eerste versnelling
eerste versnelling
Heren en dames,
even vorostellen. Corné Last, in bezit van een eend die bestaat uit verschillende onderdelen uit verschillende leeftijden...
Mijn probleem momenteel is dat de eerste versnelling behoorlijk kraakt. Hij rijdt ook een beetje als ik de koppeling helemaal ingetrapt heb....
De koppeling en de drukgroep zijn nog goed.
Ik ben bang dat het iets met het synchroniseren te maken kan hebben.
Kan iemand mij helpen?
even vorostellen. Corné Last, in bezit van een eend die bestaat uit verschillende onderdelen uit verschillende leeftijden...
Mijn probleem momenteel is dat de eerste versnelling behoorlijk kraakt. Hij rijdt ook een beetje als ik de koppeling helemaal ingetrapt heb....
De koppeling en de drukgroep zijn nog goed.
Ik ben bang dat het iets met het synchroniseren te maken kan hebben.
Kan iemand mij helpen?
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
De eerste versnelling is niet gesynchroniseerd.
De meeste eend rijders gebruiken de truc om eerst even de tweede
versnelling te selecteren, daarmee zet je de bak stil en daarna naar één.
Wil dat ook niet helpen zal de koppeling misschien niet goed vrijkomen.
De meeste eend rijders gebruiken de truc om eerst even de tweede
versnelling te selecteren, daarmee zet je de bak stil en daarna naar één.
Wil dat ook niet helpen zal de koppeling misschien niet goed vrijkomen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Gebruiker
- Berichten: 97
- Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
- Locatie: Bennekom
Dat is zeker het probleem, want de koppeling mag niet aangrijpen als je m ingetrapt hebt. dan komt ie dus ook niet vrij bij het schakelen, geen wonder dus dat eea kraakt!André Post schreef: Wil dat ook niet helpen zal de koppeling misschien niet goed vrijkomen.
dus zsm koppeling afstellen
2cv l'amour toujours
Nou weet ik het echt niet meer. Koppeling op 20 verschillende manieren afgesteld, met telkens hetzelfde krakende resultaat. Zowel in de eerste versnelling als de achteruit.
De 2e, 3e en 4e gaan wat moeilijk, je moet ze soms even erin 'duwen'.
Verder rijdt ie als een zonnetje, maar elke keer even stoppen, motor uitzetten, in de 1 schakelen, motor aanzetten, wegrijden vind ik een beetje te veel werk.
Waar zou het nog meer aan kunnen liggen? De koppeling en de drukgroep zijn nog goed....
De 2e, 3e en 4e gaan wat moeilijk, je moet ze soms even erin 'duwen'.
Verder rijdt ie als een zonnetje, maar elke keer even stoppen, motor uitzetten, in de 1 schakelen, motor aanzetten, wegrijden vind ik een beetje te veel werk.
Waar zou het nog meer aan kunnen liggen? De koppeling en de drukgroep zijn nog goed....
Hoi allemaal,
het is opgelost!
Het probleem zat 'm in de busjes tussen de versnellingsbak en de motor. Er horen 2 busjes in te zitten, die in een daarvoor bestemde ronding rond de bouten van de motor vallen. Een vorige eigenaar heeft zelf een busje gefabriceerd. In de nieuw ingebouwde motor paste dit busje niet. Gevolg, een speling van een halve centimeter tussen de versnellingsbak en de motor .... en dat gaat niet werken.
Alles goed vastgedraaid, busje platgedrukt met waterpomptang, geheel sluit weer aan en alles schakelt weer als een tierelier...
het is opgelost!
Het probleem zat 'm in de busjes tussen de versnellingsbak en de motor. Er horen 2 busjes in te zitten, die in een daarvoor bestemde ronding rond de bouten van de motor vallen. Een vorige eigenaar heeft zelf een busje gefabriceerd. In de nieuw ingebouwde motor paste dit busje niet. Gevolg, een speling van een halve centimeter tussen de versnellingsbak en de motor .... en dat gaat niet werken.
Alles goed vastgedraaid, busje platgedrukt met waterpomptang, geheel sluit weer aan en alles schakelt weer als een tierelier...