wilde triangelen.....
Dus dan maar even de remtrommels eraf gehaald en inderdaad de vetkapjes zijn gewoon maagdelijk net zoals de remvoering dikke 4mm dus als nieuw, ze lopen inderdaad aan dus ik durfde het niet aan om haar zo mee te nemen.....
Dus de auto heeft inderdaad maar 27000 km gereden....
Daarna aan de triangel mee naar huis, wat wederom zonder problemen gegaan is
Nog even een kleine foto sessie
en nog even langs de wasserette..
Gisteren middag nog even de motorkap en front met commandant nummer 3 behandelt en het valt me niet tegen, er komt zowaar wat glans naar boven.....
Vandaag nieuwe olie in het blok gedaan, het is nog een blok zonder extern oliefilter
dus dat wordt wat vaker olie wisselen...
Na een uurtje had ik de motor aan het lopen en na een half minuutje te hebben gelopen op een bypass, begon de benzine pomp zowaar benzine aan te leveren...
Het motortje loopt dus en nog mooi ook.....
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wTKWzW_I-U
Morgen maar weer een stukje poetsen en daarna het laswerk maar eens inventariseren..
wordt vervolgd......
Een orginele Nederlandse Ami 8 berline uit 1970, aangeboden op marktplaats...
Gelet op de aankomende belastingmaatregel vond ik dit een mooie gelegenheid, dus maar een bod gedaan.... en tot mijn verbazing mocht ik gaan kijken.
Toen ik haar zag en er ook nog schijfremmen inzaten (moet een van de eerste zijn geweest) was ik verkocht....... en de auto dus ook.......
Aparte combinatie voor mij, wel nog de schuifruitjes voren maar niet de trommelremmen.....
Bovenstaande foto's vorige week ook al hier gepost waardoor ik door Renegier getipt werd....
De auto schijnt van een bakker uit Veulen te zijn geweest en de km stand is orgineel...
Nog geen 27000km....... het schijnt de enige nog overgebleven Nederlandse Ami 8 op orgineel kenteken te zijn deze kleur , ik vind het allemaal prachtig.......
Afgelopen zaterdag heb ik haar opgehaald.
Afgesproken met de vorige eigenaar dat ik er aan mocht sleutelen omdat de remmen volgens hem vastzaten en ik haar wilde triangelen.....
Dus dan maar even de remtrommels eraf gehaald en inderdaad de vetkapjes zijn gewoon maagdelijk net zoals de remvoering dikke 4mm dus als nieuw, ze lopen inderdaad aan dus ik durfde het niet aan om haar zo mee te nemen.....
Dus de auto heeft inderdaad maar 27000 km gereden....
Daarna aan de triangel mee naar huis, wat wederom zonder problemen gegaan is
Nog even een kleine foto sessie
en nog even langs de wasserette..
Gisteren middag nog even de motorkap en front met commandant nummer 3 behandelt en het valt me niet tegen, er komt zowaar wat glans naar boven.....
Vandaag nieuwe olie in het blok gedaan, het is nog een blok zonder extern oliefilter
dus dat wordt wat vaker olie wisselen...
Na een uurtje had ik de motor aan het lopen en na een half minuutje te hebben gelopen op een bypass, begon de benzine pomp zowaar benzine aan te leveren...
Het motortje loopt dus en nog mooi ook.....
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wTKWzW_I-U
Morgen maar weer een stukje poetsen en daarna het laswerk maar eens inventariseren..
wordt vervolgd......
Laatst gewijzigd door LPGo op ma 20 mei, 2013 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Geweldig dat je dit Amitje gered hebt en achteraf met zijn historie en kilometerstand geen slechte aankoop.
Kan je hem nog verder inrijden.
Waarschijnlijk al die jaren vochtig opgeslagen of zou de roest ontstaan zijn in zijn eerste levensjaren.
Kwestie van lassen, remmen afstellen, olie vervangen en rijden! Succes
Kan je hem nog verder inrijden.
Waarschijnlijk al die jaren vochtig opgeslagen of zou de roest ontstaan zijn in zijn eerste levensjaren.
Kwestie van lassen, remmen afstellen, olie vervangen en rijden! Succes
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Wat een geweldige Ami, van harte!
Echter: ... het schijnt de enige nog overgebleven Nederlandse Ami 8 op orgineel kenteken te zijn deze kleur , ik vind het allemaal prachtig.......
De 52-08-NL is ook een origineel NLse Ami 8 berline in die kleur en er is ook nog een break in die kleur.
