Plaatsing nummerplaat

Alles in, over, rond en op de koets.
Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Geert » za 15 jun, 2013 13:34

AK350 schreef:
Bij afhaling constateerde ik dat de platen niet gestempeld waren.
Hier heb ik een opmerking over gemaakt, het antwoord van de verkoper was dat de blauwe kentekenplaten geen goedkeuringsstempel meer vereisen.
Datzelfde had ik bij Tilmans in Horst .
Ik kon er ook zo drie krijgen, zonder rompslop.
Ene voor evt. doormidden te snijden .
Maar nu had Martijn v Well een adres , die maken nog platen met losse, plastic letters.
Die wil ik graag nog een keer bestellen.
De platen die ik nu heb zijn de letters en cijfers gewoon in geperst .

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » za 15 jun, 2013 16:56

Op een site op internet kom ik dit tegen:
KENTEKEN PLATEN

EUR 22.00
Wij leveren de klassieke donkerblauwe nummerplaten met de plastic opgelegde letter.
De standaard afmetingen hier van zijn;
- lang-werpig: 44,5 x 10,5 cm
- vierkant: 27,5 x 19,5 cm
We hebben geen kopie van uw kentekenbwijs nodig!
Geef uw kenteken door per e-mail !
De nummerplaten worden alleen met een keuring stempel geleverd als u kenteken aan de RDW eisen voldoet.
Tevens leveren wij mooie chromen lijsten voor met monteren van de deze klassieke nummerplaten.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Geert » za 15 jun, 2013 18:10

Dat is ie !

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door AK350 » za 15 jun, 2013 18:38

Blauwe kentekenplaten zijn er in 3 varianten:

De blauwe folieplaat met "vlakke" geperste letters

De blauwe folieplaat met kunstof opgelegde letters

Er bestaat ook nog de plaat geperst uit 2mm aluminium met "puntige letters" en handgespoten.
Ik denk dat deze via Veldhuis en EDS nog geleverd word:
Afbeelding Afbeelding
Deze platen kosten wel wat;
Langmodel met de maten 44,5x10,5cm of Vierkant 27,5x19,5cm na keuze.
Onze platen zijn als enige zéér diep Donker Blauw gespoten en zijn daarmee een lust voor het oog. Prijzen zijn € 35,95 per stuk inclusief btw .

Ik zie dat EDS ook handgespoten blauwe platen verkoopt met kunststof opgelegde letters als alternatief voor de folieplaat.
Dus toch nog een vierde variant gevonden
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: Er bestaan officiëleplaten met verschoven letters

Bericht door AK350 » za 15 jun, 2013 19:15

75-amitolee schreef:Er zijn nogal wat bedrijsauto's en ook regelmatig Peugeot personenauto's waar een officiële GAIK plaat op gemonteerd is waar de nummerplaat er ietwat "vreemd" uitziet door de verschoven letters .

Dit zijn altijd auto's voorzien van een trekhaak met vaste kogel waarbij die in het vlak voor de nummerplaat geplaatst is. Voor mijn 205 met afneembare kogel mocht mijn nummerplaten adres namelijk geen verschoven tekens plaat maken.

Ze hebben de regels voor nummerplaten recent weer aangescherpt bij de RDW. Mijn Ami 8 bestel is namelijk ook nog voorzien van een officiële goedgekeurde "oud blauwe" die is breder is gehouden. Mijn leverancier indertijd (Mascotte) in Eindhoven die nu niet meer bestaat kwam met dit idee toen ik hem vroeg om een kentekenplaat houder om de gaten van de oorspronkelijke franse kentekenplaat af te kunnen dekken.

De franse kentekenplaat bevestigingsgaten vielen namelijk storend net buiten de normale (smallere) nederlandse "oud blauw" kentekenplaat.

Het lijkt mij dat ze voor besteleenden dus gewoon de "oud blauw" met verschoven letters met goedkeuringsstempel bij de RDW erkende fabrikanten op bestelling moeten kunnen maken.Omdat ze als verschoven tekenplaat namelijk officieel met goedkeuringsstempel dus ook mogen worden gemaakt.Dit geeft dan in de toekomst ook geen APK afkeur meer.

Er moet dan alleen een oplossing bedacht worden dat het originele lampje wat dan op het "loze blanco"deel van de nummerplaat valt naar 2 zijden (links + rechts) het voorgeschreven witte licht uitstraald.
Rene ter Veer
Afbeelding
Deze oplossing is ook zeer interessant, ik ben benieuwd of er leveranciers zijn die dit leveren. Zowel voor gele als blauwe platen..?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

75-amitolee
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door 75-amitolee » za 15 jun, 2013 20:36

Precies dat bedoel ik met verschoven .

Moet gewoon ook voor oud blauw bij de erkende kentekenplaat maker te maken zijn. Ze zullen wel vertellen dat de plaatbreedte te klein is maar dan moet je aangeven dat ze een "brutoplaat"voor je moeten bestellen. Die zijn circa 5 cm breder en dan kom je nagenoeg aan de breedte van de gele GAIK plaat.Die ze wel terplekkevoor je maken.

In mijn laaste oud blauwe plaat circa 5 jaar geleden stond geen Leeuwtje meer enkel een rondje met NL erin en daaronder het nummer van de fabrikant ( 4 of 5 cijfers). Ik heb me laten vertellen dat platen met losse letters uit Amsterdam nog wel voorzien zijn van het leeuwtje.

Plaats reactie