Chassiswissel van m'n groene
Chassiswissel van m'n groene
Tijd voor een nieuw chassis.
Eerder deze week stond medeforummer Bas van Eerden op de stoep (via via, je kent het wel) en kwam met een eerlijke diagnose.
Lijkt me leuk om er een topicje over te starten met de eerste foto (er is helaas nog veel meer mis, maar je moet ergens beginnen).
Uploaded with ImageShack.us
Bas gaat ermee aan de slag en hopelijk eind juli klaar. Zal 'm helaas helemaal moeten schorsen om APK boete te voorkomen (moest 2 juni gekeurd zijn, is dus afgekeurd).
Wordt vervolgd dus.
Eerder deze week stond medeforummer Bas van Eerden op de stoep (via via, je kent het wel) en kwam met een eerlijke diagnose.
Lijkt me leuk om er een topicje over te starten met de eerste foto (er is helaas nog veel meer mis, maar je moet ergens beginnen).
Uploaded with ImageShack.us
Bas gaat ermee aan de slag en hopelijk eind juli klaar. Zal 'm helaas helemaal moeten schorsen om APK boete te voorkomen (moest 2 juni gekeurd zijn, is dus afgekeurd).
Wordt vervolgd dus.
Tja, dat is wel jammer. Misschien toch eens op zoek naar het nr gaan. En als je zeker bent dat het een origineel nr is, toch overwegen naar de rdw te gaan. Of het verroest is maakt niet uit, dat is wel zichtbaar te maken zonder veel moeite. En dan toch een toegestaan chassis nemen.
Als het niet een origineel nr is kun je altijd voor plan b gaan. En dan maakt het niet meer uit wat voor chassis je neemt,
Het is zo zonde als je erin gaat investeren en er uiteindelijk het risico mee loopt van de weg te worden gehaald. Ik weet het, de kans is klein. Maar wel aanwezig.
Als het niet een origineel nr is kun je altijd voor plan b gaan. En dan maakt het niet meer uit wat voor chassis je neemt,
Het is zo zonde als je erin gaat investeren en er uiteindelijk het risico mee loopt van de weg te worden gehaald. Ik weet het, de kans is klein. Maar wel aanwezig.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Kijk gewoon even op je kentekenbewijs waar hij ingeslagen is.
Zo moeilijk kan het niet zijn aangezien hij voor de laatste APK nog leesbaar geweest moet zijn.
Wat ik bijzonder vindt, is dat je overweegt om er een niet-goedgekeurd chassis onder te zetten.
Als je je chassis vervangt moet je nogal wat kosten maken.
Dat ga je toch niet doen voor een Eend die daarna niet meer legaal is?
Wat mij betreft is een A-type met een zelf ingeslagen chassisnummer niet meer waard dan een donoreend.
Zo moeilijk kan het niet zijn aangezien hij voor de laatste APK nog leesbaar geweest moet zijn.
Wat ik bijzonder vindt, is dat je overweegt om er een niet-goedgekeurd chassis onder te zetten.
Als je je chassis vervangt moet je nogal wat kosten maken.
Dat ga je toch niet doen voor een Eend die daarna niet meer legaal is?
Wat mij betreft is een A-type met een zelf ingeslagen chassisnummer niet meer waard dan een donoreend.
Een niet goedgekeurd chassis is vroeg of laat vragen om ellende. Bij een APK steekproef gaat het zeker problemen opleveren
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
Als ie op de rechter chassis balk moet staan dan wil het nog wel eens onder vuil, olie en vet zitten. Dan is het lastig te vinden met het zijscherm er nog op. Als je die er af haalt ga je het zeker wel vinden.
Tenzij ie volgens je kentekenbewijs ergens anders zou staan natuurlijk!
Begrijp de opmerkingen niet verkeerd. Ze zijn goed bedoelt om je te helpen om te voorkomen dat je later problemen kan krijgen vanwege het chassisnummer.
Tenzij ie volgens je kentekenbewijs ergens anders zou staan natuurlijk!
Begrijp de opmerkingen niet verkeerd. Ze zijn goed bedoelt om je te helpen om te voorkomen dat je later problemen kan krijgen vanwege het chassisnummer.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Je moet gewoon voorkomen dat je achteraf een hoop gezeur krijgt. En inderdaad, het nummer zal wel ergens onder een dikke laag vuil, vet en andere troep zitten
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
Snap ik hoor, daarom ben ik hier ook! En wordt erg gewaardeerd. Ik ga eens kijken naar een meer zeker en legale oplossing. Ben er alleen niet zo in thuis.TB schreef: Begrijp de opmerkingen niet verkeerd. Ze zijn goed bedoelt om je te helpen om te voorkomen dat je later problemen kan krijgen vanwege het chassisnummer.
Maar hoe is die auto dan afgelopen jaren door de APK gekomen, want dan wordt het chassisnr altijd gecontroleerd.
Het is een gedoe, maar probeer het allemaal goed te regelen via het RDW.
Forumlid hier kon bij verkeersfuik van de politie zn Dyane laten staan omdat er iets met het chassisnr niet in orde bleek.
Het is een gedoe, maar probeer het allemaal goed te regelen via het RDW.
Forumlid hier kon bij verkeersfuik van de politie zn Dyane laten staan omdat er iets met het chassisnr niet in orde bleek.