Na de nodige tourritten afgelopen weken houd de motor bij gas loslaten en daarna weer optrekken in. Zodra je terugschakeld en weer hoger toerental hebt geen probleem.
Morgen ga ik op onderzoek uit maar mogelijk dat hier al ervaringsdeskundigen zijn die weten waar ik moet zoeken.
Aangezien hij wel wat olie neemt zouden het vetgeslagen bougies kunnen zijn of eerder verstopte sproeier?
Daarnaast hoe stel ik een 18pk juist in de basisafstelling af? Heb nu het idee dat hij stationair wat te snel loopt.
18pk houd in bij lager toerental
-
- Veelvuldig poster
18pk houd in bij lager toerental
Citroén rolls better than a Rolls!
- André Post
- Heavy user
Veel 18pktjes hebben een zwaar versleten gasklepas.
Waardoor veel valse lucht.
Afstellen van de carburateur is hetzelfde als voor elke andere: luchtregelschroefje verdraaien tot het hoogste stationair, daarna toeren weer terug regelen met de gasklepschroef.
Door de lekke asjes varieerd dat nogal eens.
Waardoor veel valse lucht.
Afstellen van de carburateur is hetzelfde als voor elke andere: luchtregelschroefje verdraaien tot het hoogste stationair, daarna toeren weer terug regelen met de gasklepschroef.
Door de lekke asjes varieerd dat nogal eens.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Sowieso kan het geen kwaad om ff je carburateur open te maken en schoon te maken. Geloof dat het wagentje een tijd heeft stilgestaan. Wellicht dat er nu de afgelopen weken e.e.a. is losgeraakt en met de benzine is meegekomen. (of losgekomen in de carburateur)
Maar zoals Andre al schrijft ook asje van de carbaurateur controleren op (overmatige) speling.
Maar zoals Andre al schrijft ook asje van de carbaurateur controleren op (overmatige) speling.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Veelvuldig poster
Dank mannen.
Ga het inderdaad eerst zoeken in de carberateur. Nog een reserve liggen dus zal kijken welke de minste speling heeft en of het inhouden daarmee weg te halen valt.
Gisteren nog even bougies eruit gehaald en er zat een beetje een bruine aanslag op. Waarschijnlijk te arm afgesteld geweest. Even in de gaten houden.
Wordt vervolgt.
Ga het inderdaad eerst zoeken in de carberateur. Nog een reserve liggen dus zal kijken welke de minste speling heeft en of het inhouden daarmee weg te halen valt.
Gisteren nog even bougies eruit gehaald en er zat een beetje een bruine aanslag op. Waarschijnlijk te arm afgesteld geweest. Even in de gaten houden.
Wordt vervolgt.
-
- Veelvuldig poster
Zojuist even de carberateur eraf gehad en schoongemaakt.
Onderin wat kleine frutseltjes maar niet ernstig. De boel schoongemaakt en sproeiers schoongemaakt. Allemaal netjes open.
Bij de eerste testrit wel het idee dat het minder was geworden maar af en toe toch nog inhouden. Benzinepompje nog gewisseld maar bleef hetzelfde.
Slangen zijn vrij nieuw evenals stukje op de tank.
Onderin wat kleine frutseltjes maar niet ernstig. De boel schoongemaakt en sproeiers schoongemaakt. Allemaal netjes open.
Bij de eerste testrit wel het idee dat het minder was geworden maar af en toe toch nog inhouden. Benzinepompje nog gewisseld maar bleef hetzelfde.
Slangen zijn vrij nieuw evenals stukje op de tank.