Zie hier:
http://www.flickr.com/photos/citroenazu/5797701970/
Echter: ... het schijnt de enige nog overgebleven Nederlandse Ami 8 op orgineel kenteken te zijn deze kleur , ik vind het allemaal prachtig.......
De 52-08-NL is ook een origineel NLse Ami 8 berline in die kleur en er is ook nog een break in die kleur.
Zie hier:
http://www.flickr.com/photos/citroenazu/5797701970/
Nou, dat is dan balenCitroenAZU schreef:Wat een geweldige Ami, van harte!
De 52-08-NL is ook een origineel NLse Ami 8 berline in die kleur en er is ook nog een break in die kleur.
Zie hier:
http://www.flickr.com/photos/citroenazu/5797701970/
Veel succes ermee , geweldige schuurvondst
-
- Gebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: vr 5 jun, 2009 19:27
Martijn ,
de 52-08-NL is de Ami 8 die volgens de RDW een beige exemplaar is en ze woont in Helmond.
De break in deze kleur is voor een Rally gebruikt , mogelijk heb jij daar ergens een foto van.(maar een break is zowieso jonger , omdat de Ami 6 break nog gewoon geleverd werd bij de introductie van de Ami 8
Deze typische kleur is Bouton d'or en dat maakt de auto die Geo nu gekocht heeft zo speciaal.
de 52-08-NL is de Ami 8 die volgens de RDW een beige exemplaar is en ze woont in Helmond.
De break in deze kleur is voor een Rally gebruikt , mogelijk heb jij daar ergens een foto van.(maar een break is zowieso jonger , omdat de Ami 6 break nog gewoon geleverd werd bij de introductie van de Ami 8
Deze typische kleur is Bouton d'or en dat maakt de auto die Geo nu gekocht heeft zo speciaal.
Dat is ook mijn bedoeling......... Ik wil zo veel mogelijk origineel plaatwerk behouden ook al is dit slecht..... en volgens mij klopt dat inrijden wel.......Bull Frog Bleu schreef:Geweldig dat je dit Amitje gered hebt en achteraf met zijn historie en kilometerstand geen slechte aankoop.
Kan je hem nog verder inrijden.
Waarschijnlijk al die jaren vochtig opgeslagen of zou de roest ontstaan zijn in zijn eerste levensjaren.
Kwestie van lassen, remmen afstellen, olie vervangen en rijden! Succes
Volgens mij heeft ie in een (kippen)stal gestaan waardoor hij aangevreten is door de amoniak, er hangt ook een raar luchtje aan maar nu hebben oude Ami's dit altijd maar deze heeft het wel heel erg..
Dat met die kleur klopt wel want bij mijn RDW gegevens is de kleur geel, ook ben ik de 2 eigenaar volgens de RDW. (Ik heb hem van een ex-handelaar gekocht).....
Ik ben er in elkgeval erg blij mee......
Als ik zie wat vloerplaten en dorpeltjes maar kosten, gaan er misschien toch nieuwe in,
volgens mij heb ik ook nog e.e.a. liggen in mijn eigen magazijn.........
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Verbazing alom
Blijf me verbazen over deze auto, vanavond de achterkant gepoetst en de dakrand...
Ik heb zo'n strakke originele dakrand al jaren niet meer gezien........
Ik dacht eerst dat de lak helemaal aangetast was maar het was gewoon vogelpoep of iets dergelijks, toen ik begon te poetsen kon ik bijna niet meer stoppen........ de vlekjes die je nog hier en daar ziet in de dakrand is dus nog een beetje poep/aanslag....
Kofferklepje mag er trouwens ook nog wezen....
Mooi hé
Ik heb zo'n strakke originele dakrand al jaren niet meer gezien........
Ik dacht eerst dat de lak helemaal aangetast was maar het was gewoon vogelpoep of iets dergelijks, toen ik begon te poetsen kon ik bijna niet meer stoppen........ de vlekjes die je nog hier en daar ziet in de dakrand is dus nog een beetje poep/aanslag....
Kofferklepje mag er trouwens ook nog wezen....
Mooi hé
Laatst gewijzigd door LPGo op za 27 jul, 2013 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verbazing alom
Dit is de reden waarom ik mijn AMI 8 destijds heb weggedaan, ondanks een grondige tectyle-beurt, met na een jaar herhaling begon ie hier te roesten.LPGo schreef:
En daar baalde ik verschrikkelijk van.
Maar super auto heb je daar !
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: