brandstof leiding/aansluiting benzine pomp
-
- Gebruiker
brandstof leiding/aansluiting benzine pomp
Hoi,
Nu het chassis en motor opbouw klaar is zit ik met het volgende:
Waar is de beste plaats voor het benzine filter?naast het chassis aan de achter zijde of waar de benzine leiding naar het blok loopt?(foto)??
Hoe zit de benzine leiding aan gesloten op de benzine pomp?(op de oude zat een stukje metalen leiding....)kan ik de bezine leiding in het rubberen aansluiting vd pomp drukken en met klemmen vast zetten?
bvd Ronald van der Meer
Nu het chassis en motor opbouw klaar is zit ik met het volgende:
Waar is de beste plaats voor het benzine filter?naast het chassis aan de achter zijde of waar de benzine leiding naar het blok loopt?(foto)??
Hoe zit de benzine leiding aan gesloten op de benzine pomp?(op de oude zat een stukje metalen leiding....)kan ik de bezine leiding in het rubberen aansluiting vd pomp drukken en met klemmen vast zetten?
bvd Ronald van der Meer
Ronald heeft een 2cv6 1982
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
Hier is weleens discussie over. Ik deed het filter ook altijd tussen de pomp en carburateur.
Nu zou dit gevaarlijk kunnen zijn wanneer het filter kapot gaat (lekken, uit elkaar vallen ofzo). Benzine komt dan direct op je hete uitlaatspruitstuk.
Alternatief is het filter op de plaats van het metalen buisje langs het chassis.
Nadeel hiervan kan steenslag zijn. Gaat ie lek dan kan er weinig verder gebeuren behalve dat je stil komt te staan. De kans op die plek is klein, maar mocht dat gebeuren kun je het mealen buisje terug zetten en verder rijden.
Ik heb bij mijn laatste project voor het laatste gekozen, dus langs het chassis.
Nu zou dit gevaarlijk kunnen zijn wanneer het filter kapot gaat (lekken, uit elkaar vallen ofzo). Benzine komt dan direct op je hete uitlaatspruitstuk.
Alternatief is het filter op de plaats van het metalen buisje langs het chassis.
Nadeel hiervan kan steenslag zijn. Gaat ie lek dan kan er weinig verder gebeuren behalve dat je stil komt te staan. De kans op die plek is klein, maar mocht dat gebeuren kun je het mealen buisje terug zetten en verder rijden.
Ik heb bij mijn laatste project voor het laatste gekozen, dus langs het chassis.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
TB schreef:Nu zou dit gevaarlijk kunnen zijn wanneer het filter kapot gaat (lekken, uit elkaar vallen of zo). Benzine komt dan direct op je hete uitlaatspruitstuk.
inderdaad, je filter kan verstopt raken (daarvoor gebruik je ook het filter, troep tegenhouden voordat het je carburateur verstopt), je benzinepomp pompt lekker door en ploep, daar springt de benzineslang van je filter.
bij mij zit hij nu ook langs de chassisbalk, vlak voordat de leiding omhoog loopt.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Hoe groot de kans op verstopping is weet ik niet. Maar met benzine neem ik liever geen risico.
Ik pakte ooit eens zo een filtertje beet en toen viel ie uit elkaar. Dus veel vertrouwen heb ik er niet in.
Ik pakte ooit eens zo een filtertje beet en toen viel ie uit elkaar. Dus veel vertrouwen heb ik er niet in.
Laatst gewijzigd door TB op za 8 jun, 2013 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Gebruiker
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
De leiding komt bij je sleepoog omhoog aan de linker kant daar zit ook het buisje waar je de leiding kan delen. Of gewoon geen filter als de tank schoon is heb je nooit geen problemen en de carburateur heeft ook een klein filter bij je ingang. Ik heb in 20 jaar eend sturen nog nooit een verstopping gehad.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Gebruiker